Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2007-08-30 00:03:20 Witam.
Jakie macie zdanie na temat pierścieni centrujących do felg aluminiowych: stal, aluminium, teflon i inne tworzywa. Pozdrawiam. Misio |
pyros HF MEMBER 126p WWA | 2007-08-30 13:50:44 Ja u siebie posiadam plastikowy i nie mam żadnych problemów |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2007-08-30 16:08:27 Witam i dzikeuję za odpowiedzi.
Własnie zdania co do nieprzenoszenia sił przez rure centrujacą są rózne. Jedni twierdzą ze śruby są tylko elementem dociskajacym felge do piasty, a siły obrotowe przenoszone są przez docisk, a siły pionowe i poziome, przez wspomnianą rure centrującą. Inni ze wszelkie obciazenia są przenoszone tylko przez śruby. Co do pierścieni - co sie stało ze zmieniłeś tworzywowe na stalowe ? Pozdrawiam. Misio |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2007-08-30 16:44:59 Ja w swojej sonacie mam pierscienie stalowe(samorobki) i wszystko jest ok tylko ze pokrywaja sie troszke rdza.
Co do przenoszenia obciazen na szpilki to niektore auta nie maja otworu centrujacego i jakos jezdza(np Wartburg, Citroen axel, Olcit club) |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2007-08-30 17:37:13 Ale zwróć uwagę że to są lekie auta a rozstaw srub jest dość duzy np 4x160. Ja widzialem sytuacje jak w 125p (4x98mm) ścieło śruby gdy dodano dystans 10mm i rura centrujaca sie "schowała".
I nie uwazam że te zdania są bez jakichkolwiek podstaw logicznych, ale ... właśnie chciałbym jaknajwiecej ustalić co w tym jest prawdy. Pozdrawiam. Misio |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2007-08-30 17:49:46 Co do masy tych aut to axel i olcit waza ok 1200kg i maja mocowanie na 3 sruby tylko i rozstaw jest ok 100mm.
Ale masz racje co do otworu centrujacego ja u siebie nie mialem pierscieni w alusach i powyzej 100km/h czulem drgania teraz jak je zalozylem to jest ok. |
Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2007-08-30 17:56:52 Pierścień centrujący, jak sama nazwa wskazuje ma tylko centralnie ustawić koło żeby przy przykręcaniu nie było żadnych odchyłek od osi, on nie przenosi żadnych sił itp. Całą pracę mocowania koła wykonują śruby, lub nakrętki. W zupełności wystarczy pierścień plastikowy. Z pozostałymi mogą być kłopoty przy zdejmowaniu koła, aluminium z czasem się utlenia i może zaklinować, metal rdzewieje i efekt może być ten sam. |
Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2007-08-30 18:57:11
Pod warunkiem, że są śruby niedokręcone .... |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2007-08-31 01:29:25 ponieważ większość bazuje na wiedzy z gogli to proszę bardzo pierwszy z brzegu adres
http://free.polbox.pl/w/wesul/faq.html a tam jak byk napisane w jednej z tabel: "W większości samochodów otwór centrujący służy do przenoszenia obciążenia na koła. Dlatego też bezwzględnie powinno się stosować felgi z dobranym otworem" od siebie dodam tylko że niezależnie czy koło jest mocowane na śruby czy szpilki i nakrętki, bez prawidłowego osadzenia na kole centrującym, śruby zwyczajnie się uginają pod wpływem sił działających na koła jezdne i to powoduje w najlepszym przypadku drgania, wyłamane szpilki też widziałem dla mnie osobiście te pierścienie mogą być nawet z plasteliny, nie zamierzam nikogo przekonywać co jest zdrowsze, ja wiem swoje [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2007-08-31 01:51:49 ] |
Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2007-08-31 07:47:10
Jarku, widzę, że ty również korzystasz z googli , proszę przeczytaj poniższy przykład: "Średnica otworu centralnego felgi ( CH .) Średnica otworu centralnego (CH) jest parametrem, którego celem jest dokładne wycentrowanie felgi na piaście samochodu. Jeżeli mamy do czynienia z rozbieżnością pomiędzy rozmiarem średnicy piasty, a rozmiarem otworu centralnego felgi, należy zastosować pierścień centrujący. Dorabianie pierścieni centrujących umożliwia zmniejszenie różnicy, która wystąpiła miedzy piastą a otworem centralnym felgi. Przeważnie pierścienie centrujące są stosowane przez producentów alu felg i umożliwiają dokładne dostosowanie parametru CH felgi do konkretnego modelu samochodu" Link do cytatu. |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2007-08-31 08:22:14 No, no, ciekawa dyskusja się tu wywiązała. No cóż, ja stanę po stronie "pierścieniowców"
Gdyby nie pierścienie centrujące nie jeździłbym w ogóle na alufelgach, bardzo trudno kupić felgi z otworem centrującym o średnicy 54,1 mm, czyli takim jaki jest potrzebny do Getza. Zresztą dotyczy to ogólnie wszystkich alufelg "uniwersalnych", tzn. dokupowanych oddzielnie, nie dedykowanych przez producenta samochodu. Producenci felg nie robią wszystkich możliwych średnic otworów tylko dodają tzw. zestawy montażowe składające się z kompletu śrub lub nakrętek (w zależności od auta) i właśnie pierścieni centrujących (plastikowych!) redukujących odpowiednio średnicę otworu centrującego. Zamawiając nowe felgi wystarczy podać model auta, zostaje dobrany odpowiedni zestaw. Oczywiście nie twierdzę tu, że producenci wiedzą lepiej, dla nich to wygoda i obniżenie kosztów produkcji, ale wydaje mi się, że skoro są to produkty nowe, obecnie produkowane to muszą mieć odpowiednie certyfikaty i dopuszczenia do użytku, a to z kolei pozwala mi założyć że są to rozwiązania skuteczne i bezpieczne Pozdrawiam przekonująco |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2007-08-31 09:31:20
tej dyskusji by nie było gdybym nie sprawdzał w necie wiadomości z kraju, cóż .....niezbyt znam język tubylców wracając do pierścieni zawsze wszystko co napisałem na tym forum wynika z mojej wiedzy i doświadczenia, link z gogli dałem jako przykład, ja nie robię tak jak większość że zanim coś napisze wertuje gogle a potem się mądrzy ja jeśli na czymś się nie znam to nie zabieram głosu, podtrzymuję to co napisałem, jeśli już chcemy stosować pierścienie to one powinny być metalowe a najlepiej stalowe do Bolls_no1: widziałem to w necie, takich stron jest dużo więcej, dla mnie to wytwór marketingu nic więcej, nie twierdzę że tzw. popularny plastik jest zły, tylko kluczem jest jaki plastik!!!??? i do czego, jeśli ktoś zna się np na kompozytach to wie jakie mają zastosowanie do MacTB: akurat na certyfikatach i innych papierkach znam się dobrze, jak chcesz to poczytaj sobie o dyrektywach tzw. "nowego podejścia" i o innych wymaganiach w sprawie maszyn i urządzeń, o stosowaniu norm, deklaracjach zgodności itd przypuszczam że chińskie paski też mają odpowiednie kwity do obrotu w naszym kraju, tylko pokażcie mi choć jednego zadowolonego z nich nawet na naszym forum jest masa wątków o kupowaniu zamienników, większość nie nadaje się do zastosowania z powodu marnej jakości i fatalnej trwałości a przecież są legalnie dopuszczone do obrotu - producenci zachwalają je w necie dobra znikam, w końcu jestem na urlopie [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2007-08-31 09:54:01 ] |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2007-08-31 17:43:48 Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie i wypowiedzi.
Bardzo się cieszę Jarku że mimo zapowiedzi odejścia od nas jednak tego nie zrobiłeś. Mi sie udało zakupić w cenie 15zł sztuka oryginalne pierścienie do moich felg (Rail) z jakiegoś tworzywa teflonowanego. Zobaczymy jak to bedzie sie spisywało. Pozdrawiam. Misio |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2007-08-31 20:14:06 jeszcze garść info
1. http://www.brostruck.com.pl/index.php?str=2&id_strony=14&ID=7f8b3eea054da8ed53246d45f011a933 2. http://www.opony24h.pl/?page=shop/aluminiowy& Misio: jeśli ten plastik który kupiłeś jest solidny to pewnie podziała jakiś czas powodzenia [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2007-08-31 20:18:43 ] |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2007-08-31 22:44:07 Chyba na pierscienie nadaje sie kazdy twardszy meta i plastik. Chociaz miedź z tego co wiem gryzie sie z aluminium.
Ja u siebie mam pierscienie ze zwyklej rury stalowej, kumpel ma jakies plastiki z allegro i tez nie narzeka. |
mercs600 Poznań | 2011-09-07 01:36:35 Jeżeli chodzi o pierścienie centrujące to polecam te firmę JMD TECHNICS. Dorabiają każdy rozmiar po 5 zł za sztukę. |