[Mk VII] Totalny brak mocy 1,6 Zetec Efi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam was. Jesli wy mi nie pomozecie to juz nie wiem co zrobic. Otóż moja esina nie chce jezdzic. Silnik chodzi bardzo nierówno na jałowym biegu drgania sa takie ze az cala buda trzepie. Gdy wciskam gaz auto wogóle nie chce sie zbierac dopiero pow 4 tys a i tak nie jest plynna jazda tylko meczenie. Czasami rano gdy rusze i zatrzymam sie na swiatlach lubi zgasnac lub obroty spadaja do 200 i za chwile wracaja na 900. Zwiekszyło sie spalanie. Ogólnie nie da sie w tym momencie jezdzic. chodzi jak traktor az sie ludzie ogladaja na ulicy. Po odkreceniu swiec byly cale czarne okopcone i to na wszystkich garkach.Siedziałem przy tym tydzien rozebralem wszystko co mogłem i posprawdzalem wszystko i dalej nie wiem o co chodzi. Oto co wymieniłem

Silniczek krokowy
Tps
Czujnik Temperatury
Czujnik położenia wału
przepływke
Ustawiłem rozrzad ( był przeskoczony o 1 zabek )
cewke
kable + swiece
filtr powietrza
przepustnice
sprawdzona kompresja ( jest ok )
listwa wtryskowa
katalizator wyciety

Ogólnie nie mam juz pomysłów :/ Dodam ze mam nieszczelny układ wydechowy w koncowym tlumiku jest dziurka i na łaczeniu uszczelka puszcza bo sie juz rozleciala ze starosci. Jedyne co mi przychodzi do glowy to moze pompa paliwa lub filterek bo nie wymieniany 3 lata :/ wiem ze podobnych teatow bylo wiele ale kazdy jakos problem rozwiazal a ja im dalej ide tym bardziej glupieje. Silniczek 1,6 Zetec Efi 90 koni. Prosił bym was o pomoc bo juz nie mam sily do tego wszystkiego.
  
 
Sprawdź zawór odpowietrzania skrzyni korbowej, a bardziej skupiłbym się na wężu idącym od niego. Jak jest przecięty to najczęściej nie pracuje na 1 gar i chodzi przez to jak traktor, choć nie wiem czy przez to wszystkie świece by okopciło. Z tej listy co widzę to jeszcze nie sprawdzałeś sondy lambda, może ona jest odpowiedzialna za zbyt bogatą mieszankę i przez to okopciło świece? Nie znam się za dobrze więc to takie gdybanie.
  
 
Myślę, że pomocny byłby krótki filmik z pracy silnika. Otwórz maskę, włącz nagrywanie i dodaj trochę gazu przepustnicą.

A tak w ogóle to masz EGR? To przecież on jest często winien zawracaniu syfu z wydechu do silnika.
  
 
Z tego co wiem to nie mam egra :/ bo tez o tym myslalem ale go nie moglem nigdzie znaleźć. nagram filmik troche pozniej i wrzuce
  
 
Podobnie jak Maylo obstawiam sondę.jedyne czego nie wymieniłeś a co powinieneś sprawdzić na samym początku.
  
 
tylko jesli układ wydechowy jest nieszczelny to czy wskazania na sondzie nie beda bledne ?
  
 
jeśli nie masz dziury w kolektorze lub na jego uszczelce to nie ma to znaczenia
  
 
Nie to żeby moja wypowiedź coś wnosiła, ale u mnie też stracił trochę na wigorze - padły uszczelniacze zaworów i wzrósł apetyt na olej. Jako ciekawostka widok dołu:

look na silnik

Zwróć uwagę na denka tłoków - więcej tam węgla niż w kopalni.

Tak jak piszą koledzy - jeśli nieszczelność układu jest za sondą, to nie ma wpływu na jej wskazania, ja bym popatrzył jeszcze na błędne wskazania z czujnika haala, ale to tylko moja propozycja.

Jak sprawdzałeś kompresję, to sprawdzałeś też stan komór spalania (u mnie mimo uszkodzenia uszczelniaczy kompresja była wzorowa! ) ?
  
 
sczytałem kody bledow ( swietlnych ) i oto wyniki 113 118 122 szukałem ale nie moge znaleźć tłumaczenia po polsku :/ moze mi pomożecie
  
 
A sprawdziłeś kable od świec i cewkę? Ja też swego czasu wymieniłem pół osprzętu, wydałem majątek a okazało sie że to kable.
  
 
jak wczesniej pisalem to wymienialem :}
  
 
Według Workshop daty to tak...
113 Czujnik temperatury podawanego powietrza
118 Czujnik temperatury chłodziwa (ECT), nie uzyskano normalnej temperatury pracy oraz 122 Czujnik położenia przepustnicy.
Ale głowy uciąć nie dam, w sensie poprawności bo do tej pory korzystałem z workshop i dawała radę.
  
 
a czujniki te dostaja zasilanie w ogole,ze az tyle bledow jest ?
  
 
tak czujniki dostaja dostalem sie do tego czujnika zasysane powietrza wyczyscilem i zmieniłem czujnik temp ten na komp i dalej nic :/ jeszcze mam zamiar zrzucic kolektor i zobaczycjak tam to wyglada bo jak dla mnie moze brac lewizne innego pomyslu juz nie mam :/
  
 
a po wymianie czujników zrobiłeś reset kompa ?
  
 
tak robilem reset po wymianie kazdego z czujnikow