Wystartowałem z dohacem :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
2 tyg sprzątania, malowania i wreszcie mam warsztacik na dohaca

Początek


Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Free Image Hosting at www.ImageShack.us




Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Progi na cylindrach są sporawe
Wstrzymałem sie z odkręceniem wału, zaworów głowicy i tłoków brak kluczy i pomysłów a tym bardziej nie wiem czy istnieje jakaś kolejność odkręcania korbowodu?!
Odkręcałem wałki bez kolejności mam nadzeje ze nie pokrzywione...
Lekture mam po anglikańsku wiec opornie idzie czytanie a translator nie daje rady heh.
Czekam na opinie exprtów moze co z tego bedzie
Zna ktoś nazwe płynu do czyszczenia głowicy? Podobno moczy sie ją w tym płynie i jest sliczna

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2008-08-23 17:18:27 ]
  
 
coz, bede pierwszy
[*]
  
 
bardzo ładne fioletowe ściany. jaki to dokładnie, borówkowy?
  
 
Nie gadaj ze brzydki hehe farby miałem 10L a ładnie kryła z fioletem koszt remontu 200 zł (5 worków wyrównującej 10L farby "MALARZ" artysta i 5 puszek stalochronu + jakieś pierdoły)
zaraz zaraz kto ma fioletowego kanta?? widziałem gdzieś kiedyś

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2008-08-23 17:32:46 ]
  
 
współczuje...


DOHC to złooooo

  
 
ała...
  
 
blady co ty masz za zdjecie ? Co to jest ? Osioł?
ioooooooooo iooooooooo
  
 
DOHC to zloooooM
  
 
Cytat:
2008-08-23 21:44:11, kuras180 pisze:
DOHC to zloooooM


Jak dwóch ci mówi ze jesteś pijany to jesteś pijany i idz spać ale i tak nie uwierzę jak nie doświadczę

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2008-08-23 22:07:54 ]
  
 
Cytat:
2008-08-23 21:44:11, kuras180 pisze:
DOHC to zloooooM


Też masz DOHC w poldku

Głowice potraktuj takim środkiem jak K2 ARVA albo jakimś innym do mycia silników i porządnie to wykarcheruj(jak nie masz karchera to popytaj sąsiadów)
  
 
akra, arva itp raczej to nie to o co mi chodzi
Jesli ktoś widział głowice Kani
klik

to własnie o takie coś mi chodzi
karcher dobry pomysł ale nie mam niestety dostępu do niego
  
 
zobacz TO
cytat
"Szczegółowe zestawienie kosztów przedstawiam poniżej:

- zakup 3 silników DOHC 3 x 100 zł
- zawory (Freccia) 8 x 18 zł
- uszczelniacze zaworowe: 10 zł
- prowadnice zaworowe: (Freccia) 16 zł
- zestaw uszczelek głwica (Ajusa) 130 zł
- zestaw uszczelek blok (Ajusa) 100 zł
- broki płaszcza wodnego 38 zł
- pompa wody 100 zł
- pompa paliwa 40 zł
- napinacz paska (SKF) 238 zł
- regeneracja rozrusznika 125 zł
- regeneracja alternatora 125 zł
- pierścienie tłokowe,
tulejowanie bloku,wstawienie prowadnic, szlif przylgni
osadzenie zaworów i ich dotarcie, pasowanie korbowodów,sworznie tłokowe, panewki, panewki wałka pośredniego, usunięcie kilku uszkodzonych gwintów, obróbka bloku, części org. Fiat/Lancia szlif wału - 1900 zł
- dwururka DOHC (Bosal) 250 zł
- sprzęgło kpl (Valeo) 330 zł
- łożysko wyciskowe (Luk) 35 zł
- pasek rozrządu (Contitech) 39 zł
- pasek klinowy (Contitech) 14 zł
- szkiełkowanie + piaskowanie detali 350 zł
- chłodnica FSO 1500 80 zł
- wentylator elektryczny 100 zł
- rura długa (dorobienie) 80 zł
- simeering wałka skrzyni buegów 14 zł
- uszczelka obudowa skrzyni - kielich 8 zł
- łozysko wałka sprzęgłowego 30 zł
- poduszki silnika 40 zł
- opaski różne 25 zł
- przewody ukł. chłodzenia 50 zł
- termostat 60 zł
- filtr powietrza 8 zł
- świece zapłonowe (NGK) 32 zł
- filtr paliwa (filtron) 4 zł
- obudowa filtra powietrza 60 zł
- piaskowanie + lakierowanie obudowy 50 zł
- akumulator (Varta) 280 zł
- przewody WN 60 zł
- cewka (Lucas) 70 zł
- kopułka (Lucas) 60 zł
- przerywacz _ kondensator (Lucas) 30 zł
- linka sprzęgła, elementy ster. gazem 60 zł
- czujniki (oleju, temperatury) (Hella) 40 zł
- zbiornik wyrównawczy 10 zł
- przewód masowy 8 zł
- wspornik serwa, pedał sprzęgła 20 zł
- ocynk detali 15 zł
- kamienie szlifierskie inne pomoce 60 zł
RAZEM ok. 5600 zł

Do tego mój czas poświęcony na wiele innych prac jak regeneracja pompy oleju, aparatu zapłonowego, prowadzenie przewodów i mnóstwo godzin spędzonych przy obróbce głowicy i kanałów. Potem złożenie wszystkiego i sam montaż w aucie. "



chcesz myć głowice z zapiętymi zaworami ?
  
 
Perfekcja wykonania,wszystko nowiuteńkie i świecące Koszty duże ale efekt jest miażdżący.
  
 

Ni nie chce myć głowicy z zapiętymi zaworami pytałem o środek wybieram sie na zakupy i chce mniej więcej wiedzieć co mam kupić oczywiście nie wszystko na raz bo studendzkie oszczędności na to nie pozwolą ale pomału, powoli coś mozna działać. Jak by nie było koszt ok 6000 wiedziałem o tym jak postanowiłem kupić silnik nie przeraza mnie to mam czas nie ma pośpiechu.
Co do silniczka nic dodać nic ująć
  
 
Chciałem tez zamontowac 2 gazniczki i wyliczyć układ wydechowy ale podobno trzeba mieć aparat zapłonowy w głowicy?! tak coś słyszałem...
  
 
nie trzeba , pod warunkiem że masz kolektor "przesunięty" , piony na takim przesuniętym się mieszcza w kancie , łatwiej dostac glowiczke z aparatem niż przesunięty kolektor natomiast majac zaplecze kolektor mozna zrobić we własnym zakresie
  
 
Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Taki ale koszt jest spory 850zł lepiej chyba porzeźbić trochę moze znajda sie gdzieś wymiary
  
 
tem jest pod poziomy , poziomy na przesuniętym nie wejda do kanta . na prostym wchodzą na styk .
  
 
powodzenia - ale zaprawdę, zaprawdę powiadam Ci nie wiesz co czynisz. Ale to nic - dowiesz się, napewno się dowiesz.

Ten kolektor co go wkleiłeś jest do poziomów. Taki przesunięty do pionów ma kolanka pod kątem. Ogólnie to taki kolektor spoko można dorobić - rurkowy. Może niedługo mój staruszek takie coś ulepi. Jedyne co może stanowić delikatną zaporę to przejście z elipsy we flanszy głowicy na okręgi we flanszy gaźnika przy jednoczesnym gięciu rurki o ok 90st. No i gięcie należy wykonać na profesjonalnej giętarce a nie na takiej jak pan Henio napiera rury do CO bo mogą wyjśc kolanka zafalowane i dupa.

Co Ty tam masz za motur???
  
 
Ooo mój kolektor
Kolektor skośny pod piony jest jeszcze droższy niż pod poziomy, niestety. Pod warunkiem, że w ogóle jest na rynku, bo szybko znika.
Chyba też polecam ci piony, mogę ci sprzedać wafla za preferencyjną cenę, taniej niż na allegro, aparat w głowicę ewentualnie też. Przynajmniej w zimie będzie łatwiej z podgrzewanym kolektorem.




[ wiadomość edytowana przez: bolger dnia 2008-08-25 16:40:58 ]