Tutorial - ściągacz tulei tylnych wahaczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstępie chciałbym poprosić o przeniesienie, jeśli to nie ten dział.

Ostatnio postanowiłem wymienić tuleje tylnych wahaczy w Escorcie ojca tj. mk7 kombi. W książce WKŁ znalazłem przyrząd bardzo pomocny przy wyciskaniu i wciskaniu tulei. Nie było jednak żadnego opisu jak go zrobić, a na allegro taki przyrząd kosztuje przeszło 100zł. Postanowiłem go samemu zrobić. Oto opis (ktoś mógłby wrzucić go do porad):

Potrzebne narzędzia:
- wiertarka
- wiertło do metalu fi12 oraz jakieś mniejsze, np. 8 lub 10
- młotek i punktak
- szlifierka kątowa
- spawarka
- metrówka lub coś podobnego

materiały:
- 2 śruby fi12 o długościach 24cm oraz 15cm
- 3 nakrętki na śrubę fi12 (klucz 19)
- 2 kawałki rur:
a) długość 2cm, otwór wew. 8cm, grubość ścianki 1cm lub podobna
b) długość 8cm, otwór wew. 8cm, grubość ścianki ok. 0,5cm
- ceownik długości 18,5cm, szer. 4cm. grubość ścianek ok. 0,5cm.

Jak już mamy potrzebne narzędzia i materiały to przechodzimy do pracy.

Najpierw spawamy ze sobą wcześniej wspomnianą rurę dł. 8cm. oraz ceownik. Powinno być mniej więcej na środku.


Potem nakręcamy na koniec dłuższej śruby jedną nakrętkę i spawamy oba elementy.


Następnie z krótszej rury ucinamy mniej więcej ćwiartkę dł. okręgu, żeby powstał nam hak.


Kolejnym krokiem będzie przyspawanie krótszej śruby do naszego haka.


Dla większej efektywności urządzenia, łączymy ze sobą spawając 2 nakrętki. Najlepiej nakręcając je na śrubę, potem ładnie szlifujemy, żeby nasadka klucza dobrze pasowała. Za pomocą tej śruby będziemy wyciągać tuleje, więc lepiej zespawać ze sobą dwie żeby gwintu nie zerwać.


Wiercimy dziury w naszym ceowniku. Jedną na środku rury, drugą na przeciwległym końcu - do tego celu przyda się punktak oraz mniejsze wiertło. Docelowo wiercimy wiertłem fi12, nie zaszkodzi lekko powiększyć otwór żeby był nieduży luz.


Na koniec pozostaje nam oszlifować ostre krawędzie żeby podczas użytkowania nie pokaleczyć się, oraz złożyć wszystko do kupy.


Zdejmowanie tulei jest w zasadzie proste. Gdy mamy dostęp do tulei zaczepiamy hak o wahacz, drugą stroną nakładamy na tuleję. Następnie za pomocą śrub zdejmujemy, tuleję. Da się także za pomocą tego przyrządu nałożyć nową tuleję.

Jeśli są jakieś błędy to proszę napisać.
  
 
Dobry temat, proponuje go jakoś podczepić dla potomnych
  
 
Dodam że te urządzenie nada się do wszystkich wersji nadwoziowych mkV-VII, oprócz couriera.


[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2011-05-28 19:59:06 ]
  
 
a ......... ma inaczej cos w zawiasie?
mmm ale ww to fiesta a tu biega o esioka vana aka express

[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-05-29 10:06:19 ]
[ powód edycji: cenzura słownictwa (wykropkowano) ]
  
 
Cytat:
2011-05-28 18:03:15, escimo pisze:
Dobry temat, proponuje go jakoś podczepić dla potomnych


Napisałem już do Karola w tej sprawie.
 
 
Cytat:
2011-05-28 23:38:25, CKsrv pisze:
a ......... ma inaczej cos w zawiasie? mmm ale ww to fiesta a tu biega o esioka vana aka express [ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-05-29 10:06:19 ] [ powód edycji: cenzura słownictwa (wykropkowano) ]


Masz rację, mi się pomylił courier z express'em.
  
 
fajnie ze ktos to rozkminił, bo nie długo czeka mnie wymiana tych ze tuleji i głowiłem się nad jakims sciągaczem. dzieki wielkie Malyo... gdzie mam kliknąć "Pomógł"
  
 
Wiedziałem że to urządzenie może się przydać . Kiedyś wymieniałem tylne tuleje w MKV no i powiem szczerze że nie było to łatwe zadanie. Z tym urządzeniem powinno być o niebo lepiej i szybciej. Za jakiś czas spróbuję zrobić inne urządzenia wymienione w WKIŁ.


[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2011-05-29 13:09:52 ]