Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
martin3510 Łańcut-Wysoka | 2012-07-04 20:58:35 juz znalazłem odpowiedz w historii postów takze temat do zamknięcia. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2012-07-05 10:22:06
proszę , proszę !...Żółtodziób , a jaki przytomny Pozdrawiam |
martin3510 Łańcut-Wysoka | 2012-07-05 10:58:46 Lepiej późno niż wcale. pozatym czy ma ktos jakies informacje czy dostane samo koło pasowe ze sprzegłem od sprężarki b ślizga na wyższych obrotach |
rafadab Member Klubu Espero espero 1.5 16V piaseczno | 2012-07-05 19:42:53 Skorupa-S1 mało czynnika, stąd syczenie i słabe chłodzenie. czynnika na tyle jeszcze aby spręzarka sie załączała. jesli z dnia na dzień obiawy sie pojawiły to szukałbym nieszczelności. w innym przypadku wystarczy uzupełnić czynnik
|
rafadab Member Klubu Espero espero 1.5 16V piaseczno | 2012-07-05 19:50:10 martin3510 co do twojego problemu to obstawiałbym czujnik wysokiego ciśnienia, który znajduje się w sprężarce. pod wpływem zwiększonych obrotów wzrasta ciśnienie w spręzarce i czujnik powinien odłączyć sprężarkę. jeśli czujnik nie zadziała to wytważa sie zawysokie ciśnienie, sprężarka nie jest w stanie tego przepchać, zaczyna się ślizgać pasek, ciśnienie wywala wężyk. oczywiście to moje gdybanie, ale tak powinien działać czujnik wysokiego ciśnienia. można też obstawiać ze coś zacina sie w sprężarce , alw wówczqas również powinien zadziałać czujnik wys. ciśnienia. [ wiadomość edytowana przez: rafadab dnia 2012-07-05 19:54:26 ] |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-07-06 11:27:21 Jeśli układ został napełniony prawidłową ilością czynnika, należało sprawdzić ciśnienia po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia. Jeśli ciśnienie zbyt wysokie sprężarka powinna zostać rozłączona (elektromagnes), jeśli z jakiś powodów to zabezpieczenie nie zadziałało, to powinno zadziałać drugie zabezpieczenie tj. otwarty zawór bezpieczeństwa sprężarki i czynnik zostaje wypuszczony
z układu poprzez ten zawór. Powodem wysokiego ciśnienia może być np. brak szybkiego biegu wentylatorów (muszą być sprawne obydwa wentylatory). W żadnym przypadku rozszczelnienie układu nie powinno nastąpić poprzez rozerwanie przewodów. |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-07-06 12:20:49 Jedź do profesjonalnego serwisu klimatyzacji, kontrola ciśnienia po napełnieniu układu to podstawa. Prawidłowe ciśnienia zależą miedzy innymi od temperatury zewnętrznej (otoczenia). Po stronie ssącej od ok. 2,5 atm do nawet 6 atm przy pracującej sprężarce, a po stronie tłocznej od około 16 atm do 24 atm. Powyżej 28 atm sprężarka jest rozłączana, a jeślo to nie nastąpi to przy około 33atm następuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa i opróżnienie układu z czynnika.
ps. jeśli w chwili obecnej nie masz czynnika w układzie, to sprawdzić zawór rozprężny i filtr siatkowy. Rozkręć połączenie przewodu sztywnego (po prawej stronie obok górnego mocowania amortyzatora) i wyciąg zawór rozprężny z filtrem z "rurki". Jeśli znajdują się tam opiłki metalu to sprężarka do wymiany. [ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2012-07-06 12:33:28 ] |
martin3510 Łańcut-Wysoka | 2012-07-06 12:58:20 Dzieki za zainteresowanie tematem. Powiedz mi jeszcze gdzie dokłdnie znajduje sie ten filtr siatkowy bo miejsce rozkręcenia mam juz obczajone. |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-07-06 13:06:10 Jak rozłączysz to połączenie, to wewnątrz rurki wyciągniesz (niewielkimi szczypcami, kombinerkami) zawór rozprężny zintegrowany z filtrem siatkowym (długość około 10cm) |
martin3510 Łańcut-Wysoka | 2012-07-06 13:10:14 OK WIELKIE DZIĘKI. DZSIAJ JUZ NIE BĘDĘ NIC ROBIŁ ALE JAK SIE DOBIORE DO TEGO TO NAPISZE CO WYNIKŁO. POZDRAWIAM |