[OGÓLNE] Wstawianie reperaturki błotnika - jak to robicie ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, w moim MK7 mam "chory" lewy błotnik. Nigdy tego nie wstawiałem, i stąd moje pytanie - jak to wykonać żeby było dobrze

Przyłożyć nową blachę, odrysować kontur, wyciąć starą, przyłożyć nową, połapać migomatem co 2-3 cm, zeszlifować ładnie spawy, na to szpachla z włóknem szklanym, znów szlifowanie, szpachla wykończeniowa, znów ścieranie, podkład i farba ?
  
 
Nie jestem blacharzem, ale wydaje mi się, że trzeba robić na zakładkę, bo inaczej Ci się zwichruje - przynajmniej ja nie widziałem nigdy żeby blacharze robili inaczej. Mój ojciec w mk4 2 razy robił reperaturki - za pierwszym razem blacharz, za drugim razem sam robił i tak samo na zakładkę.
  
 
Robiąc na zakładke jest łatwiej ale jest mały szkopuł ciężko jest miejsce zakładki blachy dobrze zakonserwować przez co szybciej pojawi sie ruda
  
 
Hmm... z drugiej jednak strony jakby spasował na 1mm luzu i wyspawał po całości to blacha się przegrzeje i ruda w tym miejscu się szybko pojawi
  
 
Cytat:
2011-09-30 20:17:59, czyczu pisze:
Hmm... z drugiej jednak strony jakby spasował na 1mm luzu i wyspawał po całości to blacha się przegrzeje i ruda w tym miejscu się szybko pojawi


Bzdura - porządna robota jest robiona spawem ciągłym - oczywiście trzeba to umieć zrobić i mieć czym. Już nigdy nie dam sobie robić auta na spawanie punktowe. Vitare robiłem ciągłymi,cabrio tez - nie ma śladu rdzy od 3 lat (cabrio)
  
 
Na zakładkę, spawanie punktowe, a później zagęszczasz spoinę.
Z włóknem szpachla niekoniecznie, ale zależy ile masz do wypełnienia. U mnie Ważne jest także wewn nadkole, tam z reguły jest jeszcze gorzej. bo nawet nie ma do czego łapać.