[MKVII] Problem z instalacja gazowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. W zeszlym roku zalozylem gaz do mojego Escorta (MKVII 95r. cabrio) i od tego momentu zaczyna sie problem.
Gazownik u , ktorego zakladalem gaz twierdzi ze nie jest w stanie tak dopasowac charakterystyki instalacji (samochod bardzo muli, ciezko wchodzi na obroty i przy okazji pali jak smok okolo 15l/ 100km) poniewaz sonda lambda zle pokazuje na jego oprogramowaniu do gazu. Lambda wskazywala od 0.10 do 0.45 V na maksymalnych obrotach. postanowilem pobawic sie z tym sam
-okazalo sie ze kabel z gazu do lambdy jest za dlugi i przypalil sie o kolektor(skrocilem i przylutowalem ponownie)
- sprawdzilem lambde miernikiem cyfrowym (charakterystyka lambdy skacze od 0.10 do .090 z groszem czyli tak jak powinno byc)
Ostatnio zaczolem miewac kolejne problemy z gazem, przy dojezdzaniu do ronda ipt. silnik gasl, falowaly obroty i nie chcial sie przelaczyc na gaz po osiagnieciu temp. 30C. Pojechalem do tego pseudo gazownika, podlaczyl sie pod komputer od gazu i jedyne co zrobil zmienil temp. przelaczania sie na 20C na co zasmialem mu sie prosto w twarz i zapytalem czy juz zakonczyl swoja kompleksowa naprawe. Bylem tez ciekaw jak wskazuje mu lambda, gazownik sukcesywnie pomalu wciskal pedal gazu i charakterystyka w lini prostej rosla a gdy gaz odejmowal malala, stwierdzil ze charakterystyka powinna skakac a nie byc w lini prostej i trzeba wymienic lambde. Tutaj pojawia sie moje pytanie czy rzeczywiscie trzeba wymienic ta lambde? czy w tym co ten czlowiek mowi jest choc ziarnko prawdy? jak powinna sie zachowywac lambda ? i co mam zrobic?. Nadmienie tylko ze mam jestcze rok gwarancji na gaz u tego goscia (niestety)

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-11-02 17:21:23 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu(cyfry rzymskie) ]
  
 
Ja bym nie wymienił lambdy jeżeli z samochodem jest wszystko ok na benzynie i spala prawidłową ilość benzyny.
Lambda przy instalacji gazowej jest wykorzystywana tylko podczas regulacji (przeważnie), bo gaziarze ją rzadko podłączają.
Przełączanie zostaw najlepiej na 30 stopniach.
W ogóle obstawiam, że chciałeś zaoszczędzić 400-500zł i nie masz sekwencji?
  
 
Alez oczywiscie ze mam sekwencje. Wlasnie i problem polega na tym ze dla niego lambda nie dziala poprawnie i nie moze mi wyregulowac gazu, a ja nie po to kupowalem szalone 90km zeby jezdzil na gazie jak 126p w dodatku zajechane
  
 
daj zdjęcie jak to wszystko wygląda pod maską
  
 
nie ma problemu moge wstawic, tylko nie wiem co ty chcesz na tych zdj. zobaczyc
  
 
jaki masz sterownik
jakie wtryski
jaki reduktor
ogólna fotka komory silnikowej plus zdjęcie nawiertów i zamocowanie wtryskow ,reduktor ,filtr.
  
 


Uploaded with ImageShack.us
  
 
Daj fotki spod maski ,dobrze by było jeszcze screena z ustawień i mapki z programu obsługującego LPG.Lambda jest zbyteczna w instalacji Stag ,auto powinno śmigać jak talala.
  
 


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
co do ss z programu i mapy niestty nie mam takiej mozliwosci

[ wiadomość edytowana przez: Oprawca dnia 2011-11-04 14:36:37 ]
  
 
Cytat:
2011-11-04 08:37:44, kamil76 pisze:
Daj fotki spod maski ,dobrze by było jeszcze screena z ustawień i mapki z programu obsługującego LPG.Lambda jest zbyteczna w instalacji Stag ,auto powinno śmigać jak talala.


Jak chcesz ustawić instalke bez lambdy ?
  
 
Cytat:

Jak chcesz ustawić instalke bez lambdy ?



Ja mam u siebie sterownik Stag 300plus tam bez sondy można ładnie ustawić instalkę na podstawię czasów wtrysku .
Po samej kalibracji auto powinno normalni jeździć ,dopieszczanie mnożnika oczywiście z sondą .
Ja nie pomogę instalka ze słabym sterownikiem AG Compact ,wtryski Valtek też kaszanka schowane gdzieś pod kolektorem przez co nie można ocenić poprawności nawiertów w kolektorze .Bez programu do obsługi tego sterownika i kumatego gazownika sie nie obedzie.


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2011-11-04 17:23:59 ]
  
 
Cytat:
2011-11-04 00:49:42, Oprawca pisze:
Uploaded with ImageShack.us



reklama czy antyreklama

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów
  
 
dobra przyznam sie szczerze nie potrafilem odczytac wiec zrobilem zdjecie ale zdecydowanie ANTYreklama
  
 
Niestety nie dowiedzialem sie nic co mogloby mi w jakikolwiek sposob pomoc. Prosze o zamkniecie tematu