Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2012-01-10 09:20:01 Przekopałem troszkę forum i odnośnie 125p (w przeciwieństwie do malucha) nie znalazłem żadnego konkretnego tematu. A mianowicie- jakie polecacie opony (rozmiar i marka) i felgi do 125p na kjs? Nawierzchnia:
1. suchy asfalt 2. mokry asfalt, syf 3. Szutry Wośpa jechałem na srace- czyli przód zimówki 165/80/13 a tył letnie 175/65/13 wszystko na felgach 5" i było tak sobie... Na szutry myślę założyć zimówki... |
fuso (M) Furious Moderator 125Rally / ImprezaWR ... Gdynia | 2012-01-10 09:44:50 z tego co je sie oreirntuje a troszke po szutrach latalem to miedzy zimowka a np nalewka szutrowka jest przepasc wiec jesli stac cie na zakup markguma czy maxsporta to sie nie zastanawiaj
jak nie nowe to chociaz w uzywce |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2012-01-10 09:51:17 Ja zwykle upalałem na tym co było , czyli jakieś stare gumy w rozmiarach 195/55 lub 175/50 (te drugie z tyłu , większe z przodu) i gdyby nie były stare jak fiat to było by jakoś (175/50 daje w moim odczuciu lekkośc tyłowi do latania bokiem).
Teraz jeżeli uzbieram jakiś budżet na opony to zainwestuje w nowe (185/50 r8 czy coś podobnego) założe się że będzie przepaść. Na szuter zimówka z 'agresywnym' bieżnikiem lub nieśmiertelna d124 (naprawde b.dobrze sobie radzi na luźnych nawierzchniach) |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2012-01-10 16:24:46 Silnik mam 1.4 a przełożenie 4.3 A co z szerokością? Warto pchać coś szerszego niż 175 ? Czy 175 w zupełności wystarcza, a reszta to praca nad techniką jazdy? |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2012-01-10 17:06:52 nie ma nic szerszego niż 175/50/13
205/50 ma już wyższy profil jedyna opcja iść w jakość opony albo zmienić dyfer na krótszy i wtedy większe koła |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2012-01-10 20:47:58 pamiętaj tylko że jedno 175/50 jest nie równe drugiej 175/50 najszersze są sp sport dunlopa - szerokość jak inne 195 lub 205 |
bing17 FSO 125p Łódź | 2012-01-10 21:08:22 A które są najwęższe z 175/50/13 ? Albo inaczej, które odpowiadają wymiarowi podanemu na boku opony |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2012-01-10 21:51:39 Ok- ale gdy pominiemy profil opony i jej wysokość- np skracam sobie przełożenie dyfrem i zakładam ciut wyższy profil (ale żebyśmy się dobrze rozumieli- trochę wyższy, a nie jakiś kondoniasty balon np 185, albo 195- jest sens czy szerokość 175 będzie OK? Na wośpie zauważyłem taką przypadłość- po podcięciu na nawrocie ręcznym, jedno koło zaczynało się ślizgać i w efekcie auto nie chciało jechać- gdzie szukać przyczyny- za wąskie koło, brak szpery, brak odpowiedniej techniki jazdy, za miękki zawias, czy wszystko po trochu? Ciekawe czy gdybym założył szerszą oponę też by tak było ? |
rallyfilip (M) Furious Moderator Fiat CCS x 2 Tychy | 2012-01-10 22:16:07
Generalnie wszystkiego po trochu, po prostu czasem trzeba obrac styl jazdy pod możliwości auta. Bez szpery mało gazu na nawrotach ale można bardziej na okrągło. Na twardym zawiasie może mielenie było by mniej odczuwalne, ale z kolei na nierównych szybszych może gorzej wybierać itd. [ wiadomość edytowana przez: rallyfilip dnia 2012-01-10 22:16:36 ] |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2012-01-11 09:27:09 Muszę chyba po prostu oduczyć się maluchowych nawyków Dupa była cięższa to i lepiej szedł i można było ciasno jechać. O właśnie- przypomniało mi się- zamontuję z tyłu stabilizator od kombi, który mi się poniewiera po garażu. Zobaczę co wtedy dziać się będzie. [ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2012-01-11 09:34:11 ] |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2012-01-11 10:55:42 Ja jakiegoś wielkiego doświadczenia w doborze opon nie mam, bo tez jeździłem na tym co wpadło w ręce, ale na małym kółku typu 175/50, oprócz skrócenia przełożenia zwiększa się zauważalnie stabilność auta. U mnie jest dość miękki zawias i na 185/60/14 auto dużo bardziej mi pływa i wolniej reaguje na komendy kierownicy.
Jeździłem też na pełnym slicku Michelina fiatem Bartka i trzeba przyznać że tu różnica jest duża zwłaszcza czułem to przy hamowaniu. Także myślę że w przypadku mniej przyczepnych asfaltów typu np tory w Kielcach czy w Lublinie jest to fajne rozwiązanie, bo na Ułężu pewnie by ich nie było po jednym CA. U siebie myślałem żeby przestać jeść parę miesięcy i kupić r888, bo miałem porównanie do zwykłych kapci w innym aucie i też robiły robotę, a nie rujnują się tak szybko jak slick michelina. |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2012-01-11 11:52:19 No ja twardego zawiasu raczej nie chcę... Podniosę sobie trochę tylko przód. Staba nie będę montował skoro to jest kiszka w miękkim zawieszeniu- popracuję nad techniką jazdy na byle czym zainwestuję w jakieś świeższe oponki- Co myślicie o takim zestawie:
przód 175/65 (bo 175/70 to za wysokie chyba?) tył 175/50 ewentualnie: 175/70 przód 175/65 tył ? |
Piatka F&F MEMBER PF 125p in progress :) Kraków | 2012-01-11 12:15:11 Na tył kup nowego Nankanga XR611 165/50. Cena dobra a sucho/mokro trzyma fajnie. |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2012-01-11 13:02:02 Spróbuję taki zestaw- tył 175/50 a przód 175/65.
W ogóle to da się gdzieś kupić nowe 175/50/13 (tak przy okazji jaką firmę proponujecie) ? [ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2012-01-11 13:03:35 ] |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2012-01-11 13:11:19 pewnie że się da, tyle że są drogie. |
Piatka F&F MEMBER PF 125p in progress :) Kraków | 2012-01-11 13:23:09 wlasnie to jest dziwne bo nankangi sa identyczne wymiarowo z fuldą 175/50... |