Avensis Verso 2002r 2.0 D4D problem z mocą silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
3 dni temu stałem się ,, szczęśliwym" posiadaczem Toyoty Avensis Verso z silnikiem 2.0 D4D. Moja radość nie trwała długo bo po zakupie i ujechaniu w kierunku domu około 20 km, po rozgrzaniu się samochód zaczął się dziwnie zachowywać, a mianowicie:
- na pierwszym i drugim biegu moc silnika była normalna, natomiast po wrzuceniu trzeciego biegu silnik do 3000 obrotów chodził jak wolnossący, a od 3000 obrotów czuć było mocne szarpnięcie i samochód jechał normalnie, taka sama sytuacja występowała na czwartym i piątym biegu
- po przejechaniu 40 km podobna sytuacja zachodziła na drugim biegu.

Po poradach rodzimych mechaników wymieniłem filtr paliwa, następnie nie tanie nowe zawory SCV.
Dziś rano zauważyłem, że dopóki samochód się nie rozgrzeje jedzie całkiem normalnie. Najpierw podpiąłem go pod tester diagnostyczny firmy TEXA, ale nie pokazywał żadnych błędów i jedyną rzeczą która odbiegała od normy było to, że podczas jazdy i wciśniętego pedału gazu prawie w podłodze ciśnienie paliwa na listwie spadało ze 120 na około 35 . Dziś podpiąłem go do testera firmy Delphi, na zimnym silniku udało mi się przeprowadzić test drogowy w zakresie od 1500 do prawie 4000 tysięcy obrotów i wydaje mi się, że wartości są prawidłowe. Natomiast po rozgrzaniu silnik traci moc przy zwykłej zmianie biegów, a jeżeli pozwolę, żeby obroty spadły do 1500 i dodam gazu to samochód znów ciągnie normalnie.

Posiadam wykresy ciśnień w PDF w obydwu przypadkach, przy normalnej pracy i przy zamułce. Mogę przesłać na e-mail.

Może ktoś mi coś podpowie
  
 
Wysyłaj na priva - zobaczymy co tam udało Ci się wycisnąć z innych testerów niż jednie słuszne do Toyoty - IT2.
  
 
Najpierw poczytaj jak wyczyscic EGR i potem zrob to.
  
 
Cytat:
3 dni temu stałem się ,, szczęśliwym" posiadaczem Toyoty Avensis Verso


beny1980 - nie jestem pewien, czy to jest "szczęście" - tyle problemów co z tym silnikiem D4D ja miałem, to wszystkie moje Toyki razem wzięte nie miały tyle usterek co jedna Avensis Verso 2.0 D4D, dlatego kupiłem sobie benzynkę Toyota Matrix XRS i teraz nie ma problemów z mocą (jest jej aż nadto)


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-03-09 23:35:26 ]
  
 
Cytat:
2012-03-09 23:34:36, Alien_Obcy pisze:
beny1980 - nie jestem pewien, czy to jest "szczęście" - tyle problemów co z tym silnikiem D4D ja miałem, to wszystkie moje Toyki razem wzięte nie miały tyle usterek co jedna Avensis Verso


Alien te twoje problemy to w gruncie rzeczy sam sobie stworzyles i zamiast cos z tym zrobic to sie bujasz i nie robisz nic , tylko jeczysz.
Nawet nie zadzwoniles.
Previa i Avensis Varso to fakt sa nietypowe auta i w zwiazku z tym najdrozsze w utrzymaniu.
Zamiast np kupowac tester z ktorego narazie niemasz pozytku to bys za te pieniadze naprawil samochod w ciagu tygodnia i zapomnial o problemach cieszac sie z jazdy.
Najwazniejsze to dobrze zdiagnozowac i naprawic wymieniajac to co jest ewidetnie zepsute a naprawic to co po naprawie bedzie dzialac przynajmniej na 90% wydajnosci.Wez np kolege Rucio nawymieniali mu naregenerowali zepsuli i znowu naprawiali itd za 9tys zl i samochod dalej nie jezdzil.
A tak naprawde to wystarczylo wlozyc jakies 5-6 tys aby bylo super sprawne.Ale tego nie zrobiono.
Niestety jak sie kupuje uzywanego diesla po przejsciach to trzeba sobie zalozyc minimum te 6 tys na ewentualne niespodzianki , ktore moga nie wystapic ale to raczej nalezy do rzadkosci.
  
 
Zrobiłem według wskazówek EGR zdemontowałem i wyczyściłem że można z niego jeść. Ale to nie pomogło. Co robić dalej podpowiedzcie.

Proszę !!!!!!!!!!!!!

Pliki pdf z testu drogowego.


http://chomikuj.pl/kamilroja/4+bieg+*c5*bale,1497311990.pdf

http://chomikuj.pl/kamilroja/4+bieg,1497311355.pdf

http://chomikuj.pl/kamilroja/3+bieg+*c5*bale,1497309623.pdf

http://chomikuj.pl/kamilroja/3+bieg,1497308934.pdf
  
 
[quote]
2012-03-10 12:25:49, beny1980 pisze:
Zrobiłem według wskazówek EGR zdemontowałem i wyczyściłem że można z niego jeść.
A docierales go wiertarka zgodnie z opisem?
Jak przesylasz komus testy drogowe to trzeba jeszcze dorzucic czujnik polozenia pedalu gazu.
Bo bez informacji o tym co ktos robi z pedalem gazu nieda sie nic powiedziec ,bo ty jadac widzisz ze np cisnienie spadlo a gaz w podlodze , ale ja tego niewiem czy np nie odpusciles w tym momencie gazu.Jezeli jednak Egr wyczyszcony zgodnie z opisem to kolej na uklad paliwowy.
Zaloz wezyk przezroczysty za filtrem i wypusc jeden zwoj spod maski tak abys widzial podczas jazdy co sie dzieje z wezykiem kiedy sa te spadki mocy...czy leci np duzo powietrza czy sie zasysa wezyk.
Wspomniales ze zaworki scv masz nowe ...ale sprawdz czy na kazdym pojedynczym zaworku silnik nie gasnie i czy odpala i da sie jezdzic nie za szybko ale powinno sie dac jechac.Oczywiscie na nagrzanym silniku.Sprawdz to co powyzej i napisz jakie wyniki ,to bedziemy sprawdzac dalej .



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-03-10 13:30:56 ]
  
 
beny1980 - nie mogę ściągnąć plików, dostaję komunikat "plik nie został odnaleziony".
Bigelektron - nie mów mi, że nic nie robiłem, bo przecież z Tobą i mechanikiem w warsztacie robiliśmy to co kazałeś - poza tym mógłbym to zrobić do końca - już chciałem wymieniać po kolei (element po elemencie, nie od razu): pompę paliwa, zaworki SCV na nowe i kupić jedne wtryskiwacz do testów i wtedy problem zostałby na bank rozwiązany - tylko jaki to jest koszt ???(czas, kasa i nerwy).
Do tej pory zrobiłem już sporo i samochód jeździ całkiem nieźle (ale ja już jestem wyczulony na najmniejszy niuans):
- wymienione turbo x 2 (używka + regenerowane)
- moczone w nafcie i taktowane prądem zaworki SCV + podmienione na używki
- przepłukany układ paliwa (na krótko)
- wyczyszczony EGR + zaślepiany
- szereg testów i zdobycie wiedzy
Tester umożliwił mi zmniejszenie wydatków na analizy i zdobycie wiedzy - dzięki nieocenionej pomocy Bigelektrona (brak wiedzy warszawskich mechaniorów jest przerażający).
Oprócz wymiany turbox2 to poświęciłem mnóstwo czasu kosztem rodziny - aby uniknąć wydatków i powyższych strat należy zrobić to co jest opisane poniżej:

Zaczyna się od profesjonalnej diagnozy poszczególnych elementów wykonując kompleksowy test drogowy polegający na:
1) odczycie/wykasowaniu błędów
2) sprawdzeniu korekcji wtrysków
3) weryfikacji ciśnienia paliwa na listwie CR + ciśnienie na turbo MAP w
czasie jazdy w zakresie obrotów 1500 - 4000 na III i IV biegu z pedałem w podłodze - to jest podstawa prawidłowej diagnozy
4) wykonaniu testu aktywnego zaworków SCV (pomiar raz na jednym-zielonym, a raz na drugim - czerwony) i EGR (najlepiej czyszczenie wiertarką)
5) testy elektrozaworu VRV
6) Odpięcie drugiego katalizatora
7) przygotowaniu raportu zawierającego wszystkie zebrane dane podczas testów w porównaniu do wartości referencyjnych wraz z wykresami w formie excelka i wskazówkami odnośnie podejrzanych obszarów.
6) Ograniczając podejrzane obszary możesz rozpocząć naprawę, a tak wymieniłeś kupę rzeczy i nie wiadomo, czy było to potrzebne


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-03-10 16:36:01 ]
  
 
Cytat:
2012-03-10 16:31:07, Alien_Obcy pisze:
beny1980 - nie mogę ściągnąć plików, dostaję komunikat "plik nie został odnaleziony". Bigelektron - nie mów mi, że nic nie robiłem, bo przecież z Tobą i mechanikiem w warsztacie robiliśmy to co kazałeś - poza tym mógłbym to zrobić do końca2012-03-10 16:36:01 ]



No widzisz sek w tym ze na poczatku robiles ale ciagle nie dokladnie tak jak pisalem i nie do konca tak jak mowilem i pisalem...tylko po swojemu
Po drugie taka diagnostyka na odleglosc ma swoje zasadnicze ograniczenia .Wystarczy ze cos co ci sie wydaje z pozoru nieistotne pominiesz i wszystko bierze w leb.
W zasadzie gdybys juz po pierwszej nieudanej regeneracji turbo sie do mnie pofatygowal to nawet takie schrzanione regeneracje ,jezeli tylko wirnik niema luzow to wyprowadzam na prosta.
Czasem sie oplaca podjechac te nawet pare set kilometrow aby uniknac bladzenia.
Pewnie ze najlepiej sie uczyc na swoich bledach ale nie najtaniej.Chyba ze podchodzisz do sprawy hobbystycznie .
  
 
Cytat:
2012-03-10 16:31:07, Alien_Obcy pisze:
beny1980 - nie mogę ściągnąć plików, dostaję komunikat "plik nie został odnaleziony".


Musisz zezwolic przegladarce na sciagniecie plikow
Ja sciagnalem jego pliki ale niewiadomo w jakim polozeniu byl gaz kiedy spada cisnienie na listwie.
  
 
Witam ponownie. EGR wymontowany powtórnie, wyczyszczony wiertarką a nawet tokarką. Zaworki sprawdzone, po odpięciu jednego lub drugiego ciężko zapalił, ale zapalił. Jazda na jedynce i dwójce możliwa. Test z wężykiem może uda mi się jutro wykonać, w naszym pierdziszewie o tej porze ciężko dostać węże. Testy drogowe zrobiłem ponownie urządzeniem TEXA, jestem w trakcie ich obrabiania. Jak tylko skończę wrzucam na forum.
  
 
Oto wyniki dzisiejszych testów.

Jak jest OK.

III BIEG

GAZ OBROTY MAP CR

73 1467 134 75
73 1606 134 75
73 1770 150 82
73 1943 204 91
73 2120 204 91
73 2354 214 99
73 2564 214 106
73 2739 211 117
73 2957 208 117
73 3148 208 117
73 3321 201 124
73 3471 199 128
73 3635 199 129
73 3781 197 132
73 3909 199 135
73 3995 199 133

IV bieg

GAZ OBROTY MAP CR

74 1500 141 73
74 1551 164 75
74 1657 164 80
74 1740 184 84
74 1832 196 85
74 1915 214 90
74 2004 214 90
74 2187 216 89
74 2256 215 96
74 2364 213 97
74 2434 211 102
74 2520 212 102
74 2604 209 102
74 2676 210 103
74 2746 210 103
74 2823 207 109
74 2926 206 110
74 3001 204 117
74 3068 204 117
74 3148 205 117
74 3284 201 120
74 3353 201 118
74 3437 203 124
73 3550 202 123
73 3673 199 123
73 3717 199 123

i koniec drogi




zaraz wstawię dane jak jest dupa blada...

[ wiadomość edytowana przez: beny1980 dnia 2012-03-10 18:46:34 ]
  
 
Musiałem zrobić print screan ponieważ z TEXY nie da się zrzucić do PDF-a , oto linki:


http://chomikuj.pl/kamilroja/III+bieg,1499547911.bmp

http://chomikuj.pl/kamilroja/IV+bieg,1499560189.bmp

http://chomikuj.pl/kamilroja/Normalna+jazda+od+I+biegu+do+IV,1499572384.bmp


  
 
Cytat:
2012-03-10 18:52:12, beny1980 pisze:
Musiałem zrobić print screan ponieważ z TEXY nie da się zrzucić do PDF-a , oto linki: http://chomikuj.pl/kamilroja/III+bieg,1499547911.bmp http://chomikuj.pl/kamilroja/IV+bieg,1499560189.bmp http://chomikuj.pl/kamilroja/Normalna+jazda+od+I+biegu+do+IV,1499572384.bmp


To byla jazda na pojedynczym zaworze scv?
A sprawdz wtedy jak sie dusi czy nie cieknie z przelewu na listwie-jak zdejmiesz wezyk i go zaslepisz to z krucca z listwy nie moze nawet kapac podczas jazdy.
  
 
Test jest z jazdy na obu zaworach. Na poodpinanych zaworach też jeździłem ale nie podpinałem testera.

A jak według ciebie wypada test drogowy jak jest dobrze ?

I czy da się wyciągnąć jakieś wnioski z wykresów jak jest źle ?

[ wiadomość edytowana przez: beny1980 dnia 2012-03-10 21:06:59 ]
  
 
Cytat:
2012-03-10 21:02:03, beny1980 pisze:
Test jest z jazdy na obu zaworach. Na poodpinanych zaworach też jeździłem ale nie podpinałem testera. A jak według ciebie wypada test drogowy jak jest dobrze ? I czy da się wyciągnąć jakieś wnioski z wykresów jak jest źle ? [ wiadomość edytowana przez: beny1980 dnia 2012-03-10 21:06:59 ]


Jak jest dobrze to parametry sa ok moze troche zaniza cisnienie paliwa ale nie jest zle.
Natomiast jak masz ta zapasc to tak jakby jezdzil na jednym zaworku a drugi by sie blokowal, ale pisales ze sa nowe.
Jak sie ktorys wtrysk zawiesza na przelew to silnik przewaznie gasnie.
Wiec mysle ze trzeba jezdzic az wystapi objaw i potem zaraz przejezdzic okolo 5-10 km na jednym odpietym zaworku i tyle samo na drugim.Jezeli to wina zaworkow lub instalacji lub pompy to ci np wyjdzie ze na jednym bedzie jezdzil a na drugim np zgasnie i nie zapali.
Lub np bedzie gasl na kazdym z nich to wtedy bedzie znaczylo ze jest problem na doprowadzeniu paliwa lub gdzies ucieka np z listwy do przelewu poprzez zaworek bezpieczenstwa.
  
 
Problemu z mocą nie mam tylko na zimnym silniku, a objaw występuje dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy i pojawia się w zasadzie za każdym razem po zmianie z II na III bieg w normalnym zakresie obrotów, a jeżeli pozwolę aby obroty silnika po zmianie biegu spadły do około 1400 i nacisnę na pedał gazu to silnik ciągnie normalnie , i tak samo jest z III na IV i IV na V bieg. Czasami wystarczy że na chwilę odpuszczę pedał gazu i po powtórnym naciśnięciu ciągnie normalnie.

[ wiadomość edytowana przez: beny1980 dnia 2012-03-10 22:28:55 ]
  
 
Cytat:
2012-03-10 22:24:31, beny1980 pisze:
Problemu z mocą nie mam tylko na zimnym silniku, a objaw występuje dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy i pojawia się w zasadzie za każdym razem po zmianie z II na III bieg w normalnym zakresie obrotów, a jeżeli pozwolę aby obroty silnika po zmianie biegu spadły do około 1400 i nacisnę na pedał gazu to silnik ciągnie normalnie , i tak samo jest z III na IV i IV na V bieg. Czasami wystarczy że na chwilę odpuszczę pedał gazu i po powtórnym naciśnięciu ciągnie normalnie. [ wiadomość edytowana przez: beny1980 dnia 2012-03-10 22:28:55 ]


Nie zapomnij sprawdzic tego przelewu na listwie.
  
 
beny1980 - długa droga przez mękę przed Tobą - jak będziesz miał dość to pomyśl o podróży do Bigelektron'a do Katowic
Może Ci się przydadzą wzorcowe testy drogowe:
Kompleksowe testy drogowe


Poza tym przed wymianą wszystkich części zrób sobie płukankę układu paliwowego płynem FORTE (kosztuje ok. 50 PLN) - najlepiej jak na filmie lub możesz go dolać do prawie pustego baku:
Płukanie układu paliwowego płynem FORTE



[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-03-11 00:26:53 ]
  
 
Witam.

Kolejny bez owocny dzień walki z D4D.

Z krućca na końcu listwy ani kropli. Przewodu przezroczystego od paliwa anie nie ściska i niema w nim powietrza ( jakieś tam pojedyńcze bąbelki od czasu do czasu ) . Co robić dalej podpowiedzcie PLISSS !!!!!!!!!!!!!!!!


A i jeszcze jeden wykres z dzisiaj z nagłym przyrostem mocy na trzecim biegu bo i tak się też często dzieje.


http://chomikuj.pl/kamilroja/Wykres+z+nag*c5*82ym+przyrostem+mocy,1501434508.bmp