Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2012-02-10 09:57:03 do przodu oznacza przesunięcie koła w stronę przeciwną do kierunku, w którym śmiga pasek rozrządu.
[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2012-02-10 09:57:30 ] |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-10 09:57:12 Koło pasowe stoi a śruby obracasz w prawo. |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-10 10:05:13 W takim razie, w tym roku już poniżej -10 nie pojeżdżę Próbowałem już wszystkich ustawień kąta wtrysku i nie chce palić - składam broń czekam na cieplejsze dni
Od ubiegłej zimy zrobiłem ponad 5000km, a tu zaszło takie spustoszenie w motorowni - dziwne [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2012-02-10 10:09:58 ] |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-10 10:19:41 A jak odpalisz to kopci na czarno? Albo jak na śniegu odpalisz to jest plama sadzy? |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-10 10:30:23
Był taki motyw z Titanicem..., na przyspieszonym kącie, dopiero gdy opoznilem zaczal lepiej zapalac i nie kopcic - cyrk normalnie. [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2012-02-10 10:31:38 ] |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2012-02-10 11:06:34
... w takim razie proponuję, żebyś zmienił swoją sygnaturę na forum |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-10 11:46:05
Nie tak szybko Mrozy niebawem miną i znowu będę musiał uzupełniać |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-10 14:29:24 A mierzyłeś kompresję w tym silniku? Jeśli nie to proponuję od tego zacząć. |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-10 14:52:48
Ubiegłej zimy paliłem go poniżej -20stC, więc kompresja musi być, tym bardziej, że silnik ma moc i nie bierze oleju. Zrobi się cieplej to przeglądnę świece żarowe. |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-10 18:25:48 Jakby świece były padnięte to by kulał po odpaleniu. Kompresja może uciekać górą i już nie zauważysz zużycia oleju. Możliwosci jest wiele, ale kompresja i wtryski (oraz pompa oczywiście) to w dieslu kwestia pierwszorzędna |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-10 19:10:07
Sama prawda - niestety nie opłaca mi się już robić nic przy silniku, bo auto jest za stare. Dzięki za pomoc. |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2012-02-10 20:26:17 Jeśli mogę swoje 3 gr wtrącić to te silniki mają mieś ustawienie na zero i sprawne świece... |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-10 21:26:58
W tej chwili mam ustawiony na zero. Silnik klekocze sobie bardzo miękko i cicho, ciepły pali w oka mgnieniu. Problem w tym, że ma o wiele mniej mocy, niż na przyspieszonym zapłonie. Gdy jechałem wczoraj równomiernie, to miałem wrażenie słuchowe, że grają zawory, ale to może odgłosy pompy wtryskowej, której na przyspieszonym kącie nie słychać? |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-11 11:36:12 Na przyspieszonym kącie klekocze bardziej. |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-13 12:47:31 Dzisiaj znowu nie mogłem odpalić silnika, dopiero jak cofnąłem zapłon, silnik wstał elegancko - WTF? Na przyspieszonym nie chce zapalac a na opoznionym zapala? |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-13 13:23:13 To jeszcze moje pytania:
1. W którą stronę co względem czego przestawić żeby opóźnić lub przyśpieszyć zapłon? 2. Co powoduje opóźniony zapłon, a co przyśpieszony? 3. O ile mniej więcej powinno się przestawiać? |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-13 13:46:21 Ad. 1 Już pisałem. koło pasowe stoi w miejscu a śruby obracasz zrodnie ze wskazówkami zegara - tak przyspieszasz
Ad. 2 Kąt nie powinien być ani przyspieszony ani opóźniony bo wtedy występują problemy- przy opóźnionym ciężko zapala i dużo więcej pali, Jak ustawisz trochę do przodu powinien lepiej zapalać, ale też trochę więcej spali, a jak przesadzisz do przodu to silnika wogóle nie odpalisz, lub będzie straszny łomot. Ad. 3 W/g moich doświadczeń warto przesunąć kąt nieco do przodu względem ustawienia na blokady tak ok 0,5mm do 1mm. Ja zawsze patrzę na dwie rzeczy - po pierwsze odpalam zimny silnik, żeby trochę pochodził i gaszę, potem przesuwam koło po troszku aż do momentu jak silnik zapala po max 2-3 obrotach. Po drugie jeśli przesuwam o więcej to wychładzam silnik i oglądam czy będzie mocno "klekotał" - jeśli tak to cofam. |