Sprzęgło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, pewnego dnia pedał sprzęgła zaczął brac przy samej podlodze, po kilku dniach wogole nie było czuć sprzęgla a biegi nie chciały wchodzić, pojechałem do mechanika, stwierdzil że to pompa sprzęgła, wymienilismy, jest lepiej ale biegi raz wchodzą dobrze, a raz nie, sprzęgło też raz bierze normalnie a drugi raz kiepsko, więc pojechałem znów, mechanior stwierdził że płyn wycieka gdzieś z dołu kolo skrzyni i ze pewnie to wysprzęglik, teraz nie wiem czy mu wierzyć czy kasę chce ode mnie wyciągnąc,
Zauważylem że biegi do przodu wchodzą dobrze, zaczyna się jak wrzucę wsteczny, wtedy jest lipa. Sprzęgło nie bierze, a ja nawet tego wstecznego nie mogę wyrzucić na luz. Czy to może skrzynia siada?
  
 
Hey po pierwsze,ten wyciek stwierdzil mechanik,czy sam zauwazyles plame pod autkiem? Jesli plamy nie bylo, wiec mechanik troche koluje.Z reszta nigdy nie polegaj na opini jednego mechanika,jesli go nie znasz dosc dobrze. Podjedz do drugiego, zazwyczaj ten drugi chcac zablysnac i zdeklasowac tego pierwszego naprawde szczerze podejdzie do obecnego stanu .
  
 
Plamy nie ma, mechanik mówi że kapie, płynu nie ubywa, lub ubywa tyle ze nie zauważam.
  
 
Wiec juz mi sie nie podoba ta odpowiedz mechanika. Zas z drugiej strony,sam sie poloz pod autko,przetrzyj recznikiem papierowym owe miejsce, i obserwuj co jakis czas ,po jezdzie czy sie nie poci w tym rejonie.
  
 
Czy w A istnieje regulacja pedału sprzęgła?
Coś mi nie odbija w/w.
Jakieś sugestie?
  
 
Cytat:
2009-04-28 11:06:04, kuba pisze:
Czy w A istnieje regulacja pedału sprzęgła? Coś mi nie odbija w/w. Jakieś sugestie?


zalezy jakie sprzęglo.
Jak chydrauliczne (a takei powinno być w ori z c30se) to regulacji nie ma. Jeśli nie odbija to coś padło...albo pompka albo siłownik
  
 
Cytat:
2009-04-28 11:06:04, kuba pisze:
Czy w A istnieje regulacja pedału sprzęgła? Coś mi nie odbija w/w. Jakieś sugestie?



mi pedal sprzegla nie odbijal jak padl wysprzeglik, przepuszczal plyn, nie bylo cisnienia i pedal nie odbijal... Dopiero jak sie go recznie do polowy podnioslo to dalej juz sprezyna odbijala.
  
 
Hydrauliczne.
Wysprzęglik wymieniony.
Mój typ to pompa.
Ew. zastanawiam sie nad sprężyną, bo pedał delikatnie się cofa i zasprzęgla (samochód zaczyna się toczyć). Pomagam mu wtedy nogą i odskakuje do góry. Zaznaczam, że nie dzieje sie tak za każdym razem, tylko od czasu do czasu.
  
 
A nie zaczepia o nic? Spróbuj odkręcić... przesmarowac
  
 
Cytat:
2009-04-28 11:58:09, kuba pisze:
... Wysprzęglik wymieniony.


Nówka sztuka, nie śmigana.
Znaczy co? Nówka uszkodzona?
  
 
bardziej chyba chodzilo o pedal Nie jestem pewien, ale na dzialce mam chyba pedal sprzegla, a przynajmniej sama pompke
  
 
sprawdź tą sprężynę przy pedale, ja bym ją obstawiał. Zobacz też czy jakiś przewód tam się nie wcisnął pod nogami.
Ogólnie po puszczeniu sprzęgła słoneczko i sprężyna w wysprzęgliku naciska poprzez płyn hamulcowy na cylinder w pedale, a resztę ruchu robi sprężyna w pedale.
  
 
A pompka nie ma sprężyny w środku czasem ?
  
 
Nic nie blokuje pedału, żadne druciki i tym podobne sprawy. To już sprawdziłem wcześniej
Docisk był w porządku, ale wiadomo?
Mniej roboty mam ze sprężyną i pompą.
Czy takiego efektu nie było by przypadkiem gdyby nie trzymały gumki uszczelniające w pompie?
Gdyby to był docisk, to raczej nie było by efektu pełzania czyli sprzęgło w ogóle by nie załączało
  
 
Ja mialem tak, ze pedal w drodze powrotnej jakby w polowie zwalnial. Przy seryjnym kole, docisku i tarczy problemem byla pompa. Pozniej mialem to samo, ale na chudszym kole, wtedy problemem byl wysprzeglik bo za daleko sie wysuwal i wypuszczal z siebie plyn, dodatkowo auto znaczylo kazde miejsce postojowe
  
 
Cytat:
2009-04-28 14:02:22, admeen pisze:
Ja mialem tak, ze pedal w drodze powrotnej jakby w polowie zwalnial.



O... dokładnie takie mam odczucie zawsze, czasami jednak zostaje na połowie Z ust mi to wyjąłeś
Lecę po gumki.....
  
 
..Odswieżę lekko kotleta..

..Wymienione całe sprzegło (Docisk, Tarcza, Łożysko Oporowe I Igiełkowe) - dwumas ustąpił miejsca na korzyść jednomasu.. Wszystko pieknie złożone, wysprzeglik suchy, wszystko generalnie ładnie pięknie..
Jaja zaczeły sie z odpowietrzeniem wysprzęglika po złożeniu wszystkiego do kupy.. Za chiny ludowe nie dało sie odpowietrzyć układu wysprzęglika pompując pedałem sprzegła i upuszczając cisnienie odpowietrznikiem.. Pierwsze kilka razy poszło ok, po czym 1h pompowania nie dała rzadnych skutków.. Pompka wysprzeglika nowa..
Wszystko zadziałało dopiero po innym zabiegu, duza strzykawka i wtłoczenie płynu od spodu do momentu jego wypłynięcia górą na zbiorniczku.. Upłyneło troche km, problem wrócił, biegi wchodzą ciaśniej, głównie 1 i 2. Olej w skrzyni zmieniany jakies 4 miesiace temu na org. GM..

O co chodzi? Dlaczego nie mozna odpowietrzyć układu tradycyjną metodą?
  
 
Cytat:
2009-12-21 22:24:35, AndrzejMT pisze:
O co chodzi? Dlaczego nie mozna odpowietrzyć układu tradycyjną metodą?


Czasem tak jest, miałem tom samo, może chodzi o długie przewody i małą średnicę a może o coś innego. Tak czy siak odpowietrzanie od spodu (wtłaczanie) jest znacznie szybsze i skuteczniejsze
Sprawdź szczelność układu, ewentualne wycieki i poziom płynu w zbiorniczku (ze względów bezpieczeństwa króciec do sprzęgła jest wysoko i może poziom płynu do niego nie sięga).
Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
  
 
..Układ szczelny na 100%. Plynu nie ubywa ani grama.. Przy odpowietrzaniu, a raczej jego odpowietrzania, płyn zalany był po sama krawędź wlewu.. Może gdzies tam zostało co nie co powietrza?..

Kurde sam nie mam pojecia.. Tym bardziej ze wszystko było składane dokładnie i z zachowaniem odp. momentów dokręcania..

..Co jeszcze dziwne to to ze na 2 i 3 biegu w okolicach 2500 - 3000 rpm drazek zmiany biegów dostaje jakis drgań które cichna powyzej 3000 rpm. Typowe drgawki z duza czestotliwoscia powtarzania, cichna rowniez jak drazek przytrzyma sie ręką - bez skojarzeń
  
 
Ale sprzęgło działa?? Tzn wysprzęgla??
Z kołem nic nie było robione?? Sprzęgło nowe??
A co dokładnie znaczy ciasno wchodzą biegi?? Ciężko??