Awaria turbiny RAV 4?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam TOYOTE RAV 4 4D ROK 2007, przebieg 125 000km, mam pytanie, kiedy obroty przekroczą 1800 słyszę dziwne syczenie w silniku jakby zasysał powietrze, słychać je kiedy dodaje gazy ,gdzieś koło 3000 Obr. Zanika. W serwisie powiedzieli, że to turbina i tych roczników się nie regeneruje koszt 7000 zł. Ale moc nie spada, dymienia nie ma, żaden czek się nie pali. Wiem czy to naprawdę turbina? Jak to sprawdzić Nie wiem czy to morze mieć związek, ale ostatnio byłem na wymianie filtrów powietrza, i filtra pyłów może tam coś mechanik spartaczył ?
Z góry dzięki za pomoc.
  
 
Jezeli od wymiany filtrow masz to swiszczenie to spartaczyl
Ostatnio mialem taki przypadek,byc moze jest tak u Ciebie
Zdejmij rure ssaca od filtra do wlotu turbiny.Na kruciec aluminiowy turbiny jest nalozony taki gumowy kolnierz ,a na to rura gumowa,niektorzy mechanicy tak nakladaja rure, ze kolnierz redukcyjny wywija sie do srodka rury i dynda w przelocie i swiszczy jak swistak.
  
 
Witam, wielkie dzięki za odpowiedz. Pisze w sprawie rav4 i świszczenia w silniku. Mam pytanie gdyby okazało się niestety ze to turbina jak długo samochód będzie jeszcze nie tracił mocy? I czy można w stu procentach zdiagnozować czy to turbina ?, sporo jeżdżę i nie chciałbym aby turbina mi padła 600 km od domu .
Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdro. Leszek.
  
 
Cytat:
2010-03-23 08:40:00, leszeksz pisze:
Witam, wielkie dzięki za odpowiedz. Pisze w sprawie rav4 i świszczenia w silniku. Mam pytanie gdyby okazało się niestety ze to turbina jak długo samochód będzie jeszcze nie tracił mocy? I czy można w stu procentach zdiagnozować czy to turbina ?, sporo jeżdżę i nie chciałbym aby turbina mi padła 600 km od domu . Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdro. Leszek.



po pierwsze- nie można jeździć z uszkodzoną turbiną(dużo zależy od stopnia uszkodzenia),chyba że chcesz robić remont silnika- jak połamie ci łopatki które zassie do cylindrów-sam sobie dodaj
po drugie- można a przynajmniej dobry mechaniur potrafi zdiagnozować uszkodzoną turbinę.
po trzecie -dokładnie posprawdzaj wszystkie węże ,przewody od turbo i intercollera -źle założony ,obsunięty ,luźny lub pęknięty może powodować syczenie,gwizd,buczenie,jęczenie
Trzeba dokładnie przejrzeć element po elemencie .pozdro.
  
 
Cytat:
2010-03-23 08:40:00, leszeksz pisze:
Witam, wielkie dzięki za odpowiedz. Pisze w sprawie rav4 i świszczenia w silniku. Mam pytanie gdyby okazało się niestety ze to turbina jak długo samochód będzie jeszcze nie tracił mocy? I czy można w stu procentach zdiagnozować czy to turbina ?, sporo jeżdżę i nie chciałbym aby turbina mi padła 600 km od domu . Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdro. Leszek.


Sprawdz jak najszybciej to co napisalem , bo jezeli faktycznie swiszcze turbina to moze nie byc spadkow mocy bo np wirnik szoruje po uszczelniaczu olejenia,kiedy go przetrze to w momencie caly olej z magistrali olejenia wyplynie do kolektora ,i albo pokrzywi korbowody albo sie silnik zatrze na panewkach jedno i drugie zalatwi go na amen.Dobre uzywane turbo kupisz za 1000-1500 wiec niema co zwlekac,jezeli swiszcze turbo trzeba je wymienic natychmiast.
  
 
Witam.
Odgrzebuję...
Mam podobny problem. Słyszę pisk podczas gwałtownego przyspieszania. Gdy obroty narastają powoli nic nie słychać. Pisk narasta i zaraz zanika tracąc ciągłość - czyli popiskuje z przerwami. Zjawisko występije niezależnie od jakiego pułapu obrotów zaczniemy gwałtownie dodawać obrotów.
Turbina po regeneracji 20 tyś km temu...