[MKVII] Elektrycznie sterowane szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy ktoś zmieniał szyby z "korbki" na elektryczne ? Proszę o wypowiedzi.
  
 
Oczywiscie Moj pierwszy Cabs był "na korbę" jak go zakupiłem
  
 
Bez wątpienia da rade wymienić na ele Ale czy trzeba jakoś kombinować z elektryką czy wystarczy przekaźnik + bezpiecznik + przełącznik podnoszenia szyb ? Dodam jeszcze, że chcę kupić oryginalne podnośniki z wersji bogatszej (uzywane prowadnice z silniczkiem) i zastąpić je zamiast tych na korbke.

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2011-12-20 22:35:35 ]
  
 
To co będzie Ci potrzebne :
-siłowniki
-wiązka
-guziczki z panelem

Do kompletu nitownica Przekaźnik nie jest potrzebny . Przerabiałem to dosłownie niedawno.
  
 
A czy da się to jakoś zrobić bez oryginalnej wiązki ? Ma ktoś może jakiś schemat pokazujący jak to podłączyć samemu A czy czasem nie ma tych wiązek montowanych w Essach bez el. szyb ?

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2011-12-24 01:03:22 ]
  
 
Cytat:
2011-12-24 01:01:34, fiolek992 pisze:
A czy czasem nie ma tych wiązek montowanych w Essach bez el. szyb ?


Czasem tak ale nie zawsze
  
 
A czy mogę to jakoś sprawdzić bez zdejmowania boczków drzwi ?
Ogólnie jak czytam tematy w necie odnośnie zmiany z manualnych na elektryczne szybki, to ludzie piszą, że wystarczy podłączyć silniczki poprzez przełącznik oraz bezpiecznik do + po stacyjce i stałej masy. Czy to prawda ?

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2011-12-24 02:04:35 ]
  
 
Można, ale to najszybsza metoda Ja coprawda zakładałem do mk6, ale chyba wielkiej różnicy nie ma
W drzwiach najłatwiej znaleźć wolną wtyczkę. troche mi się zeszło, zanim wyszarpałem kostki przycisków spod wykładziny. jeżeli nie masz ori wiązki, to poprostu ją kup. można to zrobić samemu, ale zabiera to sporo czasu (jak ma być profi robota, bo ulepa w pająku to zdziergasz w 20 min) i pozostaje problem wtyczek.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
1. najczesciej wiazek nie ma, jesli wczsniej byly korbki, ale policz u siebie ile masz kabli w drziach
2. jesli piszesz taki temat, wiec wnioskuje, ze pojecia nie masz zbyt wielkiego, takze radze Ci kupic oryginalne wiazki (wiazki drzwi + wiazka wewnetrzna)

  
 
najszybciej sciagnac tapicerke drzwi. powinna byc tam kostka z kolorem kabli biebieskim i zielonym. jesli taka znajdziesz to masz wiazke i w drzwiach i w kabinie. kolo lewarka jest miejsce na panel z przyciskami. wyciagnij ta zaslepke i poszukaj czy nie masz tam kostek. czasem sa one pod wykladzina ( siedzeniem ) kierowcy. bardzo duzo osob dokladalo sobie ele. szybki. poszukaj na forum.
  
 
Ja u siebie jestem właśnie w trakcie dokładania el. szybek, skończę pewnie dopiero na wiosnę... Do tej pory zmieniłem tylko wiązki w drzwiach i silniczki dołożyłem. Nie wiem którędy poprowadzić oryginalną wiązkę którą kupiłem. Mógłby to ktoś jakoś opisać ew, narysować, co którędy idzie i jaka wtyczka gdzie powinna być wpięta?
  
 
Żeby założyć wiązkę kabinową musisz wyciągnąć fotele i o ilr pamiętam tunel środkowy. Wszystko idzie pod wykładziną. Żeby wpiąć przelotkę do drzwi z prawej strony trzeba albo demontować kokpit (nie próbowałem) albo demontować komputer (próbowałem - trzeba mieć wiertarkę do rozwiercenia nitu). A wtyczka do skrzynki bezpieczników pasuje tylko w jedno miejsce.
  
 
Cytat:
2011-12-24 10:46:51, p_swiderski pisze:
Żeby założyć wiązkę kabinową musisz wyciągnąć fotele i o ilr pamiętam tunel środkowy. Wszystko idzie pod wykładziną. Żeby wpiąć przelotkę do drzwi z prawej strony trzeba albo demontować kokpit (nie próbowałem) albo demontować komputer (próbowałem - trzeba mieć wiertarkę do rozwiercenia nitu). A wtyczka do skrzynki bezpieczników pasuje tylko w jedno miejsce.


Z tego co wiem, to jest trochę tych wtyczek w tej wiązce :/ Prawie wszystkie udało mi się rozszyfrować.
  
 
Czyli poprowadzenie samych kabli od szybek będzie trudniejsze od całej wiązki ? Przecież to dużo więcej roboty :<
  
 
Cytat:
2011-12-24 11:21:03, fiolek992 pisze:
Czyli poprowadzenie samych kabli od szybek będzie trudniejsze od całej wiązki ? Przecież to dużo więcej roboty :<


Nie zrozumiałem za bardzo, wsadzenie siliczków el. szybek i wiązek w drzwi jest w miarę proste, tylko trochę czasu sporo zjada bo trzeba zdjąć boczki głośniki itp. Wiązkę kabinową moim zdaniem jest trudniej poprowadzić, przynajmniej dla mnie bo nie mam garażu a na to trzeba cały dzień. Są 4 lub 5 par wtyczek + 1 do skrzynki jeśli się nie mylę. Jakiś czas temu wrzuciłem na forum zdjęcie całej wiązki i udało mi się rozgryźć wszystkie wtyczki oprócz jednej pary. Myślę że inaczej to będzie wyglądać gdy zdemontuję kokpit, bo raczej bez demontażu się nie obędzie.
  
 
Cytat:
2011-12-24 10:46:51, p_swiderski pisze:
Żeby założyć wiązkę kabinową musisz wyciągnąć fotele i o ilr pamiętam tunel środkowy. Wszystko idzie pod wykładziną. Żeby wpiąć przelotkę do drzwi z prawej strony trzeba albo demontować kokpit (nie próbowałem) albo demontować komputer (próbowałem - trzeba mieć wiertarkę do rozwiercenia nitu). A wtyczka do skrzynki bezpieczników pasuje tylko w jedno miejsce.



Fotele trzeba zdemontować razem z tunelem i częściowo wykładzinę żeby położyć wiązkę kabinową . Co do przelotki to nie trzeba demontować tak naprawdę nic po za plastikiem/pułkom pod kierownicą. trochę się człowiek namęczy i nagimnastykuje ,ale da radę to założyć (przerabiałem to niedawno) .
Wtyczka wiązki kabinowej pasuje tylko w jedno miejsce w skrzynce . Czasem mogą być jaja z ułożeniem pinów w wiązce dlatego miernik też może się przydać .(u mnie był ten problem)
Położenie wiązki drzwiowej to już tylko formalność ...
  
 
nie róbcie dramatu.
wyprucie wnętrza nie jest wielkim wyzwaniem. jedyna niedogodność to wyciąganie wykładziny jeżeli nie chce się jej przciąć pod tunelem. ja swoją przeciąłem - i tak idzie pod plastik. jak masz ori wiązkę, to ona się sama dość ładnie układa. Zobaczysz wiązkę na własne oczy to zrozumiesz
zamontowanie siłowników to 15-20min na strone i to na spokojnie. wyścigowcy ogarną poniżej 10min


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Zapomniałem że niektórzy przekładają całą wiązkę z wnętrza - nie tylko część od szyb. W takim razie masz jeszcze napinacze itp w jednej wiązce. Ale naprawde nie jest to trudne - wyciągaj fotele i do roboty. A póki co wesołych świąt.
  
 
Przepraszam, że wracam do tematu sprzed miesiąca, ale zastanawia mnie czy przełączniki od mondeo mk1 będą pasowały do Essiego ?



I mam jeszcze jedno pytanie Czy siłowniki od elektrycznych szyb zasilane są bezpośrednio przez włącznik ? 12V oraz masa idzie na włącznik, dodatkowo wychodzą kable na siłownik bez żadnego przekaźnika ?

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2012-01-06 23:21:51 ]
  
 
niestety ale nie ma inne kostki