Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2012-02-03 10:35:53 Ja stawiam na badziewne kable.
Kup bardzo dobre np. NGK a problem zniknie. |
markon Klubowy Weteran Grand Vitara 2 , Vit ... Pajęczno (EPJ) | 2012-02-03 14:15:33 oprócz kopułki i palca jest jeszcze cewka |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-02-03 15:08:38 Kable mam NGK mają ok roku (ok 15 tyś przebiegu), cewka wymieniana ok 3 miesiące temu. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2012-02-03 17:22:40
Sprawdź zaciski kabli na świece. Pisałeś, że zbiera Ci się olej na świecy, sprawdź czy fajka nie "spuchła" a tym samym nie dociska dobrze do świecy. Twoje objawy wskazują na niedomaganie - słaba iskra na którejś świecy. Często przyczyną jest właśnie problem z kablem. |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2012-02-06 11:50:40
Głupio zapytam, jakie błędy wywala komp? ----------------- czasem tu zaglądam |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-02-06 12:15:08 Żadnych błędów... (tylko ten co zawsze na początku pokazuje)
Działo sie to podobnie jak teraz, czyli najczęściej gdy auto nagrzane i depnę do ok 4 tyś obrotów. Tak to wyglądało Film Widać tu dziwne rzeczy, ale tak sie działo do tego potrafił zgasnąc jak teraz. Dziwi mnie fakt dlaczego obroty schodziły na dół po naciśnięciu na gaz. Ale póki co tak się juz nie robi wtedy wymieniłem cewkę bo jak dla mnie to takie były objawy jak dla przegrzej cewki. Co do obrotów schodzą szybciej po wyczyszczeniu przepustnicy. No i ustało po wymianie cewki. Teraz sam jeszcze nie wiem (błędów brak, auto tylko gaśnie), ale stawiałbym na sonde lub czujnik przepustnicy. Bo póki co doszła opona z której ucieka powietrze (chyba zrobione - to sie okaże) okazało się, że cieknie z chłodnicy gdzieś w okolicy górnego lewego węża. (nie wiem czy łączenie czy jak bo cięzko zobaczyć) No i to, że gasnie. Co do sondy to można ją bezproblemu tak odkręcić czy trzeba ściągać tą obudowe co jest w około niej ? Dzisiaj zrobiłem reset kompa i powiem, że jakoś lepiej chodzi, bardziej płynnie dodaje/ujmuje gazu. [ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-02-06 12:21:06 ] |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-02-07 16:00:24 Nie daję głowy, ale ja bym jeszcze sprawdził moduł aparatu zapłonowego (poczytaj )TUTAJ |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-02-08 08:57:18 iż to co widać na filmiku działo się ok pół roku temu.
Wtedy także potrafił zgasnąć, ale po wymianie cewki impulastora ustało. Teraz znowu, ale tylko gaśnie, obroty juz tak nie świrują. |
Ravpraca Klubowy Weteran Esperolot Warszawa-Kraków | 2012-02-08 14:07:36 Czy sprawdziłeś wtryskiwacze, listwę wtryskową oraz ciśnienie jakie daje pompa tak jak sugerowałem wcześniej?
Sondę lambda możesz sprawdzić w prosty sposób zwykłym woltomierzem. Nie jest to jednak sposób na 100% potwierdzający sprawność. Czujnik położenia przepustnicy sprawdzisz wyjmując jego wtyczkę podczas pracy na biegu jałowym. Jeśli obroty w jakiś sposób staną się niestabilne będzie to znaczało, że raczej czujnik jest sprawny. Radzę później dla pewności zrobić reset kompa. Aby się na 100% upewnić potrzebujesz woltomierz. Wystarczy włączyć zapłon, podpiąć miernik pod masę i kabelek (jeden z trzech chyba niebiesko-żółty to sygnałowy). Otwierając i zamykająć przepustnicę napięcie na wyświetlaczu powinno się symetrycznie zmieniać w zakresie 0-5V. Nasze porady nic nie będą warte jeśli kolega będzie wciąż pytał i nie starał się wykonać żadnych (nawet bezpłatnych) czynności. |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-02-13 21:01:23 a więc tak powiedz mi tylko jeszcze w którym miejscu najlepiej sprawdzić ciśnienie pompy ?
Co do listwy i wtryskiwaczy, nie bardzo wiem jak sie za to zabrać przez to boję się aby czegoś nie uszkodzić. Dlatego z tym do mechanika się udam jak bedzie gotówka. Elektrykę mogę sprawdzać, ale jak nie wiem jak za coś sie brać wole nie grzebać. Chyba, że by była jakaś instrukcja z foto. Dzisiaj znowu dziwne objawy. Gasł prawie od początku nie był nagrzany. Dojechałem na miejsce i obroty przeważnie spadały dość szybko (dużo szybciej niż zawsze) oraz spadały do ok 500, trzęsło autem troche i potem udawało się do 1 tyś. Tyle, że to było na postoju podczas jazdy pewno by gasł. A więc postanowiłem go troche poobserwować dodawałem gazu i puszczałem przeważnie było tak samo, ewidentnie wtedy jak "nie trzyma obrotów" schodzą szybciej obroty, w pewnym momencie dałem gaz, puściłem spadały szybo i jakby coś zadziałało bo obroty podskoczyły do ok 1,3 tyś i po chwili spadały do 900 ale powoli. Od tej chwili juz spadały powoli jak zawsze i od razu do 900, a nie najpierw do 500. [ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-02-13 21:02:23 ] |
Ravpraca Klubowy Weteran Esperolot Warszawa-Kraków | 2012-02-13 23:23:59 Odnośnie Twoich nowych (starych) pytań to wszystko jest powyżej i w wyszukiwarce.
Jedź chłopie do mechanika i już nie męcz.... |