[MKIV]1.6 8V pierwsze problemy.gasnący silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
powitać.i pojawiają się pierwsze problemy,nie duże ale trochę irytujące.nieraz jak jadę to potrafi w czasie jazdy zgasnąć motor i ch... i tyle o co mu biega?np. jadę na piątce i nagle poszarpie go jakby go dławiło i zgaśnie,to ja 4 i z rozpędu go on nic,obroty zero,3 to samo,dwa to samo.staje.pohebluje chwilkę i odpala.nie czaje bazy.tak samo jak nieraz wduszę mu gaz w podłogę to najpierw go przydusi coś potem chwilkę pociągnie,i buuuuuu spod maski.pierwszy objaw wydaje mi się jakby z paliwem było nie tak,tj coś mu nagle go odcinało,albo zapłon(nie znam sie na tych silnikach)a wskaźnik paliwa swoją droga wali w wiecie co.uprzedzam pytanie,paliwo jest i kolejny problem,powiedzmy dla mnie problem,czy te silniki mają tak nisko odcinke????5k no 5200 max i stop????jak się wkurzę to na wiosnę trzeba będzie chyba nad swapem pomyśleć na jakiś 1.6 lub 1.8 16v z mk6,7.pozdrawiam
  
 
Wydaje mi się że w twoim jest ke-jetronik, ponoć trudno naprawić to ustrojstwo jak się zepsuje. Nie wiem dokładnie o co z tym chodzi, niech ktoś kto miał z tym do czynienia się wypowie.
  
 
A moze pompa paliwa sie zaciera? Miałem cos takiego dokładnie jak piszesz. Pompa sie wyłaczyła/zacieła jak kto woli. Chwile postał i zaczeła działac.
Ja w mk5 tez 1.6 8v nie ciagnołem co prawda do odciecia ale wskazówka na 6 weszła.... chyba ze własnie ta pompa, nie ma juz takiego cisnienia i nie wyrabia na wyzszych obrotach. To tylko taka moja teoria



[ wiadomość edytowana przez: Kacperooo dnia 2011-08-21 23:20:06 ]
  
 
Możliwe że coś z pompą ale nie dam ręki uciąć, poszukaj po skrzynce itp. Między 1.6 8v z mk5 a mk4 jest taka różnica że mk5 ma EFI czyli elektroniczny wtrysk paliwa, a mk4 ke-jetronik czyli mechaniczny wtrysk paliwa. Poczekaj, a na pewno ktoś bardziej obeznany odpowie, bo ja niestety takiej wiedzy nie posiadam, ale większość "eMKa czwórkowców" owszem.
  
 
może i,kto wie,ale tez b.niebezpieczne to zjawisko,zwłaszcza jak ma ktos cieższa noge,np w sytuacji gdy cos zbliża sie na czołówke w czasie wyprzedzania,ty mu 3 a on buuuuu.ostatnio mi na przejeździe kolejowym takiego numera odwalił,dobrze ze nic nie jechało,bo na srodku stanął.tamten gosc co mi go sprzedawał wspominał cos o tym wtrysku,ale juz nie pamietam co,cos ze próbował go jakos ustawic,bo go wymieniał czy cus...już nie pamietam
mój mk6 co go sprzedałem odcinke miał dopiero 6,200 a tu niczym w dieselu.5 i dosc a do czerwonej jeszcze 1.5k
  
 
ojciec dyrektor ratuj bo ty miałes tego motorka



[ wiadomość edytowana przez: GTomek dnia 2011-08-21 23:34:42 ]
  
 
Z tego co wiem to kol. Rex bardzo dobrze jest obeznany w temacie.
  
 
poczekamy zobaczymy co koledzy doradzą
  
 
Może troszkę offtop, ale znam ten ból... U mnie w dieselku ciągnął bardzo dużo powietrza i przy wysokich obrotach dostawał zbyt mało paliwa. Raz tak przy wyprzedaniu dłuższej ciężarówki w połowie wyprzedzania zaczął mi szarpać. Trzeba było po hamulcach bo z przeciwka już się zbliżał samochód, no i mały poślizg bo ABS nie działa, ale wyszedł bez większych problemów... ale ciepło mi się zrobiło muszę przyznać. Tak to jest jak się człowiek spieszy. Nie życzę nikomu takich przygód.
  
 
Jak gaśnie w trakcie jazdy i próbujesz go palić na biegu to obrotomierz wskazuje czy całkiem leży? Moim zdaniem coś będzie z zapłonem. Ale jak Ci zgaśnie to sprawdź czy pompa cyka i paliwo dochodzi.

P.S. Jak będę w garażu przed spotem to Ci poszukam pompy paliwa bo powinienem mieć kilka sztuk.

P.S.2 GT ma K-Jetronic, KE-Jetronic było w RS Turbo.
  
 
w czasie odpalania na pych tj z biegu,jak zgasnie w trakcie,to obrotomierz ani drgnie
  
 
i chwilowo problem rozwiązany,aczkolwiek za aparatem zapłonowym tez musze sie rozglądac,problem tkwił w palcu rozdzielacza w kopułce,wymieniłem palec i jedzie ok i w koncu sie wykręca jak należy tj do 6,5 6,6k.i nie szarpie nim jak starą(dalej cenzura nie pozwala ) zobaczymy czy to narazie koniec problemów czy cos jeszcze wyskoczy.oby nie
  
 
i reanimacja udana,ale mi sie bananek na twarzy cieszy aparat przyszedł i wszystko bangla
  
 
te silniki powyżej 5yś robią już tylko hałas więc średnio widzę sens kręcenia go wyżej... ale Ja się nie znam
  
 
Moc maksymalną osiągają ok 5800 obrotów więc ja widzę sens... Miałem w sumie trzy CVH pod maską i całkiem dobrze jeździły na wysokich obrotach, może u Ciebie jest coś nie tak?

Cytat:
2011-09-06 18:21:46, bobo_ssj pisze:
te silniki powyżej 5yś robią już tylko hałas więc średnio widzę sens kręcenia go wyżej... ale Ja się nie znam

  
 
A jaki przebieg ma silnik, jaka kompresja, olej i czy znasz historię serwisowania?
Koledzy to przecież silnik ma 20 lat, niewiadomą historię i się zastanawiamy, co to może być? Może być conajmniej 10 przyczyn, a i tak jedenasta będzie winna...
Jeśli możliwe, to diagnostyka, i sprawdzenie kompa (jak jest ...)...
  
 
Cytat:
2011-09-06 19:25:12, tevenet pisze:
Moc maksymalną osiągają ok 5800 obrotów więc ja widzę sens... Miałem w sumie trzy CVH pod maską i całkiem dobrze jeździły na wysokich obrotach, może u Ciebie jest coś nie tak?



mo muszę wyregulować wtrysk i instalacje podtlenku lpg... ostatnio go mierzyłem i było naprawdę równo i nie źle na cylindrach bo po 10,5 na każdym chociaż coraz częściej myślę nad jakaś 16 zupelnie inna kutura pracy a i na pewno jakieś rqb ostatecznie rkc wiec i moc była by większa chociaż wydaje mi się ze te 8 lepiej idą z dołu...



moj jaki ma przebieg ? ło Boże pojęcia nie mam ale ze 300kk jak nie więcej ale kto go tam wie

[ wiadomość edytowana przez: bobo_ssj dnia 2011-09-06 23:16:36 ]