[Ogólne] Olej w okolicach świecy.Zarzygany kolektor! ZDJĘCIA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Miałem problem z odpaleniem swojego forda z rana. Więc pomyślałem zobaczyć jak stan świec i tu mnie spotkała niespodzianka. Na pierwszym garze (od lewej) w komorze gdzie znajduje się świeca znajduje się olej. Nie wiem jak fachowo to nazwać ale chyba wiemy o co mi chodzi. po zdjęciu czapki zobaczyłem pełno oleju na świecy o oraz na ściankach głowicy. Po wykręceniu świeca cała w oleju. Na innych garach tego nie ma. (czy to uszczelka pod klawiaturą?) Dodaje fotkę zaznaczając gdzie jest olej. Niestety ciężko było i dobre zdjęcie późną porą. Druga to sprawa to osad który znajduje sie w kolektorze. To normalne? Silnik 1.6 16V EFI






[ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-08 17:08:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-11-08 21:07:00 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]

[ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-11 16:10:57 ]
  
 
Dokładnie - uszczelka spod pokrywy puściła olej.

Zanim zdejmiesz pokrywę sprawdź poziom oleju. Jeśli rośnie choć nie dolewałeś to może się mieszać z płynem chłodniczym - silnik "bierze wodę". Zobacz też ilość oleju na filtrze powietrza - tam uchodzi odma. Branie wody może spowodować wzrost ciśnienia oleju na klawiaturze i uszczelka nie wytrzymała ciśnienia. Poza tym sprawdź drożność odmy dla własnego spokoju.
Jeśli poziom oleju jest ok a sam silnik nie bierze go nadmiernie na zimno, to wszystko powinno być ok a uszczelka po prostu nie wytrzymała i kwalifikuje się do wymiany. Koszt uszczelki w zależności od sklepu to nawet 100zł ale przynajmniej dostaniesz instrukcję z kolejnością przykręcenia śrub
  
 
Rozumiem. a ten nalot na drugim zdjęciu? jest to normlany jakby smar. (lepiące) Chyba nie powinno tego być
  
 
Osad na przepustnicy umyj jakiś rozpuszczalnikiem .Po latach zbiera się ,mało kto o to dba a należy to robić co jakiś czas .Objaw problem z wolnymi obrotami ,falowanie.Jako ciekawostkę podam ,że taki syf w autach grupy VW skutkuję błędem silnika.
  
 
Jak wymienisz uszczelkę pokrywy zaworow,przestanie Ci olej leciec na swiece.Przerobiłem to w Bandziorze.Koszt naprawy to 80zeta,bo 65 dałem za uszczelke i 15 za sześciopak,bo to ciężka robota była
 
 
Jak chłopaki wcześniej napisali, wymień uszczelkę pod pokrywą i taka dobra rada ode mnie, kup uszczelkę motorcrafta, nie wiem kto ją produkuje dla niego, więc koszta w zakresie 60-90zł, droższych nie kupuj bo to już zdzierstwo. A konkluzja jest taka, że jak założysz oryginał to możesz na długi okres zapomnieć o problemie. Nie kupuj do zeteca tej uszczelki w zamienniku, bo problem wróci wcześniej niż się spodziewasz.

Sprawa "okopconej" przepustnicy to że tak powiem - normalka.
Prawie każde kilkunasrtoletnie auto benzynowe będzie posiadać taki "bajer"
Dla świętego spokoju wymyj rozpuszczalnikiem i po krzyku.
  
 
to pójdzie taka uszczelka? Tytuł strony
  
 
Cytat:
ale przynajmniej dostaniesz instrukcję z kolejnością przykręcenia śrub



Czy jest jakaś różnica jak będę dokręcał śruby?
  
 
tak jest roznica jak dokrecac sruby (chodzi o kolejnosc) i z jakim momentem
  
 
Mniej więcej tak się stanie gdy przykręcisz pokrywkę od lewej do prawej.


(na czerwono odchylenie od płaszczyzny)

W dodatku tak jak kolega napisał - moment jest nie mniej ważny, ponieważ uszczelka jest jednorazowa - gdy ją montujesz ma wymiary spodu pokrywy, ale gdy się nagrzeje do temperatury pracy zachodzi w niej nieodwracalna reakcja chemiczna powodująca wzrost o kilka ładnych %. W ten sposób uszczelka trzymana w "ryzach" przez śruby nie wychodzi na zewnątrz ale wypełnia wszystkie porowatości i zwiększa docisk pokrywy do głowicy.
Kolejną ważną informacją jest to, żebyś pokrywę i głowicę wyczyścił z ciał obcych i odtłuścił ( ! ) żeby olej nie powciskał się pomiędzy uszczelkę i metal zanim ta nabierze swojego nominalnego wymiaru.
  
 
głowica oczyszczona, Uszczelka firmy Corteco, Zapłaciłem 55 zl. Facet w sklepie miał jeszcze jakaś chińska za 28 zl więc wziąłem tą droższą, Dobra jest ta firma? Wycieków żadnych nie ma (pierwsze 100km) tylko jest inny problem. Czy kolektor może być tak zarzygany?







[ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-09 21:29:24 ]
  
 
pomoże ktoś? czym to może być z powodowane?
  
 
a w obudowie filtra powietrza masz dużo oleju?
  
 
filtr powietrza trochę czarny... Nie strasznie ale taki nalot jest. na dnie obudowy filtra była warstwa oleju (smar), obok była mała gąbeczka? która była cała mokra w oleju. Chyba tak nie może być? a co z kolektorem? wyciągnąć go i dokładnie umyć jakimś środkiem? Dodam że kiedy samochód dostanie po obrotach (jadąc) W środku czuć spalony olej. Czy jest to spowodowane filtrem powietrza. Proszę o pomoc
  
 
Pierwsze co bym sprawdził to czy odpowietrzebie skrzyni korbowej jest drożne, poszukaj o tym w wyszukiwarce.
  
 
wychodzi na to że zaworek nie trzyma. Wyczyściłem. dmuchając z jednej i drugiej strony powietrze przechodzi. Co powoduje taki zaworek kiedy przepuszcza? Min. olej w filtrze?
'

i jeszcze jedno.. po wyciągnięciu tego zaworka powinien być tam syf? Jak to wyczyścić? pełno smaru i jakiegoś syfu ogólnie

Czy coś takiego by pasowało?

Zaworek

[ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-16 18:46:35 ]
  
 
Panowie, akurat to, że kolektor jest w środku czarny to norma... I to jest wina EGR'u. Nie to, że zepsuty. To po prostu taka cecha tych układów. Zasyfiają cały dolot takim dziadostwem. Z kolei olej to już faktycznie może być objaw zaworu.

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2011-11-16 19:47:59 ]
  
 
dmuchajac nie sprawdzisz tego zaworka bo nie na takiej zasadzie on dziala, on jest szczelny kiedy silnik jest uruchomiony i silnik jest na wolnych obrotach wtedy podcisnienie wciaga element zaworu do gniazda i jest szczelnie po dodaniu gazu podcisnienie maleje i zaworek sie otwiera puszczajac cisnienie ze skrzyni korbowej, najlepiej to jest go sprawdzic wyjmujac z odmy i na podlaczonym tym wezyku w ksztalcie kolana odpalic silnik i sprawdzic czy na wolnych obrotach zasysa przez niego powietrze, co do kolektora to zapytam czy masz gaz?
  
 
nie, nie posiadam gazu. Sama benzyna...
  
 
to zabrudzenie kolektora moze wynikac tylko ze zbyt duzych przedmuchow ze skrzyni korbowej i dostawania sie oleju do dolotu ktory to sie osadza na sciankach kolektora i ujega zwegleniu od temperatury, jezeli zuzycie oleju jest w normie i ten nagar to taki tylko nalot a nie 5 mm skorupa to jedynie wyczysc przepustnice i nie martw sie na zapas