śmierć omegi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, na wstępie do alicia, Res i urq (nie wpisujcie mi minusika) temat nie był poruszany i własciwie to nie jest mi do smiechu lecz do płaczu, moze dlatego wrzucam go do duperelek. Otóz w stycznia razem z żoną mielismy naszą omcia wypadek , własciwie zdarzenie drogowe, stoją na czerwonym swietle w tył naszej bestii przylała baba passatem. Złamała na podłuznice, zgieła dach tylne drzwi, klapa tylna, błotniki tylne wygieły sie jeden do srodka drugi na zewnatrz. Porazka. Niestety naprawa nawet przez najomego blacharza nieopłacalna. Omcia była zrobiona na cacy. No i my nie wyszlismy bez szwanku. Zal, gdyż samochód był fantastyczny.
  
 
Najwazniejsze, ze Wam nic sie nie stalo. Na szczescie Omege mozna kupic nowa i cieszyc sie dalej z jej walorow
  
 
masz totalna racje, niedawno kupilismy następną równierz omege tylko jaka różnica poprzednia to była omega B 2,0 16V, manual, caravan 1996r., obecna omega C fl 3,0V6, automat, sedan executive 2000r.
  
 
wiec suma sumarum wyszlo Wam na dobre Eksploatacja podobna, a jednak jakos lepiej reaguje na gaz
  
 
Fakt ma zainstalowaną instalację BRS czy cos takiego tylko wydaje mi się ze ma za niskie zawieszenie z tyłu i na policjantach tyrze tłumikami. Ciekawe czy wymiana na zielone z kombi sprężyny tylne coś dadzą czy bedzie wyglądała jakby chciała nurkować?
  
 
Cytat:
2012-03-30 20:20:17, vredas pisze:
... poprzednia to była omega B 2,0 16V, manual, caravan 1996r., obecna omega C fl 3,0V6, automat, sedan executive 2000r.



Najważniejsze ,że nic sie nie stało Wam,a przynajmniej zamiana o jeden litr pod maską wiecej
  
 
Cytat:
2012-03-30 20:30:54, vredas pisze:
Fakt ma zainstalowaną instalację BRS czy cos takiego tylko wydaje mi się ze ma za niskie zawieszenie z tyłu i na policjantach tyrze tłumikami. Ciekawe czy wymiana na zielone z kombi sprężyny tylne coś dadzą czy bedzie wyglądała jakby chciała nurkować?



instalacja to pewnie brc
jak orze tłumikami to: mogą być źle zamontowane tłumiki albo zerwane ich gumowe mocowania, mogą być sprężyny obniżające, mogą być i seryjne ale popękane i siedzi niżej. Zobacz co tam masz, czy nie ma np nivo itp. Z zawiasem od kombi nie kombinuj, szukaj oryginałów od sedana ze zwykłej wersji byle nie sport, koszt nie jest duży.

będzie dobrze
  
 
Byłem dzisiaj u mechanika, wymienił mi dwa tłumiki środkowe oraz tłumik końcowy wszystkie zawieszki nowe. Poprzednik wymienił tylne spręzyny na nowe ponieważ jedna była pęknięta, nie ma nivo ale i tak jest niski. Góra opony tylnego koła jest równa z błotnikiem z przodu różnica jest spora pomiedzy górą opony a błotnikiem mozna wsadzic cztery palce dłoni i jest jeszcze troche miejsca (w kombi miałem i z przodu i z tyłu jednakową wysokość).
  
 
niestety dzwon (tym bardziej nie ze swojej winy), pogięte autko, nawet najmniejszy uszczerbek na zdrowiu to potężne paliwo na złapanie doła, stanu wqurwienia, bezsilności itd.

Na szczęście prawie zawsze takie przygody kończą się dobrze. Człowiek wybiera się na zakupy i przeważnie nabywa graty lepsiejsze i cenniejsze niż to co się miało wcześniej, a czego na pewno by się nie nabyło gdyby nie "zdarzenie". Z perspektywy czasu wygląda to całkiem nieźle.
Gdyby nie dzwon, dalej jeździłbym golcem 2.0

vredas, najważniejsze że Wam nic się poważniejszego nie stało.