Wymiana linki licznika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Potrzebuję manuala, jak wymienić linkę prędkościomierza w Caro Plus.
Wymontowałem licznik celem wymiany niedziałającego prędkościomierza i zauważyłem, że końcówka linki się nie obraca(była jakiś czas temu wymieniana na nową przez mechanika, ale licznik nabił 9km i przestał działać), wnioskuję, że nie ma prawidłowego połączenia przy skrzyni biegów. I mam w związku z tym prośbę - z której strony dojść do mocowania linki przy skrzyni, jaki mogą być trudności po drodze, czy lepiej od strony przedziału pasażerskiego, czy od spodu samochodu?

Z góry dziękuję za pomoc.

[ wiadomość edytowana przez: Pawel_W dnia 2012-03-20 12:41:39 ]
  
 
Dodam, że dysponują taką książką:
http://www.elektroniczna.pl/sklep,654,,,03,,pl-pln,336583,0.html
ale ona jest dla bardziej zaawansowanych
Potrzebuję informacji niemalże krok po kroku - gdzie szukać drugiego końca linki, jak odkręcić(może przesadzam, ale jeśli są tu jakieś kruczki, to jak najbardziej proszę o informację), jak ponownie dobrze dokręcić?
  
 
Linkę odkręca się od reduktora przy skrzyni. Najwygodniej to zrobić z kanału. Można ewentualnie podnieść auto i podstawiwszy jakieś koziołki położyć się pod nim jak ktoś ma długie ręce. Linka przykręcona jest od strony kierowcy z boku skrzyni. Do odkręcenia warto mieć jakieś kombinerki o sporym rozwarciu, bo tam jest taka nakrętka nie w kształcie sześciokąta. A w tej książce co dałeś linka wszystko jest ładnie opisane na stronie bodajże 251. Na następnej jest rysunek skrzyni z boku i można zobaczyć gdzie się znajduje mocowanie na dole.


[ wiadomość edytowana przez: Grzech dnia 2012-03-21 01:36:25 ]
  
 
Dzięki. Faktycznie w tej książce jest na schemacie skrzyni zaznaczona linka, na stronie 253
  
 
Dziś wczołgałem się pod samochód. Odkręciłem linkę i zdziwiłem się, że mogę palcami obracać swobodnie ten element, w który wchodzi trzpień linki. Najwyraźniej ta przekładnia ślimakowa od skrzyni jest do wymiany. Ciężki dostęp tam jest i chyba potrzebny specjalny klucz?
  
 
Tym specjalnym kluczem będzie 10-tka najlepiej nasadowa z małą grzechotką z uwagi na ograniczone pole manewru.

Pozdrawiam
  
 
A dostęp owszem jest kiepski, z tego co pamiętam, to trzeba odkręcić tył skrzyni i ją przesunąć w bok, bo reduktor inaczej nie wyjdzie. No i to musi być odpowiedni reduktor dostosowany do mostu ilością ząbków na kole.