ABS - kontrolka się nie zapala, a koła się blokują

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Zacznę od początku. Jak kupiłem auto 5 lat temu, to ABS już nie działał. wziąłem się za niego w tym roku, okazało się, że mocowanie jednego z czujników było pęknięte i tarł on o koło zębate absu. Wymieniłem mocowania, ale auto zaczęło dziwnie hamować, ciągle lekko odbijały hamulce. Stwierdziłem więc że to wina czujnika, który był już "przytarty". Jeździłem bez bezpiecznika ABSu rozglądając się za czujnikami.
Udało mi się kupić czujniki (używane). Wczoraj chciałem wymienić oba, niestety jednego nie dało się wyciągnąć ze starego mocowania. Ale udało mi się podmienić ten uszkodzony. No ale od razu zapalała się kontrolka :/ Zamontowałem z powrotem stary czujnik i kontrolka się nie zapala. Pojechałem na szutrową drogę zrobić test i dupa... kontrolka może i nie świeci, ale koła się blokują. po kilku minutach kontrolka się zapala.
Co to może być? jeżeli byłaby to wina czujników, to kontrolka powinna zapalić się od razu. Może pompa ABSu?

Gdzie ew. w okolicy Tychów/ Katowic można podskoczyć na komputer? Czy da się to zrobić takim uniwersalnym, czy musi być do Daewoo?

Pozdr.
  
 
Chyba tylko kompem Daewoo usuniesz błędy i zeskanujesz poprawność działania, może szkopuł tkwi w przewodach które dość często ulegają korozji, kontrolka może sie nie świecic po odpaleniu auta, zapali sie dopiero po przekroczeniu 14 czy 20 km/h jeżeli prędkość któregoś z kół będzie inna niż pozostałych np przez nie stykające przewody.
Powiem Ci że walczyłem z ABS kilka wiosen, wymieniłem pompe na używkę, nówki czujniki, przewody najpierw wcinałem si, póżniej zdobyłem całe kable na 4 koła od kostki, i tak je przepiąłem i zawsze coś było nie tak wreszcie się poddałem
ale mimo wszystko jedz na kompa i życzę powodzenia
  
 
Cytat:
2011-10-20 20:03:53, Kula69 pisze:
kontrolka może sie nie świecic po odpaleniu auta, zapali sie dopiero po przekroczeniu 14 czy 20 km/h jeżeli prędkość któregoś z kół będzie inna niż pozostałych np przez nie stykające przewody.



Z tego co mnie uczyli, to powyżej 4km/h. A ja jechałem 40km/h więc tak czy siak powinno błąd wywalić od razu... no nic, będę szukał komputera.

pozdr.
  
 
abs to jest chyba najgorsze co może być w autkach do 2000r

U mnie jeżeli ktoś posiada starsze autko + abs zawsze są jakieś problemy... nie ważne czy to VW czy Fiat. albo DU.
  
 
Cytat:
2011-10-20 21:49:56, VEndriuV pisze:
abs to jest chyba najgorsze co może być w autkach do 2000r



Chodzi Ci o awaryjność, czy o kiepskie działanie?


Pozdr
  
 
Robert...W Tychach ..długo dlugoo..był serwis Dełu .. z tyłu za ZEG czy jak to tam nazywają ? -może mają nadal sprzęt do diagnostyki ?

To chyba to

jak nie...to K-ce , Bogucicka 7
  
 
Był niedaleko ZEGu salon daewoo. ale kilka lat temu zrobili tam siłownie :/ Ale poszukam, może serwis przenieśli gdzieś obok.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2011-10-20 22:41:23, robertkaluza pisze:
Był niedaleko ZEGu salon daewoo. ale kilka lat temu zrobili tam siłownie :/ Ale poszukam, może serwis przenieśli gdzieś obok. Pozdr.


złego linka wkleiłem !- sorry

chodziło mi o TO !..klik !
  
 
awaryjność ciagle czujniki padają czy coś podobnego
  
 
Cytat:
2011-10-20 23:00:34, bogdan1 pisze:
złego linka wkleiłem !- sorry chodziło mi o TO !..klik !



Dzwoniłem tam. Obsługa niezbyt miła i chętna do pomocy. Ile może kosztować takie podpięcie? Mi powiedzieli, że za samo podpięcie 50zł+vat - ale w taki sposób jakby za informacje o błędach chcieli kase dalej pobierać. :/

A tego testu nie da się zrobić tak jak błędów silnika? żarówką?

Pozdr.
  
 
Cytat:
2011-10-26 15:02:43, robertkaluza pisze:
Dzwoniłem tam. Obsługa niezbyt miła i chętna do pomocy. Ile może kosztować takie podpięcie? Mi powiedzieli, że za samo podpięcie 50zł+vat - ale w taki sposób jakby za informacje o błędach chcieli kase dalej pobierać. :/ A tego testu nie da się zrobić tak jak błędów silnika? żarówką? Pozdr.


Koszty są pewnie wszędzie podobne (na B7 wątpię żeby było taniej ale może chociaż obsługa milsza ?)

Nie miałem w żadnem Espero ABS-u ale z tego co kojarzę , pełną diagnostykę tegoż przeprowadzisz wyłącznie przy użyciu oryginalnego skanera dedykowanego dla daewoo
  
 
Poszukaj sobie informacje na temat budowy i zasady działania ABS w Espero oraz występowania kodów błędów i ich przyczyn. Jeśli będziesz znał te podstawowe informacje, to bez skanera można wile zdziałać w zakresie diagnostyki i samodzielnej naprawy. Wielokrotnie naprawiałem ABS w Espero za pomocą popularnego multimetru, jak również za pomocą skanera 11. Podstawa to znajomość zasady działania układu.