Napięcie sondy lambda a współczynnik...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio sprawdzałem działanie sondy lambda i zastanawiam się czy dałoby się wykorzystać napięcie na niej panujące do regulacji instalacji gazowej i oceny jakości LPG. Jeśli ktoś w miarę dokładnie wie jak sie ma współczynnik lambda do napięcia panującego na sondzie.
Jak mierzyłem ostatnio u siebie to na LPG było 910mV a na benzynie 830mV. MOże ktoś wie co to znaczy.

Tak BTW łatwo sprawdzić czy sonda działa. POpierwsze sprawdzamy omomierzem czy nie mamy zwarcia na szarym kabelku do masy. CZarny koniecznie musi być zwarty z masą inaczej komp oceni sonde jako złą (dawno temu na forum PTK przewinął sie temat w stylu "warto poczytać"). POtem jakimś cienkim kabelkiem podpinamy się do szarego kabelka sondy i mierzymy napięcie względem masy samochodu (czytaj "-" aku). Napięcie to powinno być większe od zera i nie przekraczać wartości wolta (tak mi się zdaje), zależnie od współczynnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
PS. Sprawa dotyczy również GSi bo mają identyczną sondę.

[ wiadomość edytowana przez: Bocian_s_313_PTK dnia 2003-01-29 17:00:15 ]
  
 
znalazłem link do tej strony. szczególnie polecam opis silnika na powietrze .poczytajcie sobie
  
 
zrobiłem tak 2 tyg temu. ustawiam tylko wolne obroty w taki sposób (narazie) Główny przepływ jak ustawiłem to spalał 16.7 Narazie daje sobie spokój dopóki nie znajde podwójnej regulacji.

Charakterystyka sondy:
dla A/F od ~10-14 (bogate) sygnał ma 0,9V lub powyżej. od 14-14.6 spada łukiem do 0,7V
Zakres odpowiadający lamba=1 (A/F=14.7/1) to napięcie od 600-300mV a potem skręca łukiem i dla 15:1 i wyższego (ubogie) sygnał trzyma sie na poziom ok 100mV

A/F (Air/Fuel - kg/kg) A/F=14.7/1 odpowiada lambda=1 - skład stechiometryczny - najmniejsza emisja i optymalny skład.



-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
czyli z tego co zrozumiałem mam za bogatą mieszankę na LPG i benzynce.
  
 
Na to wygląda ze strony teoretycznej. Ale jak chodzi dobrze to nie kombinuja za dużo. I tak masz farta że nie mozesz ruszać zaplonu ani gaźnika jak ja... Zazdroszczę Jeśli uważasz że Ci za dużo pali LPG to go przereguluj (ale delikatnie)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
W nowym GT jest fajny artykuł n/t współczynnika lambda (czy też A/F)

dla AF 14.7 - najmniejsz emisja spalin. Dla 15 - najmnijsze spalanie Największa moc 12.6-13 - to dla benzyny.
Dla LPG dodano 9.5:1 - czyli dosyć bogata mieszanka jak na warunki "benzynowe" Jest prbl. sonda lambda na zakres AF od 14-15 Ponizej zejść - to najwyżej policzyć ile obrotów sruby gazu przypada na zmianę AF o 1 - i tyle odkręcić. Boje sie tylko ze wtedy będzie chlał jak smok!!!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
wiecej i tak juz chyba sie nie da
  
 
W padace? W życiu!!! Ale pogrzebać trzeba...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Kto mi podpowie pod jakie przewody mam podłączyś sie pod lambdę i pod co w aku tak by sprawdzić jej napięcie. Mam 4 kable w tym szary, biały, czarny i chyba niebieski. Niestey musze tak sprawdzać a nie wiem jak bo nie mam dostępu do testera sondy lambda.
  
 
Kupilem sonde z 4rema kabelkami (2 x bialy, szary i czarny), wiec znaczy to, ze ma grzalke. Tylko ktore kable sa do czego? Jak to podpiac, zeby nie zepsuc? Moye ktos sie orientuje, bo w Tryeciaku nie ma slowa o podpinaniu.
  
 
Mówisz i masz. Czarny to sygnał, szary masa sygnału, białe sa do grzałki...
Widze ze kombinujesz... Moze sie stykniemy? Halogeny podpiete?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Halogeny wisza juz od tygodnia, jak jestes w domu, to przyjezdzaj koniecznie!
  
 
No mooooze sie ruuuuuusze...
Jestem jeszcze w piżamce i troche mi zimno. Ale na szczęście już po śniadaniu...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
RUSZAJ ZWŁOKI!!!
  
 
Hymm.. a jak to jest w GSI ja mam tylko jeden kabel ktory wychodzi z sady???
  
 
Cytat:
2003-09-17 15:52:23, OLO pisze:
No mooooze sie ruuuuuusze...
Jestem jeszcze w piżamce i troche mi zimno. Ale na szczęście już po śniadaniu...



TAki to ma dobrze
  
 
Cytat:
2003-09-17 16:17:40, Skora pisze:
Hymm.. a jak to jest w GSI ja mam tylko jeden kabel ktory wychodzi z sady???


Bo masz bez grzałki.
  
 
Ja tez mam tylko jeden kabel i to fioletowy... co z nim? jak to podłączyć? Fiolet jest +?
  
 
Dokladnie mam tak samo jak u Spajka
  
 
Fiolet to sygnał (czyli plus), masę bierzecie z masy

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."