Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
evol_umf Sympatyk FEFK opel ascona Szczytno | 2011-11-08 17:48:06 Dokładnie - uszczelka spod pokrywy puściła olej.
Zanim zdejmiesz pokrywę sprawdź poziom oleju. Jeśli rośnie choć nie dolewałeś to może się mieszać z płynem chłodniczym - silnik "bierze wodę". Zobacz też ilość oleju na filtrze powietrza - tam uchodzi odma. Branie wody może spowodować wzrost ciśnienia oleju na klawiaturze i uszczelka nie wytrzymała ciśnienia. Poza tym sprawdź drożność odmy dla własnego spokoju. Jeśli poziom oleju jest ok a sam silnik nie bierze go nadmiernie na zimno, to wszystko powinno być ok a uszczelka po prostu nie wytrzymała i kwalifikuje się do wymiany. Koszt uszczelki w zależności od sklepu to nawet 100zł ale przynajmniej dostaniesz instrukcję z kolejnością przykręcenia śrub |
outlaw69 Ford Escort Białystok | 2011-11-08 18:15:12 Rozumiem. a ten nalot na drugim zdjęciu? jest to normlany jakby smar. (lepiące) Chyba nie powinno tego być
|
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2011-11-08 18:20:07 Osad na przepustnicy umyj jakiś rozpuszczalnikiem .Po latach zbiera się ,mało kto o to dba a należy to robić co jakiś czas .Objaw problem z wolnymi obrotami ,falowanie.Jako ciekawostkę podam ,że taki syf w autach grupy VW skutkuję błędem silnika. |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2011-11-08 19:07:26 Jak chłopaki wcześniej napisali, wymień uszczelkę pod pokrywą i taka dobra rada ode mnie, kup uszczelkę motorcrafta, nie wiem kto ją produkuje dla niego, więc koszta w zakresie 60-90zł, droższych nie kupuj bo to już zdzierstwo. A konkluzja jest taka, że jak założysz oryginał to możesz na długi okres zapomnieć o problemie. Nie kupuj do zeteca tej uszczelki w zamienniku, bo problem wróci wcześniej niż się spodziewasz.
Sprawa "okopconej" przepustnicy to że tak powiem - normalka. Prawie każde kilkunasrtoletnie auto benzynowe będzie posiadać taki "bajer" Dla świętego spokoju wymyj rozpuszczalnikiem i po krzyku. |
outlaw69 Ford Escort Białystok | 2011-11-08 19:50:36 to pójdzie taka uszczelka? Tytuł strony |
outlaw69 Ford Escort Białystok | 2011-11-09 16:17:54
Czy jest jakaś różnica jak będę dokręcał śruby? |
KissEK Sympatyk FEFK mk VII Zabrze | 2011-11-09 19:39:27 tak jest roznica jak dokrecac sruby (chodzi o kolejnosc) i z jakim momentem |
evol_umf Sympatyk FEFK opel ascona Szczytno | 2011-11-09 20:53:13 Mniej więcej tak się stanie gdy przykręcisz pokrywkę od lewej do prawej.
(na czerwono odchylenie od płaszczyzny) W dodatku tak jak kolega napisał - moment jest nie mniej ważny, ponieważ uszczelka jest jednorazowa - gdy ją montujesz ma wymiary spodu pokrywy, ale gdy się nagrzeje do temperatury pracy zachodzi w niej nieodwracalna reakcja chemiczna powodująca wzrost o kilka ładnych %. W ten sposób uszczelka trzymana w "ryzach" przez śruby nie wychodzi na zewnątrz ale wypełnia wszystkie porowatości i zwiększa docisk pokrywy do głowicy. Kolejną ważną informacją jest to, żebyś pokrywę i głowicę wyczyścił z ciał obcych i odtłuścił ( ! ) żeby olej nie powciskał się pomiędzy uszczelkę i metal zanim ta nabierze swojego nominalnego wymiaru. |
outlaw69 Ford Escort Białystok | 2011-11-12 17:56:10 pomoże ktoś? czym to może być z powodowane? |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2011-11-12 18:13:51 a w obudowie filtra powietrza masz dużo oleju? |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2011-11-16 17:33:08 Pierwsze co bym sprawdził to czy odpowietrzebie skrzyni korbowej jest drożne, poszukaj o tym w wyszukiwarce. |
outlaw69 Ford Escort Białystok | 2011-11-16 18:26:39 wychodzi na to że zaworek nie trzyma. Wyczyściłem. dmuchając z jednej i drugiej strony powietrze przechodzi. Co powoduje taki zaworek kiedy przepuszcza? Min. olej w filtrze?
' i jeszcze jedno.. po wyciągnięciu tego zaworka powinien być tam syf? Jak to wyczyścić? pełno smaru i jakiegoś syfu ogólnie Czy coś takiego by pasowało? Zaworek [ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-16 18:46:35 ] |
outlaw69 Ford Escort Białystok | 2011-11-16 21:44:37 nie, nie posiadam gazu. Sama benzyna... |