Chip w D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytania do Bigelektrona!
Na które sygnały kierowane do ECU wpływa chip?
Czy rzeczywiście obniża zużycie paliwa?
Pozdrawiam.
  
 
Jaki chip?
  
 
Chip box Pro Racing zastosowany w układzie zasilania silnika.
  
 
Cytat:
2012-01-15 14:16:04, MirKacz pisze:
Chip box Pro Racing zastosowany w układzie zasilania silnika.


Jak w ukladzie zasilania silnika to wplywaja na zasilanie silnika czyli oklamuja cisnienie paliwa na listwie common raill.
Co byc moze przy delikatnej jezdzie oszczedza troche paliwa , ale przy jezdzie dynamicznej z pewnoscia nie.
Wiadomo ze im mocniejszy silnik ,i nie chodzi tu o moc w koniach tylko o moment w Nm tym mniej naciskamy na gaz aby uzyskac ten san efekt ,ponadto jezdzimy wtedy na nizszych obrotach wiec moze sie okazac ze przy takich samych efektach spalimy mniej paliwa.....Ale nie po to sie Chipa zaklada
Wiec nie ludz sie ze zaoszczedzisz , natomiast to ze wszystko w silniku wyciaga kopyta w przyspieszonym tempie to tez fakt bezsporny.
Wszystkie silniki jakie diagnozowalem gdzie byla zajechana aparatura paliwowa tzn wtryski pompa i nierzadko listwa , a takze turbina na koncu sie okazywalo ze jest chip ...i wszystko jedno czy V-tech czy Toyota.zawsze jest tak samo pierwsze 60 tys silnik jest mocniejszy ,potem moc spada bo wszystko przedwczesnie sie zuzywa potem juz moc jest taka jak bez chipa a po odpieciu chipa juz wogole niema mocy.
Oczywiscie czasem sa wyjatki zarowno w jedna jak i druga strone ,podobnie jak z instalacjami gazowymi znajdziesz zwolennikow jak i przeciwnikow.Ja widze to tylko z perspektywy zajechanych silnikow wiec ne polecam .
Sam mam 136 konnego diesla ktory moglby miec 170 ale jechalem takim po 80 tys i jezdzil tak samo jak moj bez chipa wiec nie polemizowalem z dumnym wlascicielem ktory sie pochwalil ze to mu wyszlo na hamowni
Moze gdybym mial komfort wymiany samochodu na nowy co 2-3 lata to byc moze bym cos takiego zalozyl,ale zamierzam nim jeszcze z 5 lat pojezdzic , a najchetniej wogole bym nie zmienial ,bo to ostatni dobry diesel nie zafajdany filtrami czastek stalych.Tak tak 3 lata temu mozna bylo jeszcze takiego 2,0 kupic.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-01-15 16:59:17 ]
  
 

tak też sądziłem, bo skoro jest podpięty pod listwę to może tylko zmieniać ciśnienie paliwa.
Pytanie moje bierze się z tego, że kupiłem PII z sprowadzoną z Niemiec, która miała taki chip - postanowiłem go zdemontować ale jak się okazało komp pokazuje mi większe zużycie paliwa - ponieważ jazda moja jest bardzo delikatna to może jednak warto go założyć ponownie?
Pozdrawiam serdecznie.
PS jest to mój pierwszy japończyk
  
 
Cytat:
2012-01-15 18:06:34, MirKacz pisze:
tak też sądziłem, bo skoro jest podpięty pod listwę to może tylko zmieniać ciśnienie paliwa. Pytanie moje bierze się z tego, że kupiłem PII z sprowadzoną z Niemiec, która miała taki chip - postanowiłem go zdemontować ale jak się okazało komp pokazuje mi większe zużycie paliwa - ponieważ jazda moja jest bardzo delikatna to może jednak warto go założyć ponownie? Pozdrawiam serdecznie. PS jest to mój pierwszy japończyk


Co to jest P2
Zeby stwierdzic ile spala to trzeba zdjac kleme na 5 minut zatankowac do pelna i wylitrazowac.
Na kompie pokladowym zawsze bedzie pokazywac mniejsze zuzycie ..na tym polega oszustwo i wzrost mocy.
Poniewaz chip oszukuje cisnienie paliwa na listwie wiec cisnienie rzeczywiste jest wieksze niz widzi komputer silnika a czasy otwarcia wtryskow takie same , a wiec do cylindra dostaje sie wiecej paliwa niz widzi komputer.Komp pokladowy dostaje informacje ile silnik spala na podstawie danych z ECU silnika a ten zlicza czasy wtrysku przy odczytanym cisnieniu.Jaka jest roznica? Spruboj podstawiac szklanke pod kran odkrecony mocno i slabo ile nalapiesz wody na sekunde
  
 
Zgadzam się z tym co piszesz w 100%
Tylko litrażowanie daję pełną informację ale czy warto rozszczelniać układ, szczególnie o tej porze roku?
Upewniłem się , że dobrze zrobiłem. Dzięki.
Zamykam ten temat.
Jeszcze jedno pytanie - nie mam temp. zew. na wyświetlaczu audio - jest na wyświetlaczu klimy - gdzie szukać przyczyny?
Czy schemat instalacji zasilania Ave z D4D różni się czym od schematu Previi II z tym samym silnikiem?
  
 
Cytat:
2012-01-15 19:29:05, MirKacz pisze:
Zgadzam się z tym co piszesz w 100% Tylko litrażowanie daję pełną informację ale czy warto rozszczelniać układ, szczególnie o tej porze roku? Upewniłem się , że dobrze zrobiłem. Dzięki. Zamykam ten temat. Jeszcze jedno pytanie - nie mam temp. zew. na wyświetlaczu audio - jest na wyświetlaczu klimy - gdzie szukać przyczyny? Czy schemat instalacji zasilania Ave z D4D różni się czym od schematu Previi II z tym samym silnikiem?


Nie chodzi o rozszczelnianie tylko zatankowanie na tym samym dystrybutorze do momentu az pistolet sie wylaczy.
Jak jest na wyswietlaczu klimy to niema na radiu.Trzebaby dolozyc czujnik do radia ale wtedy wskazania beda sie rozjezdzac bo niema dwoch identycznych koncowek pomiarowych o takiej samej charakterystyce.
Kiedys dokladalem jednemu klientowi bo bardzo cierpial z tego powodu ze niema na radiu ,a odczuwal gleboka potrzebe wydania paru stowek ...to sie dlugo nie opieralem
  
 
Pisząc o rozszczelnieniu miałem na myśli podłączenie zbiorniczka pomiarowego..
Pozdrawiam jeszcze raz i dziękuję za info.