Klima

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
koledzy chciałbym sie dowiedzieć czemu po wycieku czynnika z układu nie włącza sie klima? czyżby to czujnik rozłanczał. czynnik jeszcze nie uzupełniony ale jutro już mam zamiar i chciałem sie upewnić żebym nie musiał drugi raz tego samego robic. powodem wyccieku było rozszczelnienie węża od pompy do skraplacza poprostu sciągło go z zakucia ale usterka juz usunięta. czekam na podpowiedź i z góry dzieki.
  
 
juz znalazłem odpowiedz w historii postów takze temat do zamknięcia.
  
 
Cytat:
2012-07-04 20:58:35, martin3510 pisze:
juz znalazłem odpowiedz w historii postów takze temat do zamknięcia.


proszę , proszę !...Żółtodziób , a jaki przytomny



Pozdrawiam
  
 
Lepiej późno niż wcale. pozatym czy ma ktos jakies informacje czy dostane samo koło pasowe ze sprzegłem od sprężarki b ślizga na wyższych obrotach
  
 
Problem z klima na razie mnie nie opuścił. A mianowicie zakułem węża, napełniłem czynnik i wszysto było pięknie do momentu podniesienia obrotów silnika. Przy wzroście obrotów klima zaczęła się rozlanczac, obstawiłem ze to problem z cewka na pompie ale nie trafiłem, zostawiłem na wolnych obroach (wcześniej jeszcze dawałem zworke w przewód od czujnika ciśnienia ale działo się to samo) no i znowu 150 zl poszło w powietrze (wyrwało węża). Zasiegnąłem porady machera od klimy i postawil diagnozę że w pompie przycina się zaworek i to jest przyczyna. Przed pierwszym wystrzałem węża pojawiało się ślizganie paska na kole pasowym od sprężarki przy wyższych obrotach. Czy to może być trafna diagnoza? Może ktoś z was miał podobny przypadek? Czekam na podpowiedz.
  
 
U mnie po wymianie chłodnicy jakieś 3 miesiące temu klima chłodziła jak oszalała do wczoraj. Teraz ledwo mrozi, ale sprężarka się załącza natomiast po wciśnięciu AC zaczyna syczeć z okolic deski rozdzielczej - mieliście taki przypadek? Przypadek inny niż Martina, ale wydaje mi się, że diagnoza może prowadzić w to samo "miejsce" ?
  
 
Skorupa-S1 mało czynnika, stąd syczenie i słabe chłodzenie. czynnika na tyle jeszcze aby spręzarka sie załączała. jesli z dnia na dzień obiawy sie pojawiły to szukałbym nieszczelności. w innym przypadku wystarczy uzupełnić czynnik
  
 
martin3510 co do twojego problemu to obstawiałbym czujnik wysokiego ciśnienia, który znajduje się w sprężarce. pod wpływem zwiększonych obrotów wzrasta ciśnienie w spręzarce i czujnik powinien odłączyć sprężarkę. jeśli czujnik nie zadziała to wytważa sie zawysokie ciśnienie, sprężarka nie jest w stanie tego przepchać, zaczyna się ślizgać pasek, ciśnienie wywala wężyk. oczywiście to moje gdybanie, ale tak powinien działać czujnik wysokiego ciśnienia. można też obstawiać ze coś zacina sie w sprężarce , alw wówczqas również powinien zadziałać czujnik wys. ciśnienia.

[ wiadomość edytowana przez: rafadab dnia 2012-07-05 19:54:26 ]
  
 
Syczenie pojawiło się dziś rano, wcześniej było bezszelestnie, ale klima zauważalnie chłodzi coraz słabiej od około miesiąca - mam być dobrej myśli?
  
 
No właśnie odłączało sprężarkę na wyższych obrotach ale też i ją załączało zostawiłem na wolnych obrotach i booom!! kolejny raz zdarło węża z zakucia. dodam że to tego samego który wedruje od sprężarki do skraplacza (chłodnicy) tylko tym razem wystrzelił z drugiej strony przy ujsciu od pompy. Zastanawia mnie jeszze jeden fakt dlaczego ten wąż był gorący a ten drugi co idzie do zbiornika z czynnikiem normalnie był lód i w środku tez chłodziło ale już tą cieńszą rurką przy prawym nadkolu zimny czynnik nie powracał, dodam iż juz po wystrzale przejżeliśmy układ i jest drożny.
  
 
Jeśli układ został napełniony prawidłową ilością czynnika, należało sprawdzić ciśnienia po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia. Jeśli ciśnienie zbyt wysokie sprężarka powinna zostać rozłączona (elektromagnes), jeśli z jakiś powodów to zabezpieczenie nie zadziałało, to powinno zadziałać drugie zabezpieczenie tj. otwarty zawór bezpieczeństwa sprężarki i czynnik zostaje wypuszczony
z układu poprzez ten zawór. Powodem wysokiego ciśnienia może być np. brak szybkiego biegu wentylatorów (muszą być sprawne obydwa wentylatory). W żadnym przypadku rozszczelnienie układu nie powinno nastąpić poprzez rozerwanie przewodów.
  
 
Weentylatory są sprawne, czynnika było dodane 730 g uprzednio zrobiona próżnia i dodany olej. Jednen z serwisantów obstawił zacięty zaworek w pompie. Wymiana pompy może okazać się trafną decyzją? Powtóże się że to niepożądane ciśnienie wytważało się na wężu elastycznym od sprężarki do skraplacza.
A i jeszcze jedno ten mosiek co mi napełniał czynnik nie sprawdzał zadnego ciśnienia, pytałem go po powrocie do domu jakie jest ciśnienie w układzie i dostałem szybką i treściwą odpowiedź 'niewiem'

[ wiadomość edytowana przez: martin3510 dnia 2012-07-06 12:08:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: martin3510 dnia 2012-07-06 12:09:05 ]
  
 
Jedź do profesjonalnego serwisu klimatyzacji, kontrola ciśnienia po napełnieniu układu to podstawa. Prawidłowe ciśnienia zależą miedzy innymi od temperatury zewnętrznej (otoczenia). Po stronie ssącej od ok. 2,5 atm do nawet 6 atm przy pracującej sprężarce, a po stronie tłocznej od około 16 atm do 24 atm. Powyżej 28 atm sprężarka jest rozłączana, a jeślo to nie nastąpi to przy około 33atm następuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa i opróżnienie układu z czynnika.

ps. jeśli w chwili obecnej nie masz czynnika w układzie, to sprawdzić zawór rozprężny i filtr siatkowy. Rozkręć połączenie przewodu sztywnego (po prawej stronie obok górnego mocowania amortyzatora) i wyciąg zawór rozprężny z filtrem z "rurki". Jeśli znajdują się tam opiłki metalu to sprężarka do wymiany.

[ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2012-07-06 12:33:28 ]
  
 
Dzieki za zainteresowanie tematem. Powiedz mi jeszcze gdzie dokłdnie znajduje sie ten filtr siatkowy bo miejsce rozkręcenia mam juz obczajone.
  
 
Jak rozłączysz to połączenie, to wewnątrz rurki wyciągniesz (niewielkimi szczypcami, kombinerkami) zawór rozprężny zintegrowany z filtrem siatkowym (długość około 10cm)
  
 
OK WIELKIE DZIĘKI. DZSIAJ JUZ NIE BĘDĘ NIC ROBIŁ ALE JAK SIE DOBIORE DO TEGO TO NAPISZE CO WYNIKŁO. POZDRAWIAM
  
 
I co wyszło?

Ja dzisiaj napełniłem układ. Maszyna nie stwierdziła żadnego wycieku/spadku ciśnienia. Spec zaaplikował kontrast w razie "W". W środę jadę na obserwację. Dzisiaj temp na kratkach 2*C
  
 
Witam. Kolega certiff postawił trafną diagnozę. W zaworze rozprężnym znajdowały się opiłki metalu więc zostaje wymienić sprężarkę

[ wiadomość edytowana przez: martin3510 dnia 2012-08-05 14:13:28 ]