Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Rafi Klubowy Weteran Espero 2.0 Automat Legnica | 2014-07-27 22:10:13 moja 2 litrówka również traci na mocy po włączeniu klimy ale przyzwyczaiłem się już bo chłodzi faktycznie perfekcyjnie |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2014-07-27 23:50:15 zawsze jest jakiś pobór mocy przy klimie ..sądzę , że to rząd max do 5 KM ..
Na pewno nie powinno być tak odczuwalne jak opisujesz. Jeśli się nie mylę nubirra 1.6 ma taką samą moc jak lanos z tym motorkiem (a takowym się poruszam i to na LPG ) Nie mam takich porażających doznań jak Ty , więc za bardzo nie wiem o co kaman ..spadek mocy czuć ale na pewno nie drastyczny ...palić też trochę więcej pali ..zgodzę się nawet , że to do 2l /100 w miejskim trybie ..to akurat normalne |
leszek_espero Klubowy Weteran LEGANZA 2000 AUTOMATIC polska kraków | 2014-07-30 04:26:49
Coś w tym jest. W leganzie przy włączonej klimie mam poczucie jakby się ze dwie osoby dosiadły a w punto z ogromnym silnikiem 1.3 multijet diesel 70KM nie widzę prawie żadnej różnicy z klimą czy bez. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2014-07-30 21:11:40
Nie wiem, kto jest autorem tej teorii, ale w Lagunie II z klimatronikiem, czyli pełny automat (temperatura, wilgotność, ilość powietrza), w początkowej fazie system pracuje na maksymalnej wydajności by schłodzić wnętrze pojazdu do wymagającej temp. nastawionej na klimatroniku. Moja schładza do temp. 23 (taką mam zwykle ustawioną) w niecałe kilka minut od odpalenia. Jednak co ważne klima najpierw się "uzbraja" i trwa to jakieś 30s (dla mnie wieczność) zanim automatycznie odpali na full, a następnie w zależności od nagrzania wnętrza zwalnia wentylator. Mam porównanie do Megane żony z manualną klimą i nie zauważam znaczącej różnicy. No może taką, że ręczna od przekręcenia kluczyka dmucha, ale trzeba poczekać aż załączy się i sprężarka by dać mocno zimne powietrze, a w automacie to sterownik czeka na sprężarkę by dopiero wtedy dać czadu. Co do mocy. To znacząco odczuwam klimę na niskich obrotach, powyżej 2,5 tyś. już nie, a zwykle kręcę się koło 3.0000 lub wyżej |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2014-07-31 18:40:30 Inaczej - klima automatyczna jest nieoceniona jak jest gorąco albo zimno.
W przejściowych temperaturach głupieje, np. na zewnątrz w cieniu 16 stopni, stoisz czarnym autem w słońcu i ci gorąco, a ta po zczytaniu temperatury z czujnika.... grzeje W takich sytuacjach lepiej albo sam nawiew albo otworzyć okno. Jedyne auto które miało perfekt climatronic był Peugeot 407 |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2014-08-01 20:36:14
jasneee...z francuskiej koparki zapewne |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2014-08-01 21:14:31
Laguna ma jeszcze dodatkowy czujnik nasłonecznienia Więc ten problem jej nie dotyczy. |
lucas48 Klubowy Weteran BMW 530i Warszawa Ursynów | 2014-08-06 10:50:30 Przy climatronicu to chyba akurat standardowy czujnik, albo przynajmniej występujący w większości samochodów. Mi tam climatronic chłodzi jak trzeba i kiedy trzeba. Widać nie tylko 407 była idealna pod tym względem
Mam do was inne pytanie. Wszyscy wszędzie trąbią, aby nie zniszczyć sprężarki, trzeba ją odpalać przynajmniej raz na tydzień niezależnie od pory roku. A co jeśli samochód często stoi po tydzień, dwa, trzy? Może wtedy lepiej w ogóle nie używać klimy, o ile oczywiście nie jest to już lato. Załóżmy że do osuszania szyb klima jest niewykorzystywana. Lepiej ją wtedy uruchamiać raz na miesiąc i za każdym razem męczyć sprężarkę, czy może lepiej po nieużywaniu jesienią i zimą uruchomić dopiero na wiosnę i w tym okresie używać normalnie? ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2014-08-06 17:38:49 Łukasz - trzeba odpalać
Choćby po to aby olej rozszedł się po całym układzie i go uszczelnił. Poza tym jak kompresor cały czas stoi i wdaje się w środku minikorozja - szczególnie na dławiku. Jak wystartuje po długim czasie to zaczyna się mielić i robi mikrowżery - przy ciśnieniu ponad 20 barów nie muszę mówić, że chwila moment i gaz ucieknie. Przerabiałem to w Omie - poprzedniemu właścicielowi nie chciało się naprawić kostki przy kompresorze przez 1,5 roku. Gaz był. Klima odpalona i.... po 2 tygodniach dead. Kompresor do wymiany. |
slayter Member Klubu Espero Espero TOTAL SERIA Warszawa | 2014-08-07 13:06:39 Ja praktycznie nie odczuwam spadku mocy, ale może też dlatego mam diesla. W automatycznej klimie faktycznie zanim zejdzie do pożądanej temperatury to można się przeziębić. Wyjściem jest ustawienie wysokiej temperatury wyjściowej i po tym jak się ją osiągnie, zmniejszanie o 1-2 stopnie. W micrze po naprawieniu i nabiciu klimy (nie automat) tak dawało, że można było mrożonki wozić, ale jednocześnie samochód ledwo jechał. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2014-08-08 23:12:34 Moja klima krótko po nabiciu "wyciągała" 0,8 stC. teraz ...najniżej schodzi do 2 stC. (chyba nieźle...)
Gdzieś wygooglałem, że w przypadku podejrzanie dużych oporów winę ponosić może zbyt duża ilość czynnika, ale hgw... Z jednej strony skuteczność klimy "cieszy" ale straty na silniku i koszty ...już nie Na upartego; możnaby pokombinować i zamontować na sprężarce większe koło pasowe, ale widze po sobie, że ...motywacja do wszelkiego takiego działania już nie ta sama co za czasów świetności espero |
mariusz_u Member Klubu Espero Espero 1,8 CD Władysławowo | 2015-03-27 19:59:31
I mnie dopadł ten syndrom Czasem dziwię sie, że mi się kiedyś chciało... Tylko mojemu przywiązaniu i sentymentowi koreaniec zawdzięcza fakt, że jeszcze nie trafił do pieca. I co roku to samo postanowienie, że więcej go nie będę ratował.. ech [ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2015-03-27 20:00:49 ] |