Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2007-08-07 21:26:35 witam!
ostatnio wymienilem troche czesci w zawieszeniu,ale nadal niestety cos mi stuka,wiec postanowilem sciagnac kolo przednie i sprawdzic czy aby napewno wszystko jest dobrze dokrecone! okazalo sie ze wszystko jest podokrecane jak powinno,ale postanowilem jeszcze sprawdzic uklad kierowniczy z tego wzgledu ze mam maly luz i na postoju ze zgaszonym silnikiem jak poruszam gwaltownie kierownica prawo-lewo to slychac jakies stuki! malo tego dzisiaj jedna osoba poruszala kierownica a ja nasluchiwalem i bylo slychac stuki i jakby chlupotanie plynu w maglownicy!!! czy to jest normalne !? i cze jest to mozliwe ze podczas jazdy po nierownosciach to wlasnie slychac te stuki z maglownicy czy raczej to jest jeszcze cos w zawieszeniu??? |
kaes Astra II 1.7 DTI Edi ... krotoszyn | 2007-08-07 21:29:22 Co do chlupotania to nie wiem ale pukania to najprawdopodobniej poprostu luz na drążku |
zbys-sony FORD ESCORT Łódź | 2007-08-07 21:51:36 Coś w zawieszeniu zawsze może być! ten typ tak ma. U mnie było tak samo , wymieniłem drążki ,końcówki i jeszcze pukało . magiel zregenerowałem (przepłaciłem oczywiście ) i jeszcze musiałem poprawić po mechaniorach bo nie pukało ale zaczeło cieknąć . A jak już miałem to rozpaprane to wymieniłem gumki i łączniki stabilizatora no i jest teraz cisza i sucho |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2007-08-07 22:10:14
|
zlypiesodi Lublin | 2007-08-07 22:22:13
No to w sumie nic jeszcze nie jest przesądzone, bo tak jak już pisano stukać może wszystko Ale chlupanie faktycznie wskazywałoby na maglownice, nie musze pisać, że powinieneś się temu bliżej przyjrzeć, bo pewnie już się tym zająłeś |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2007-08-08 21:45:43 dzisiaj bylem na stacji diagnostycznej na szarpaku i okazalo sie ze w zawieszeniu nie mam zadnych luzow ani stukow podczas wykonywanego badania zawiasu! jednak na postoju ze zgaszonym silnikiem ruszajac gwaltownie kierownica slychac wyraznie jakies stuki z okolic maglownicy!!! czy to jest mozliwe zeby podczas jazdy po brukowej drodze bylo slychac te stuki w aucie i troche tez czuc to na kierownicy ktora ma lekki luz. mam jeszcze takie objawy ze gdy powoli pokonuje jakis zakret z kolami skreconymi na maxa kierownica wraca do pozycji na wprost taj jakby pulsacyknie jakby sie jakos tak zacinalo wspomaganie!
co to moze byc??? |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2007-08-09 15:05:56 up nikt nic nie wie ? :/ |
ndaniel80 MKVII Kombi 1.6 16V Wrocław | 2007-08-09 15:56:24 U mnie też przed regeneracją były stuki w przekładni - tak gdzieś 1 stuk na jeden obrót - niezależnie od strony w którą kręciłem.
Teraz po regeneracji też jak szybko kręcę na wyłączonym słychać lekkie stuki (ale nie stuka już przy pełnym obrocie) - cóż stuki w przekładni to problem przynajmniej 1/3 escortów. Pozostałym 2/3 ona cieknie Przed i po regeneracji przy jeździe z lekko skręconymi (lub bardzo) kołami po kostce brukowej (grubej) też mi trochę stuka - a raczej czuję tę kostkę na kierownicy. Co do chlupotania to nie wiem jak to jest na przekładni z podłączonymi przewodami, ale jak kręcisz wymontowaną przekładnią to spokojnie słychać chlupotanie wewnątrz - co więcej jak nie zatkasz otworów na przewody to potrafi niezle chlapać resztkami płynu. Ogólnie unikaj mocnego kręcenia przy wyłączonym silniku bo wykończysz zupełnie przekładnie. Jeśli kierownica sprawia wrażenie żeby się zacinała - to koniecznie pozwól fachowcowi ocenić jej stan - szkoda życia - Ja przez 2 tygodnie po regeneracji jeździłem z nieodbijającą kierą i kilka razy było gorąco :/ U mnie tylko nie odbijało poprzez zbynie jej skręcenie - u Ciebie może być posypana w środku - co jest jeszcze bardziej niebezpiecznie - koledze kiedyś się poprostu zablokowała kierownica - na jego szczęście jechał po osiedlu 10 km/h |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2007-08-31 19:29:41 witam!
dzisiaj zrobilem maly test! a mianowicie na zgaszonym silniku sprawdzilem czy drazki kierownicze maja luz no i okazalo sie,ze nie maja,ale wpadlem na pomysl,aby to jeszcze sprawdzic na uruchomionym silniku i z osoba towazyszaca,ktora siedziala w aucie i krecila kierownica, a ja w tym czasie trzymalem reka za drazek no i okazalo sie,ze oba drazki maja luzy i stukaja przy maglownicy jak to jest ze na zgaszonym silniku nie ma luzow,a na odpalonym sa i jak myslicie czy to sa wyrabane drazki,czy raczej luzy na maglownicy?? i czy jest to mozliwe,aby wlasnie to mi tak stukalo na brukowej drodze?? poradzcie co zrobic? czy wymienic drazki,czy magiel??? pozdro. |
Matys318 Audi s8 4,2 v8 2000r ... Głogów | 2007-08-31 19:44:39 wiec tak sciagnij oslone drazka taka gumowa zlap reka za jablko a druga za drazek i sprawdz tak luz. co do stukania na zgaszonym standart luzy sprawdza sie na odpalonym aucie (mowa o maglownicy) proponuje sprawdzic krzyzak czyt. lacznik maglownicy z kolumna |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2007-08-31 19:53:27 Matys318 a powiec mi jak sie najlepiej dostac do tego krzyzaka i jak go sprawdzic ??? |
Matys318 Audi s8 4,2 v8 2000r ... Głogów | 2007-08-31 20:08:55 podnies maske i wloz reke tam jest takie kolko przy maglownicy jedna osoba rusza kiera a ty trzymasz za to kolko i wyczujesz ten luz no chyba ze chcesz jechac na stacje diagnostyczna zaplacisz 20zł za badanie i ci powiedza |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2007-08-31 21:04:52
|
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2007-09-01 01:18:05 up wymienial ktos ten krzyzak ??? |
miskalec Escort MKVI kombi Lipsko | 2007-09-01 15:58:39 jeszcze możesz zrobic test, tz. wjedź na kanał i wejdź do niego i złap za drążek kierowniczy i ruszaj góra - dół ( zrób tak z obydwu stron ) jeśli stuka i czujesz luz to maglownica do wymiany lub regeneracji . Można spróbowac dociągnąć zębnik przekładni ale......... |
rafles Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Sosnowiec | 2012-03-29 13:34:18
Podczepię się do tematu Tak jak kolega również mam stuki w gwałtownym ruszaniu kierownicy w lewo i prawo przy zgaszonym silniku. Końcówki drążków raczej ciężko siedzą, a drgania podczas ruszania kierownicą czuć na całych drążkach z obu stron trzymając rękoma. Przy załączonym silniku (jest wspomaganie) też słychać stuki ale ruchy lewo prawo trzeba robić gwałtowniej, no i oczywiście przy jeździe po dziurawym terenie czy po bruku jest bardzo odczuwalne. Pytanko mam takie: czy wystarczy wymienić same drążki czy raczej już mechanizm w maglownicy ma luzy i trzeba by pomyśleć o wymianie maglownicy... PS. na allegro patrzałem to koszt nowej maglownicy jest niewiele większy od regenerowanej. (koszty ok 500zł nowej do 400zł regenerowanej... do MK7) pozdro. |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-03-29 13:37:17 Miałem to samo w mk7 kombi, wymieniłem całe drążki z końcówkami + wahacze i gumy, no i jeździ się jak nigdy dotąd |