Najpierw sprawdź czy kompresor się załącza.
Otwórz maske i zlokalizuj kompresor.
Na kole pasowym kompresora jest metalowy "trójkąt",
czyli tzw. sprzęgieło.
Odpal auto, włącz/wyłącz klime.
Jeśli kompresor się załącza to sprzęgło się zaciska,
a wspomniany trójkąt obraca razem z kołem pasowym.
Jeśli nie ma wystarczającej ilości gazu w układzie,
czujnik nie pozwoli na włączenie kompresora.
Koło pasowe będzie się obracać, ale sprzęgło nie zaciśnie się,
co za tym idzie trójkąt będzie stał w miejscu,
a klima nie będzie chłodzić.
Wtedy warto sprawdzić ile czynnika jest w układzie,
a przede wszystkim szczelność układu.
Jest też opcja, że gazu jest na tyle mało,
że klima nie chłodzi, ale kompresor pracuje.
Wtedy serwis klimy powinien wystarczyć.
Nawet jeśli walnięty jest kompresor, choć nie sądzę,
a wcześniej zrobisz serwis w postaci nabicia klimy,
to zawsze przed wymianą kompresora możesz nawiedzić
warsztat, który odzyska czynnik z Twojego układu
i wpuści ponownie po naprawie.
Pozdrawiam