[mk V] rozrusznik nie kręci

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam pewien problem z moim Escortem (1.6 CVH 105 koni) jak jest ciepły, i czasami jak zimny, ale dużo dużo rzadziej to nie chce kręcić rozrusznik, efekt jest taki że spada napięcie (do jakichś 8V) co może być przyczyną? rozrusznik remontowany, masy sprawdzone (ciągnąłem kable prosto z akumulatora) gdzieś wyczytałem że może to być problem z wałkiem rozrządu i popychaczami, ale autko zbiera się nieźle i mocy mu nie brakuje... Koledzy powiecie gdzie szukać przyczyny? czy to sam rozrusznik? czy może bendiks (na nim jest taki sześcian z wkręconymi 2 śrubkami, jedna z nich była odkręcona (ta w bendiksie, ale ją wkręciłem z powrotem jednak to nie to... Pozdrawiam


P.S. temat dałem w tym dziale ze względu na ten wałek i popychacze, jeśli jest zły uprzejmie proszę moderatora o przeniesienie.
  
 
Nie wiem czy to dobry pomysł, ale w dieslu mk5 elektromagnes bierze masę przez śruby. U mojej ukochanej z czasem te śruby się ulotniły (wykręciły, zabrali obcy - po prostu wyparowały) a rozrusznik szukał prądu nawet po bloku silnika. Wtedy przytopił się przewód akumulatora od masy a akumulator szybko się rozładowywał ( duży opór więc większy prąd).

Obejrzyj rozrusznik, bo przyczyna może być nawet tak prozaiczna jak zaśniedziałe śrubki czy przygięty przewód (jak się mocniej przygnie, to popęka i zmniejszy się przekrój).

Czy to pomoże - nie wiem, ale innych pomysłów nie mam.
  
 
Witaj proponuje dać plus bezpośrednio z akumulatora za pomocą przekaźnika
impuls plus z stacyjki Miałem mk5 1,6 efi borykałem sia z podobnym problemem i to pomogło
  
 
Cytat:
2011-05-20 19:41:52, evol_umf pisze:
... duży opór więc większy prąd...



jestes przekonany?
  
 
Raczej jestem pewien tego przekaźnika ,co do podłączenia mam obawy bo nie pamiętam dokładnie czy tak to miało być i gdzie dokładnie wychodzi ten kabel od wzbudzania rozrusznika
Ale podłączenie powinno wyglądac chyba tak :
przekaźnik cztero pinowy 12v 30 Alub 40 A koszt około 15 zeta i łączysz tak
30 kabel wzbudzania z stacyjki
87 masa
85 z akumulatora
86 do rozrusznika mam nadzieje ze nic nie pomyliłem
Jeśli jest jakiś błąd poprawcie koledzy
  
 
a ja najpierw spróbowałbym zewrzeć dwie śruby na elektromagnesie i sprawdził czy na krótko rozrusznik kręci. Oczywiście jak kontrolki przygasają to szczotki się zawiesiły.
Pisz czy zwarłeś dwie śruby i czy zakręcił.
Wiadomo że kluczyk przekręć i luz musi być wrzucony.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2011-05-20 21:28:56, Kleszczak pisze:
a ja najpierw spróbowałbym zewrzeć dwie śruby na elektromagnesie i sprawdził czy na krótko rozrusznik kręci. Oczywiście jak kontrolki przygasają to szczotki się zawiesiły. Pisz czy zwarłeś dwie śruby i czy zakręcił. Wiadomo że kluczyk przekręć i luz musi być wrzucony.


no i jeszcze nie zapominajmy o zapiekających się tulejkach i zacinającym się elektromagnesie (zwłaszcza przy nagrzewaniu się rozrusznika od gorącej dwururki)...
  
 
jak odpalać będzie na krótko zwierając śruby to elektromagnes do wymiany.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
no to śruby zwarłem i rozrusznik kręci , ale nie zazębia (tzn kręci na sucho a nie silnikiem) czy tak powinno być? czy jednak bendix do wymiany?
  
 
Miałem to samo w 1.6 cvh, jak się mocno nagrzał to ledwo kręcił.Po pół godziny kiedy ostygł,odpalał normalnie rozrusznik cały dałem do regeneracji ale nic nie dało!po prostu tak jeździłem.Piątka benzyny i zapałki go wyleczy a tak poważnie to chyba bezpośrednie połączenie z aku powinno zadziałać.
  
 
U mnie wyleczyła go wymiana elektromagnesu.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Rozrusznik w cvh jest blisko kolektora wydechowego i dość mocno się nagrzewa. Wyjechane tulejki, szczotki i luzy w elektromagnesie dodatkowo wspomagają awarię. Ja dałem nowe tulejki, nowe szczotki (razem z mocowaniem), osłonę z alu od kolektora i przez 2 lata śmigał jak należy. A to , że kręci na sucho, a nie kręci silnikiem, to oznacza, że albo już się zużył silnik rozrusznika, albo masz za słabe aku, albo w kiepskiej kondycji jest silnik-mechanicznie się przyciera na sucho-zimno...
Elektromagnes też często się wyciera, więc warto go wymienić.
Koniecznie przeczyścić styki z kablami i przejrzeć kable, czy mają niezniszczoną izolację...