Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2011-10-03 18:33:49 Jak w temacie. Autko chodziło OK do dnia w którym grzebałem przy pompie paliwowej (chciałem zreanimować wskaźnik paliwa - bez rezultatu). Wsadziłem pompę do zbiornika, poskładałem wszystko do kupy i odpaliłem, autko normalnie chodziło, zrobiłem jakieś 7km po czym go zgasiłem. Po 15 min. chciałem odpalić i odjechać - niestety już nie zapalił, pomimo tego że rozrusznik kręcił. To wszystko działo się w sobotę.
Wczoraj tj. w niedzielę odpalałem go na kable... silnik wcale nie gadał :/ Dzisiaj podmieniłem aku (bo tamten już padł), silnik gada, ale gaśnie :/ Chciałbym zaznaczyć że pompę normalnie słychać, także pracuje. Nie wiem kompletnie za co się zabrać i gdzie szukać przyczyny. Świece sprawdziłem, iskra jest. Jak go odpalę i dodam gazu to od razu gaśnie (na filmiku drugie podejście). Tutaj filmik: http://www.youtube.com/watch?v=H0cooAspcZ8 [ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2011-10-03 18:40:02 ] |
Jarek77 Sympatyk FEFK Jastrzębie Zdrój | 2011-10-03 19:06:27 Ja na twoim miejscu zaczął bym od odpięcia wężyka paliwa przy silniku i sprawdził jak paliwo sika po przekręceniu zapłonu. |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2011-10-04 15:04:32 Problem rozwiązany, ale nie do końca :/
Problemem okazało się zbyt niskie napięcie na pompie, co skutkowało niskim ciśnieniem paliwa i gasnący silnik. W chwili obecnej pompę podłączyłem na "krótko" do kabli zasilających radio (+12 po przekręceniu kluczyka). Teraz pytanie gdzie przyczyna ? Podmieniłem przekaźnik czerwony 4 pinowy na 5 pinowy z literką R, i nie wiadomo dlaczego pompa zaczęła normalnie pracować, niesety tylko przez chwilę :/ Ja obstawiam skrzynkę bezpieczników - a Wy ? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-10-04 15:47:34 skrzynka, kable, włącznik bezwładnościowy, przekaźnik. |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2011-10-04 17:29:09
Włącznik bezwładnościowy potrafi takie cuda ? Wydaje mi się że jak on wystrzeli to raz a dobrze, a nie że "leci w kulki" że raz łączy a raz nie. Wskaźnik zaczął normalnie pokazywać stan paliwa, tylko że po przekręceniu kluczyka, bo gdy zapalę już auto to spada grubo poniżej rezerwy - po tym wnioskuję że to skrzynka, ewentualnie wiązka co idzie do pompy. Tak to jest jak poprzedni właściciel zostawi niespodzianki, naprawy druciarskie i wszystko zrobione na odp..... |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2011-10-04 19:18:12 Ja bym obstawiał skrzynkę. U mnie było tak że pompka nie chodziła, a gdy podmieniłem przekaźnik to było ok przez jakiś czas, póki skrzynka się nie sypnęła. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-10-06 08:04:03
Podałem po prostu elementy odpowiedzialne za pracę pompy. Akurat wł.bezwł. jest banalny do sprawdzenia, dlatego warto go przynajmniej zmostkować. |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2011-10-07 07:38:33 Niestety podłączenie pompy pod radio nie dało rezultatów (kolejny kaprys skrzynki ?), co prawda radio działa, ale pompa dalej ma za mało prądu W chwili obecnej wsadziłem drugi aku za fotelem kierowcy, podłączyłem pompę do niego i wstawiłem sobie guziczek
W niedzielę biorę miernik do łapy i lecę z koksem...może coś znajdę |
lipek88 Sympatyk FEFK RS Kruszwica | 2011-10-07 09:55:16 Tez przerabiałem temat za małego prądu na pompce paliwa ( 3V) +12V dochodziło normalnie ale problem był z masą która w moim przypadku była przykręcona do progu przy fotelu kierowcy. Zdejmij plastik z progu i zobacz jak tam to wygląda. U mnie przerdzewiał kabel. Dobrze też będzie jak do pompki podepniesz osobny kabel masy i wtedy będziesz miał pewność czy to o to loto.
|