Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-01 01:31:53 1. posypala sie sprezynka od wyprzedzacza zaplonu (watpliwe)... albo zablokowal sie ciezarek...
2. nie otwiera sie 2 przepustnica, lub dysza sie w niej zatkala... zaplon albo gaznik, predziej gaznik to mi przychodzi do glowy.. |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2011-08-01 08:17:23 Zajrzę do aparatu - nowy był założony praktycznie od razu po zakupie.
Gaźnik - niestety było w nim już grzebane W ogóle wygląda, że to jest gaźnik od Samary - są dwa pływaki i cała budowa odpowiada temu schematowi - http://ladaklub.pl/wp-content/uploads/2008/01/samara_gaznikczesci.jpg , z takim ładę kupiłem, nie wiem czy był wcześniej przekładany. Spróbuję dziś do niego zajrzeć :/ Dysze to chodzi o te oznaczone na schemacie numerami 12 i 13? Jak sprawdzić drugą przepustnicę? Przy przyspieszaniu od 0 do 90 wszystko jest ok, problem pojawia dopiero przy równej jeździe w okolicach tych 3500rpm, przy 3000 wydaje się że szarpania nie ma. |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-01 12:00:43 Skoro to samara to pewnie jest mechaniczne otwieranie 2 przespustnicy.
Wiec moze dysza sie przypchala jakas, masz cabrurator cleaner? Albo ja zlokalizowac i przepchac. Wyglada to na 12 i 13 na schemacie ktory przeslales. Wykrec i zobacz. Jak zdejmujesz filtr powietrza, otwierasz mocno przepustnice i patrzysz czy cie otwiera, tylko uwazaz, moze strzelac z gaznika... wiec ostroznie tam zerkac, no i ogolnie powinna byc widac lejaca sie benzyne z gardzieli... Jak wygladaja swiece? Jasny braz? Swiecie pewnie nowe? na 2 biegu tez rwie? w sensie jechac z tymi 3500 kapnij moze krople oleju na bolce ciezarkow... na wszelki wypadek. |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-01 12:37:57 dysze sprawdzisz w 5-10 minut - wyglada ze dostep jest prosty.... zdejmujesz tylko filtr powietrza, 5 srubek...
aha, a jak ssanie wlaczysz przy wysokich obrotach to cos sie niedzieje? robiles tak? jak przestanie szarpac to wskazuje na 2 przelot... znaczy za unoga mieszanka. |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-01 14:43:36 jak odpali poprobuj tego ssania na wysokich po rozgrzaniu.
jak nic cos z gaznikiem... moze powazniej cos - w sensie plywaki dziurawe czy cos... silnik na lancuch? naciagnij go. odkrec napinac, i przepchnij auto do przodu na 4 biegu, tak z metr-dwa. i potem dokrec napinacz. sprawdz czy sie ogolnie zaplon nie przestawil (lampa strobo) macie? |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2011-08-01 14:50:12 Silnik na pasku.
Lampe strobo mamy. Mamy hotel z wifi blisko portu, kilka km, spróbujemy tam dojechać... |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-01 18:54:07 "Czy gaśnięcie przy wyższej temperaturze, problemy z odpalaniem i szarpanie może być powiązane?"
Wszystko moze... Może trafiło kompresje?? Znaczy silnik padl... Macie miernik sprezania? Sprawdz to. Potem proba olejowa: znaczy wlewasz troche oleju na tlok i znow sprawdzasz. Zawsze jakims motodoktorem (zageszczaczem oleju) mozesz sie poratowac... To moze dojedziesz... To że sika paliwem - to pompka przyspieszacza - ma to wplyw tylko jak dodajesz gazu, wtedy sika. Na uruchomionym silniku, powinno byc widac ze z gardzieli rozpylacza leci paliwo... O to mi chodzilo... dysze wykreciles? drozne sa? Moze przepustnica sie wyrobila? Dzis juz pewnie nie jedziecie, podmien gaznik z drugiej lady i zobacz jak chodzi. Ogolnie wazne by bylo ustalic czy mieszanka za uboga czy za bogata. Ssanie po rozgrzaniu wlaczylesz? Cos sie zadzialo? Wez stare swiece - i na nich rozgrzej silnik. Nowe swiece - oczysc jak nejlepiej dasz rade. Szczotka, beznzyna itd. Rozgrzej silnik. Zamien swiece na czyste i na gazie (bez ssania) zrob pare km, 2-3, w kolko sie pokrec, czy cos... Potem od razu zgas silnik. I zobacz jak wygladaja swiece. Szaprie tez na 2 biegu, i 3? Czy tylko na 4? Ciezko nareperowac lade przez net, ale moze moje uwagi pomoga cos wykluczyc, znalezc... Widze ze dysze wykreciles.. aparat spoko - teoretycznie jakby sie uszkodzil to wtedy wlasnie by przyspieszenie zaplonu moglo by nie dzialac na wyzszych obrotach... hmm.. grzeje sie, moze termostat padl? i sie nie otwiera? wiatrak wentylatora sie wlacza?, przewody do chlodnicy gorace? jak sie przegrzewa to tak moze byc.... [ wiadomość edytowana przez: konukera dnia 2011-08-01 18:59:40 ] |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2011-08-01 20:11:50 To jeszcze kondensator wymień przy okazji. |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-01 20:19:24 2 i 4 z lewej zaj.. olejem :/... Pierscienie pewnie....
Kup motodoktora, nie zaszkodi, i tak to ZLOM(bol) 3 prawie najlepsza (kolor), ale tez troche przypalona, 1 spoko - ale to jednak dosc uboga mieszanka. Wiec wyglada ze 1 cilinder (jesli swiece tak ulozone) jest najlepszy - w sprezaniu. Znaczy tu pierscienie nie puszczaja oleju. To nie problem zaplonu, mozesz sobie darowac kable/cewki itd (na 99,8% Zapewne masz spadek kompresji + ponizej Skoro 2 przespustnica sie nie domyka (nie ma tam sprezynek jakichs?) to by bylo to... za uboga mieszanka po prostu.... tym bardziej ze nie nie otwiera przy 4 tys, a ssanie pomaga.... Smaruj, psikaj, ruszaj, az sie wyluzuje.... obczaj te wszystkie dzwigienki, cos moze sie blokuje. pamietaj ze WD to sie nadaje do czyszczenia, olej silnikowy duzo lepiej smaruje . Moze na stacji jest cos do czysczenia przepustnic, jakis carburator cleaner? Albo jakis pedzelek i benzyna opierdzielic.... wszystko musi sie ruszac ladnie i wracac na swoje miejsce! Nie mam pojecia kiedy sie otwiera druga, ale przy 4000 to powinna.... Ja mam jedną przepustnice na cylinder hehe, ale zasada dzialania gaznika jest taka sama... Łada nie da rady? lol, jakby byla rasowana to bys na 3 cylindrach spoko dojechal, i to na przodzie peletonu ja na swojej dojechalem do warsztatu na 2.. bo kable WN zamienilem na 2 garach , mysle tylko, co sie dzieje, bo zeby jechala musze krecic do 4 tysi... Czyli: oczysc i przesmaruj oski i wlej doktora |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-01 22:21:37 druga przepustnica MUSI sie zamykac!!
naprawde kup tez jakis anty smoking czy cos takiego, motodoktor... nie zaszkodzi.. tylko pol opakowania na razie wrzuc... geste w cholere nawal na noc WD na gaznik, rano olej (ale nie duzo) i rozruszaj wszystko POWODZENIA!! Jak dojedziesz to wisisz browca ;P Pozdro! ps. dysze to ch.. ogladales? byly zatkane? jak nie to nie ma znaczenia. raczej sie przepustnica ruszyla... nie domyka sie = za ubogo - jak na bialej swiecy |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2011-08-03 18:46:47 I jak? Dojechaliście? Problem zlokalizowany? |