[mkVII] 1.8 TD kopci na biało

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
więc tak jak w temacie po odpaleniu auta nie ważne czy na zimnym czy ciepłym silniku na wolnych obrotach pojawiają się kłęby szaro-białego dymu. Objaw ten występuję jedynie na wolnych obrotach ponieważ po dodaniu lekko gazu i wydmuchaniu całego dymu z układu wydechowego silnik pracuje normalnie, pomijając lekko zadymienie na czarno przy obciążeniu no ale to już inna para kaloszy.
dodam tylko że zawór egr mam zaślepiony choć on tu chyba nie ma nic do rzeczy. co to może być ??
  
 
powietrze w układzie. Problem stary i często spotykany. Wężyk bezbarwny na przewód przed pompe i patrzysz czy pęcherze powietrza idą.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
jeśli dobrze rozumiem wężyk przed pompę wtryskową?
  
 
tak i obserwujesz. Sprawdzasz czy to z zaworka, jak nie to filtra paliwa.
Ja miałem zawsze w układzie powietrze i mi nie przeszkadzało.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
spoko jak sie wyliże z choroby to sprawdze sobie to mnie przeszkadzają kłęby białego dymu jak tylko się zatrzymam wiocha
  
 
trochę to trwało ale wreszcie wymieniłem filtr paliwa oleju olej i przewód łączący filtr z pompą. auto po odpaleniu pracowało równo i spokojnie tylko przez chwilę, później znowu pojawiły się takie delikatne szarpnięcia motoru i wibracje (jakby mu zapłon wypadał na chwile na jakimś garze) i oczywiście znowu kłęby białego dymu pęcherzyków w przewodzie nie ma, poza tym zdiagnozowałem jakiś wyciek ropy niestety nie mogę go zlokalizować. ewidentnie cieknie z okolic pompy ale od góry nic nie widać sprawdzałem, a jak się pod auto zajrzy to jest plama po ropie ktoś ma pomysł skąd to mogło się wziąć? i gdzie szukać tego wycieku? bo wydaje mi się że to właśnie jest przyczyną tego iż kopci tak i że pali cholera prawie 8 litrów jadąc spokojnie w trasie

[ wiadomość edytowana przez: Tallmen dnia 2010-10-29 18:58:08 ]
  
 
sprawdź czy ucieka Ci płyn chłodzący - jeśli tak, to możesz mieć walniętą uszczelkę pod głowicą
  
 
padła Ci uszczelka po glowicą diesel.
  
 
Nie uszczelka a wyciek ropy, za mało paliwa w stosunku do powietrza=biały dym, sprawdź dokładnie złączki gwintowe przewodów paliwowych na pompie np.
Jeśli z okolic pompy to nic prostszego jak łapką "obmacać" pompę, z reguły jeśli nigdzie nie widać już wycieku przepuszcza któryś śrubunek przewodów paliwowych jw.
  
 
Cytat:
2010-10-29 19:20:09, irus12 pisze:
padła Ci uszczelka po glowicą diesel.


to było by zbyt proste biały dym był by cały czas a nie tylko na wolnych obrotach.
płyn nie ucieka ok sprawdzę dokładnie jeszcze śrubunki przewodów wysokiego ciśnienia
  
 
Cytat:
2010-10-13 07:45:17, Kleszczak pisze:
... Ja miałem zawsze w układzie powietrze i mi nie przeszkadzało...



Mi tez. przejedziesz 125m i sie odpowietrzy.
Fakt - odpalanie jest troche utrudnione i wyglada jak zimny start su45 albo gagarina, na swiatlach moze sie troche "czkawkowac", ale przechodzi. jak sie juz rozjezdzi i nagrzeje idzie jak turboodrzutowiec* po pasie startowym.

ps. nie jest to prowokacja polityczna.
  
 
u mnie jest problem taki że jak się zatrzymam to po chwili wszystko w koło jst w białym dymie nie ważne ile przejadę i tak się nie uspokoi a powietrza w układzie teoretycznie nie ma ... żadnych bąbelków w ropie idącej do pompy nie zauważono... chwilami mam już dość tego auta
  
 
Panowie ja mam podobny problem ale nie dosłownie. A więc tak. Jak rano odpalam auto do odśnieżenia wszystko jest oki, równo i spokojnie pracuje po jakichś 10 min juz się nagrzeje i zaczynają obroty lekko wariować, a z wydechu wylatuje taki dymek lekko błękitny. Co może być pwodem takowego zachowania???
  
 
Jak moje auto miał jeszcze mój ojciec to miał podobną usterkę i przyczyną był korektor wyprzeddzania wtrysku.
  
 
Może uszczelka się kłania ? Sprawdzaj płyn czy nie ubywa a oleju nie przybyło lub na odwrót