Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2012-03-09 22:31:23 Wysyłaj na priva - zobaczymy co tam udało Ci się wycisnąć z innych testerów niż jednie słuszne do Toyoty - IT2. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-03-09 23:18:23 Najpierw poczytaj jak wyczyscic EGR i potem zrob to. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-03-10 11:46:10
Alien te twoje problemy to w gruncie rzeczy sam sobie stworzyles i zamiast cos z tym zrobic to sie bujasz i nie robisz nic , tylko jeczysz. Nawet nie zadzwoniles. Previa i Avensis Varso to fakt sa nietypowe auta i w zwiazku z tym najdrozsze w utrzymaniu. Zamiast np kupowac tester z ktorego narazie niemasz pozytku to bys za te pieniadze naprawil samochod w ciagu tygodnia i zapomnial o problemach cieszac sie z jazdy. Najwazniejsze to dobrze zdiagnozowac i naprawic wymieniajac to co jest ewidetnie zepsute a naprawic to co po naprawie bedzie dzialac przynajmniej na 90% wydajnosci.Wez np kolege Rucio nawymieniali mu naregenerowali zepsuli i znowu naprawiali itd za 9tys zl i samochod dalej nie jezdzil. A tak naprawde to wystarczylo wlozyc jakies 5-6 tys aby bylo super sprawne.Ale tego nie zrobiono. Niestety jak sie kupuje uzywanego diesla po przejsciach to trzeba sobie zalozyc minimum te 6 tys na ewentualne niespodzianki , ktore moga nie wystapic ale to raczej nalezy do rzadkosci. |
beny1980 Ostrowiec Św. | 2012-03-10 12:25:49 Zrobiłem według wskazówek EGR zdemontowałem i wyczyściłem że można z niego jeść. Ale to nie pomogło. Co robić dalej podpowiedzcie.
Proszę !!!!!!!!!!!!! Pliki pdf z testu drogowego. http://chomikuj.pl/kamilroja/4+bieg+*c5*bale,1497311990.pdf http://chomikuj.pl/kamilroja/4+bieg,1497311355.pdf http://chomikuj.pl/kamilroja/3+bieg+*c5*bale,1497309623.pdf http://chomikuj.pl/kamilroja/3+bieg,1497308934.pdf |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-03-10 13:13:54 [quote]
2012-03-10 12:25:49, beny1980 pisze: Zrobiłem według wskazówek EGR zdemontowałem i wyczyściłem że można z niego jeść. A docierales go wiertarka zgodnie z opisem? Jak przesylasz komus testy drogowe to trzeba jeszcze dorzucic czujnik polozenia pedalu gazu. Bo bez informacji o tym co ktos robi z pedalem gazu nieda sie nic powiedziec ,bo ty jadac widzisz ze np cisnienie spadlo a gaz w podlodze , ale ja tego niewiem czy np nie odpusciles w tym momencie gazu.Jezeli jednak Egr wyczyszcony zgodnie z opisem to kolej na uklad paliwowy. Zaloz wezyk przezroczysty za filtrem i wypusc jeden zwoj spod maski tak abys widzial podczas jazdy co sie dzieje z wezykiem kiedy sa te spadki mocy...czy leci np duzo powietrza czy sie zasysa wezyk. Wspomniales ze zaworki scv masz nowe ...ale sprawdz czy na kazdym pojedynczym zaworku silnik nie gasnie i czy odpala i da sie jezdzic nie za szybko ale powinno sie dac jechac.Oczywiscie na nagrzanym silniku.Sprawdz to co powyzej i napisz jakie wyniki ,to bedziemy sprawdzac dalej . [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-03-10 13:30:56 ] |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2012-03-10 16:31:07 beny1980 - nie mogę ściągnąć plików, dostaję komunikat "plik nie został odnaleziony".
Bigelektron - nie mów mi, że nic nie robiłem, bo przecież z Tobą i mechanikiem w warsztacie robiliśmy to co kazałeś - poza tym mógłbym to zrobić do końca - już chciałem wymieniać po kolei (element po elemencie, nie od razu): pompę paliwa, zaworki SCV na nowe i kupić jedne wtryskiwacz do testów i wtedy problem zostałby na bank rozwiązany - tylko jaki to jest koszt ???(czas, kasa i nerwy). Do tej pory zrobiłem już sporo i samochód jeździ całkiem nieźle (ale ja już jestem wyczulony na najmniejszy niuans): - wymienione turbo x 2 (używka + regenerowane) - moczone w nafcie i taktowane prądem zaworki SCV + podmienione na używki - przepłukany układ paliwa (na krótko) - wyczyszczony EGR + zaślepiany - szereg testów i zdobycie wiedzy Tester umożliwił mi zmniejszenie wydatków na analizy i zdobycie wiedzy - dzięki nieocenionej pomocy Bigelektrona (brak wiedzy warszawskich mechaniorów jest przerażający). Oprócz wymiany turbox2 to poświęciłem mnóstwo czasu kosztem rodziny - aby uniknąć wydatków i powyższych strat należy zrobić to co jest opisane poniżej: Zaczyna się od profesjonalnej diagnozy poszczególnych elementów wykonując kompleksowy test drogowy polegający na: 1) odczycie/wykasowaniu błędów 2) sprawdzeniu korekcji wtrysków 3) weryfikacji ciśnienia paliwa na listwie CR + ciśnienie na turbo MAP w czasie jazdy w zakresie obrotów 1500 - 4000 na III i IV biegu z pedałem w podłodze - to jest podstawa prawidłowej diagnozy 4) wykonaniu testu aktywnego zaworków SCV (pomiar raz na jednym-zielonym, a raz na drugim - czerwony) i EGR (najlepiej czyszczenie wiertarką) 5) testy elektrozaworu VRV 6) Odpięcie drugiego katalizatora 7) przygotowaniu raportu zawierającego wszystkie zebrane dane podczas testów w porównaniu do wartości referencyjnych wraz z wykresami w formie excelka i wskazówkami odnośnie podejrzanych obszarów. 6) Ograniczając podejrzane obszary możesz rozpocząć naprawę, a tak wymieniłeś kupę rzeczy i nie wiadomo, czy było to potrzebne [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-03-10 16:36:01 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-03-10 16:58:10
No widzisz sek w tym ze na poczatku robiles ale ciagle nie dokladnie tak jak pisalem i nie do konca tak jak mowilem i pisalem...tylko po swojemu Po drugie taka diagnostyka na odleglosc ma swoje zasadnicze ograniczenia .Wystarczy ze cos co ci sie wydaje z pozoru nieistotne pominiesz i wszystko bierze w leb. W zasadzie gdybys juz po pierwszej nieudanej regeneracji turbo sie do mnie pofatygowal to nawet takie schrzanione regeneracje ,jezeli tylko wirnik niema luzow to wyprowadzam na prosta. Czasem sie oplaca podjechac te nawet pare set kilometrow aby uniknac bladzenia. Pewnie ze najlepiej sie uczyc na swoich bledach ale nie najtaniej.Chyba ze podchodzisz do sprawy hobbystycznie . |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-03-10 17:04:06
Musisz zezwolic przegladarce na sciagniecie plikow Ja sciagnalem jego pliki ale niewiadomo w jakim polozeniu byl gaz kiedy spada cisnienie na listwie. |
beny1980 Ostrowiec Św. | 2012-03-10 17:30:14 Witam ponownie. EGR wymontowany powtórnie, wyczyszczony wiertarką a nawet tokarką. Zaworki sprawdzone, po odpięciu jednego lub drugiego ciężko zapalił, ale zapalił. Jazda na jedynce i dwójce możliwa. Test z wężykiem może uda mi się jutro wykonać, w naszym pierdziszewie o tej porze ciężko dostać węże. Testy drogowe zrobiłem ponownie urządzeniem TEXA, jestem w trakcie ich obrabiania. Jak tylko skończę wrzucam na forum. |
beny1980 Ostrowiec Św. | 2012-03-10 17:56:14 Oto wyniki dzisiejszych testów.
Jak jest OK. III BIEG GAZ OBROTY MAP CR 73 1467 134 75 73 1606 134 75 73 1770 150 82 73 1943 204 91 73 2120 204 91 73 2354 214 99 73 2564 214 106 73 2739 211 117 73 2957 208 117 73 3148 208 117 73 3321 201 124 73 3471 199 128 73 3635 199 129 73 3781 197 132 73 3909 199 135 73 3995 199 133 IV bieg GAZ OBROTY MAP CR 74 1500 141 73 74 1551 164 75 74 1657 164 80 74 1740 184 84 74 1832 196 85 74 1915 214 90 74 2004 214 90 74 2187 216 89 74 2256 215 96 74 2364 213 97 74 2434 211 102 74 2520 212 102 74 2604 209 102 74 2676 210 103 74 2746 210 103 74 2823 207 109 74 2926 206 110 74 3001 204 117 74 3068 204 117 74 3148 205 117 74 3284 201 120 74 3353 201 118 74 3437 203 124 73 3550 202 123 73 3673 199 123 73 3717 199 123 i koniec drogi zaraz wstawię dane jak jest dupa blada... [ wiadomość edytowana przez: beny1980 dnia 2012-03-10 18:46:34 ] |
beny1980 Ostrowiec Św. | 2012-03-10 18:52:12 Musiałem zrobić print screan ponieważ z TEXY nie da się zrzucić do PDF-a , oto linki:
http://chomikuj.pl/kamilroja/III+bieg,1499547911.bmp http://chomikuj.pl/kamilroja/IV+bieg,1499560189.bmp http://chomikuj.pl/kamilroja/Normalna+jazda+od+I+biegu+do+IV,1499572384.bmp |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-03-10 20:46:54
To byla jazda na pojedynczym zaworze scv? A sprawdz wtedy jak sie dusi czy nie cieknie z przelewu na listwie-jak zdejmiesz wezyk i go zaslepisz to z krucca z listwy nie moze nawet kapac podczas jazdy. |
beny1980 Ostrowiec Św. | 2012-03-10 21:02:03 Test jest z jazdy na obu zaworach. Na poodpinanych zaworach też jeździłem ale nie podpinałem testera.
A jak według ciebie wypada test drogowy jak jest dobrze ? I czy da się wyciągnąć jakieś wnioski z wykresów jak jest źle ? [ wiadomość edytowana przez: beny1980 dnia 2012-03-10 21:06:59 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-03-10 22:01:45
Jak jest dobrze to parametry sa ok moze troche zaniza cisnienie paliwa ale nie jest zle. Natomiast jak masz ta zapasc to tak jakby jezdzil na jednym zaworku a drugi by sie blokowal, ale pisales ze sa nowe. Jak sie ktorys wtrysk zawiesza na przelew to silnik przewaznie gasnie. Wiec mysle ze trzeba jezdzic az wystapi objaw i potem zaraz przejezdzic okolo 5-10 km na jednym odpietym zaworku i tyle samo na drugim.Jezeli to wina zaworkow lub instalacji lub pompy to ci np wyjdzie ze na jednym bedzie jezdzil a na drugim np zgasnie i nie zapali. Lub np bedzie gasl na kazdym z nich to wtedy bedzie znaczylo ze jest problem na doprowadzeniu paliwa lub gdzies ucieka np z listwy do przelewu poprzez zaworek bezpieczenstwa. |
beny1980 Ostrowiec Św. | 2012-03-10 22:24:31 Problemu z mocą nie mam tylko na zimnym silniku, a objaw występuje dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy i pojawia się w zasadzie za każdym razem po zmianie z II na III bieg w normalnym zakresie obrotów, a jeżeli pozwolę aby obroty silnika po zmianie biegu spadły do około 1400 i nacisnę na pedał gazu to silnik ciągnie normalnie , i tak samo jest z III na IV i IV na V bieg. Czasami wystarczy że na chwilę odpuszczę pedał gazu i po powtórnym naciśnięciu ciągnie normalnie. [ wiadomość edytowana przez: beny1980 dnia 2012-03-10 22:28:55 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-03-10 23:44:29
Nie zapomnij sprawdzic tego przelewu na listwie. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2012-03-11 00:20:02 beny1980 - długa droga przez mękę przed Tobą - jak będziesz miał dość to pomyśl o podróży do Bigelektron'a do Katowic
Może Ci się przydadzą wzorcowe testy drogowe: Kompleksowe testy drogowe Poza tym przed wymianą wszystkich części zrób sobie płukankę układu paliwowego płynem FORTE (kosztuje ok. 50 PLN) - najlepiej jak na filmie lub możesz go dolać do prawie pustego baku: Płukanie układu paliwowego płynem FORTE [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-03-11 00:26:53 ] |
beny1980 Ostrowiec Św. | 2012-03-11 13:06:34 Witam.
Kolejny bez owocny dzień walki z D4D. Z krućca na końcu listwy ani kropli. Przewodu przezroczystego od paliwa anie nie ściska i niema w nim powietrza ( jakieś tam pojedyńcze bąbelki od czasu do czasu ) . Co robić dalej podpowiedzcie PLISSS !!!!!!!!!!!!!!!! A i jeszcze jeden wykres z dzisiaj z nagłym przyrostem mocy na trzecim biegu bo i tak się też często dzieje. http://chomikuj.pl/kamilroja/Wykres+z+nag*c5*82ym+przyrostem+mocy,1501434508.bmp |