[MKV] 1,8D - brak ładowania - zagadka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Wiem że dużo było na ten temat ale potrzebuję szybkiej pomocy. Mianowicie mam 0 ładowania ale kontrolka ładowania w liczniku działa normalnie, tzn. gaśnie zaraz po odpaleniu silnika i nie ma żadnych objawów usterki altka. Podejrzewam że stało się to w momencie kiedy w czasie jazdy za głośno włączyłem radio (zwykłe JVC + 4 głośniki), doszło do przeciążenia, tzn. radio zgasło na chwile i się włączyło. Po tym incydencie na drugi dzień jechałem sobie i nagle auto zgasło w czasie jazdy, zginęła cała elektryka, zero prądu, okazało się że padł aku (kupiony nowy 3 m-ce temu). Drążąc temat podładowałem aku i po odpaleniu sprawdziłem na szybko miernikiem jakie jest ładowanie na uruchomionym silniku i okazało się że nie ma ładowania wcale. Co mogło się stać ? Czyżbym przeciążył altka radiem ? sprawdziłem i przelutowałem skrzynkę-jest OK, bezpieczniki i kable połączeniowe OK. Nie wiem jakiej firmy mam altka, bo nie mogę dojrzeć na nim oznaczeń. Nie chce mi się jechać do elektryka bo mnie skasuje jak za zboże. Co mogę sam sprawdzić i wymienić - najlepiej bez wyciągania altka ?

Z góry dzięki


[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-03-03 20:18:43 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu(cyfry rzymskie) ]
  
 
alternator się spalił. A obrotomierz działa?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
W 1.8D chyba nie było obrotomierzy.

@edit: Widzę, w profilu, że kolega jednak posiada obrotomierz z Mdo.

[ wiadomość edytowana przez: AmbitnyInaczej89 dnia 2012-03-03 21:25:52 ]
  
 
były

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Właśnie to jest dziwne, że obrotomierz działa, ale przypomniało mi się że zanim auto zgasło to po naciśnięciu hamulca obrotomierz głupiał. Teraz w tej chwili po naładowaniu aku obrotek działa i pokazuje obroty tak jak powinien
  
 
sprawdź kable idące do rozrusznika i alternatora. Zobacz jeszcze raz czy ma ładowanie.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
W zwykłym 1.8 d były obrotomierze , na warsztacie miałem kilka essich gdzie winą braku ładowania było zanikające napięcie wzbudzenia alternatora, niby przy pomiarze było ok a po odpaleniu auta zanikało lub było bardzo niskie - zimne luty w skrzynce .
Do alternatora idą dwa czasem trzy przewody:
- czerwony gruby - główny prądowy wspólny z rozrusznikiem
- cienki czerwony idący patrząc od alternatora w prawą stronę(tam jest łączony kostką gdzie też brak styku daje brak ładowania)
- najcieńszy to sygnał na obrotomierz
B+ styk grubego, czerwonego przewodu
D+ styk cieńszego przewodu od wzbudzenia
W styk na obrotomierz,
tyle chyba wystarczy żebyś sobie obadał pacjenta
  
 
Cytat:
2012-03-03 22:41:19, Mikatt pisze:
W zwykłym 1.8 d były obrotomierze , na warsztacie miałem kilka essich gdzie winą braku ładowania było zanikające napięcie wzbudzenia alternatora, niby przy pomiarze było ok a po odpaleniu auta zanikało lub było bardzo niskie - zimne luty w skrzynce . Do alternatora idą dwa czasem trzy przewody: - czerwony gruby - główny prądowy wspólny z rozrusznikiem - cienki czerwony idący patrząc od alternatora w prawą stronę(tam jest łączony kostką gdzie też brak styku daje brak ładowania) - najcieńszy to sygnał na obrotomierz B+ styk grubego, czerwonego przewodu D+ styk cieńszego przewodu od wzbudzenia W to styk na obrotomierz, tyle chyba wystarczy żebyś sobie obadał pacjenta



xle kliknałem bo komp ię przyciął

[ wiadomość edytowana przez: Mikatt dnia 2012-03-03 22:43:34 ]
  
 
po drodze z alternatora do skrzynki zobacz wszystkie kostki, przeczyść i zabezpiecz.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Dzięki Panowie za rady, jutro pogrzebie i zdam relację co było przyczyną usterki.
  
 
zmierz ładowanie przy samym alternatorze.


u mnie było identycznie, okazało się że ze starosci pękl (wewnatrz izolacji) kabel który idzie przez rozrusznik do alternatora.

wymienilem kabel i pociagnalem dodatkowy wprost do aku - wsio zaczelo dzialac.
  
 
no i skończyło się wizytą u elektryka. Pan w ładnym kombinezonie stwierdził, że gdzieś za skrzynką bezpieczników gdzie rozchodzą się kable do altka i rozrusznika upalił się kabelek, wymienił i teraz wszystko bangla, a z uwagi na to że potrzebowałem autko na gwałt to nie wnikałem. Ważne że działa.

Można zamknąć
  
 
Cytat:
2012-03-06 23:18:20, jarex76 pisze:
...potrzebowałem autko na gwałt ...


ja bym się tak nie chwalił...
Ale dobrze, że jest dobrze...