Czy miał ktoś taki objaw w klusce???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jak w temacie bo nie mam koncepcji za co się zabrać. Ale do rzeczy. Od pewnego czasu kluska zaczęła się dziwnie bujać ( po prostu w pewnym zakresie prędkości się kołysze kołysze se cale auto czuć tak jakby miał gulę na kole) dodam że pojechałem co mechaniorów i wyważyłem i sprawdziłem koła bo myślałem że to to ale niestety nie. Koła wyważane były na aucie tak że bicie tarcz i innych tam rzeczy kręcących się z kołem odpada. Lewarek buja się z autem kierownica lekko też się kołysze ale nieznacznie. Jutro jadę na sprawdzenie zawieszenia ale czy to może być coś innego np poduszka czy coś??? . Na nierównej drodze tego nie ma np. na zaśnieżonej nawet lekko. Max objawy są na drodze max. gładkiej. Jak koleiny też to zjawisko nie występuje i na zakręcie też nieco mniejsze nasilenie. Z góry dziękuje za sugestie.
  
 
Nie wiem jak pomóc, bo pierwsze co bym obstawiał to właśnie koła. Drugie to poduchy skoro lewarkiem buja też.

Ale mam pytanie, może głupie, nie wiem - jak się koła wyważa na aucie?
  
 
Kół na aucie sie nie wywaza tylko doważa. I jest takie cos jak wytaczarka zadko sie to stosuje i mało kto dobrze potrafi to obsługiwać.
  
 
Tez obstawialbym kola... Od 4 lat w tym samym miejscu wymienialem i wywazalem na zmiane 2 komplety opon. Nigdy nie bylo problemow do ostatniego lata kiedy to caly czas byly wibracje. Wywazalem drugi raz tez tam i caly czas wibracje zaczynaly sie do 100km/h. W koncu przy okazji czegos innego wywazylem u Mariosa w Parczewie... wszystko jak reka odjal, a tez myslalem ze cos gorszego... Jezeli robiles wywazanie w tym samym miejscu co i wczesniej to sprobuj gdzies indziej lub na innej maszynie na wszelki wypadek. Koszt niewielki...
  
 
Jesli problemu nie załatwisz a chcesz dobrze koła sprawdzic z testem drogowym to mozesz np w Res-Motors ale tam cena bedzie wyzsza ja to zwazajac na serwis.
Jest tam maszyna Hunter GSP9700 z testem drogowym
Chyba ze wybierasz sie do Debicy to tam juz jest kilku potentatów
np. Degum albo Korzeń nie pamietam adresów ale jesli byś był zainteresowany to sprawdze i podam ci adresy w ktorym maja taka maszyne która zrobisz to profesjonalnie.
Krótka lektura
Hunter GSP 9700
Takie dwie maszyny sa w Dunlop & Goodyear Tires w Debicy w dziale reklamacji. Teraz to juz nie Debica bo jak wiadomo wszystko nie długo zostanie kupione


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2011-01-04 01:06:10 ]
  
 
Miałem tak w warczyburgu. Przy pewnej prędkości obrotowej na oponie pojawiał się taki gul powodujący bujanie panzerwagenem. Przy innym zakresie nie było go widać i czuć. Po zmianie opony przestało
  
 
Bardzo dziękuję za sugestie. Problem rozwiązany. Może napisze co było przyczyną to się komuś przyda.
1. Na prawym kole uszkodzony łącznik stabilizatora, plus do tego koło -7 stopni
2. Na lewym kole poleciała całkowicie końcówka drążka ( luzy jak nie wiem co)
Po wymianie i zrobieniu zbieżności było lepiej ale nie do końca dalej minimalnie bujało autem i lewarkiem. A więc jak radziliście pojechałem do znajomego który ma zakład wulkanizacyjny na oględziny moich opon. No i okazało się że przez zepsute zawieszenie poleciały i opony. Zrobiły się krzywe ( ja się nie znam dokładnie ale coś jak schodki ). No więc kupiłem nowe opony, założył mi je i jak ręką odjął. Auto sunie jak po maśle- jak dawniej.
Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI
A ja jestem lżejszy o kilka stów
  
 
Cytat:
2011-01-04 11:09:02, michals24 pisze:
zawieszenie poleciały i opony. Zrobiły się krzywe ( ja się nie znam dokładnie ale coś jak schodki ). No więc kupiłem nowe opony, założył


Skoro piszesz o schodkach to ciekawe jak z amorkami.