Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-01-15 00:56:10 Posiadam taką Rav-kę. U mnie po odpaleniu, przy baaardzo dużych mrozach obrotomierz wędruje max na 1600 obr. Jeśli nie masz dwóch lewych rąk, to weź do ręki dobre klucze i odkręć przepustnicę. Na jej spodzie jest zamontowany na 4 śrubkach zawór ISC, który odpowiada za wolne obroty. Musisz go rozebrać i wyczyścić. Na forum jest kilka wątków dotyczących czyszczenia ISC, tutaj masz link do jednego z nich KLIK
A tak btw jaki masz przebieg w samochodzie, którą wersję i jakie wrażenia z użytkowania, zagazowana? |
tj67 TOYOTA RAV4 I Częstochowa | 2011-01-18 22:39:43 Witam ponownie.
Postanowiłem że przepustnice i zawór ISC wyczyszczę samodzielnie, tak jak proponuje kolega junior_ek Po wyjęciu okazało się że przepustnica zawalona była grubą warstwą sadzy, tak samo wyglądało wnętrze zaworu ISC. Zawór wyczyściłem zgodnie z zaleceniami kolegi Bigelektron'a – odnalazłem we wcześniejszych postach. Niestety, w żadnym stopniu nie wpłynęło to na obroty zimnego silnika – nadal trzyma się w granicach 2000/min. Domyślam się że, zawór ISC reguluje się małym dekielkiem z podłużnymi otworkami, przykręconym dwoma śrubkami. Pierwotnie ustawiony był w skrajnym położeniu. Gdy po odpaleniu silnika obroty się nie zmieniły, ponownie odkręciłem przepustnicę i dekielek przesunąłem w drugą stronę – niestety, żadnej reakcji. Na pociechę cała praca nie poszła na marne - poprawiła się praca silnika, chodzi ciszej i dynamiczniej. Kupiłem więc czujnik temperatury wody – najlepszy jaki mieli za 80 zł – niestety żadnej poprawy. Po tym jak jeden z mechaników zasugerował mi żeby za pomocą blaszanej podkładki, ISC odciąć od przepustnicy, trochę się obawiam oddać auto do warsztatu. W mojej Rav'ce nie działa gniazdo zapalniczki i brak podświetlenia zegarka – czy mogłoby to mieć wpływ na pracę zimnego silnika ? Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: tj67 dnia 2011-01-18 22:48:11 ] |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-01-18 23:00:26
Masz przepalony bezpiecznik, znajdziesz go nad nogami kierowcy, obok dźwigni klapy. Raczej bym nie oddawał samochodu temu mechanikowi. Że niby co mu to da, bo nie rozumiem? Na pewno dobrze wyczyściłeś ISC? Wirnik chodzi bez oporów? Sprawdź poziom płynu w chłodnicy. Jak odpinałeś wężyki z dołu przepustnicy, był w nich płyn chłodniczy? |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2011-01-18 23:07:37 A sprawdzałeś, czy elektrozawór w tym ISC działa w ogóle ?
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury powietrza i MAP Sensor. http://img813.imageshack.us/img813/1825/presk.jpg |
tj67 TOYOTA RAV4 I Częstochowa | 2011-01-19 07:02:54 Z płynem w chłodnicy wszystko ok, czujnik ISC po wyczyszczeniu kręci się leciutko, nie sprawdziłem tylko czy reaguje na prąd Dzisiaj jeszcze raz sprawdzę bezpieczniki i zastosuję się do rad kolegi marcinm.
Wielkie dzięki |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-01-19 22:37:50
A co niby ma dac ta blaszka?chyba tyle ze nie odpalisz silnika,i nie bedzie biegu jalowego. Jak chcesz sprawdzic co sie stanie to zatkaj otwor palcem na pracujacym silniku.Poszukaj czy nie ciagnie gdzies lewego powietrza. |
tj67 TOYOTA RAV4 I Częstochowa | 2011-01-21 21:56:20 Małe sprostowanie; mechanik sugerował podłożyć blaszkę pod zawór odpowiadający za ekologię – zamontowany na górze kolektora - a nie jak pisałem pod zawór ISC, przepraszam. Eksperymentalnie zaślepiłem „ekologiczny” zawór, ale praktycznie nie wpłynęło to na pracę silnika.
Sprawdziłem węże i wężyki, nie są sparciałe, więc lewego powietrza raczej nie ciągnie. Na zimnym silniku, kiedy obrotomierz pokazywał 1900 obr/min wyciągnąłem czujnik temperatury powietrza, podgrzałem go suszarką ale obroty nie spadły – może to jego trzeba wymienić ? Po niedzieli pojadę podpiąć auto pod komputer, zobaczymy co wyjdzie. Pozdrawiam. |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-01-21 22:18:27
Z tego co się orientuje w tym samochodzie nie ma złącza które podepniesz pod komputer, możesz co najwyżej odczytać kody błędów robiąc zworkę na złączu diagnostycznym. https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=253509&c=18&f=23 Tutaj masz link do podobnego problemu z tym samym silnikiem, napisz do autora czy się uporał i daj znać jak się sprawy mają |
mileq Rav4 łuków | 2011-01-23 17:23:39 Witam uczestników tego wątku. Jestem nowym użytkownikiem i jeszcze się nie przedstawiłem szerszemu gronu więc postanowiłem w woli kultury od tego zacząć.
Niedawno stałem się szczęśliwym (mam nadzieje) posiadaczem rav4 z 98 roku 5 drzwiowa 137 km przebiegu i jeszcze wiele nie mogę na jej temat powiedzieć, ale mam nadzieję że znajdę tutaj na forum sporo wiadomości i będę mógł się podzielić swoją wiedzą. junior_ek z tego co widziałem to w jest gniazdo diagnostyczne w takiej ravce (przynajmniej w mojej z 98 roku) pod komora silnika z lewej strony prostokątne kostka podpisana DIAGNOSE czy jakoś tak. Z tym, że nie jest to złącze starego typu nie jest to złącze OBDII. Nie wszystkie kompy czy też elektromechanicy mają takie kostki i może być problem ale sądzę że nie aż tak poważny. Pozdrawiam |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-01-23 18:54:44
Tak, jest takie złącze, ale jak pisałem wcześniej można na nim co najwyżej zrobić zworkę i odczytać tzw. migawkowe kody błędów. W wersji amerykańskiej jest złącze pod kierownicą z możliwością podpięcia pod komputer. Pozdrawiam i życzę zadowolenia z jazdy rav-ką. ps: Czy twoja wersja posiada w tylnym dyfrze LSD? Czyli mechanizm o ograniczonym tarciu? |
mileq Rav4 łuków | 2011-01-23 19:12:03
Jest bez LSD. Mam nadzieje że będę zadowolony z niej. Tylko mam problem bo użytkowanie muszę zacząć od wymiany olejów i płynów i szczerze to już nie wiem jaki olej wlać do silnika. Czy castrola jaki zaleca toyota czy jakiś inny !!! |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-01-23 20:40:58
Zależy jaki przebieg. Ja na początku lałem Mobil super S 10w40 półsyntetyk. Teraz przeszedłem na Amsoil 10w40 full syntetyk i jestem zadowolony. Od wymiany do wymiany nie zmieniam oleju, a do tego na Amsoilu poprawiła się kultura pracy silnika. Przed wymianą wypłukałem silnik i teraz po 7 tys. km ma on nadal złotą barwę. Samochód mam zagazowany. W skrzyni biegów też mam olej z rodziny Amsoil. Przed wymianą sprawdziłem tem. tylnego dyfra po ostrej jeździe, po wymianie również przejechałem podobną trasę i dyfer był znacznie zimniejszy. Polecam, w Polsce go nie kupisz, olej jest sprowadzany ze Stanów. Jeżeli jesteś zainteresowany mogę Ci dać namiar na firmę |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-01-23 21:41:10
Oczywiscie ze jakis inny |
tj67 TOYOTA RAV4 I Częstochowa | 2011-01-25 06:42:24 Witaj mileq. Gratuluję udanego zakupu, wygląda na to że mamy bardzo podobne wózki na pewno czytałeś jaki mam problem – jeśli to w ogóle jest problem ? Czy możesz napisać na jakie obroty wkręca się silnik w Twoim aucie gdy jest zimny i czy po godzinie postoju ponownie włącza się ssanie ?
Pozdrawiam. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2011-01-25 08:46:29
Ten czujnik jest najmniej istotny w całym interesie i nie wpływa na obroty. Olej go. Ja bym się mimo wszystko czepił przepustnicy i ISC, ewentualnie czujnik temperatury płynu. Lewe powietrze na ciepłym silniku też by podnosiło obroty, a w większej dawce doprowadzałoby do skakania obrotów. Pozdro. |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-01-25 11:42:30 Perzan jakiś czas temu udzielałeś się w temacie dotyczącym silnika 3s-fe, a dokładnie tego, skąd zasysa on powietrze dla biegu jałowego. Nie mogę tego znaleźć, a dobrze byłoby gdybyś przypomniał co i gdzie trzeba zatkać, żeby silnik zgasł, a tym samym zweryfikować czy wpada gdzieś lewe powietrze. Z tego co pamiętam, było tam mówione, że przytkanie samej przepustnicy nie spowoduje zduszenia silnika |