[MKV] Po wymianie okładzin i samoreg. dalej słaby ręczny..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jak w temacie.

Założyłem przed chwilą świeży zestaw naprawczy TRW - okładziny, samoregulatory, cylinderki, sprężynki itp.

Niestety ręczny dalej jest strasznie słaby i łapie bardzo wysoko. Nie ma szans żeby zaciął koła na żwirze, a co dopiero na asfalcie..

Bębny są wg mnie w bdb stanie - nie ma na nich żadnego rantu itp.. z resztą nożny trzyma znakomicie..


Co może być przyczyną słabego ręcznego? Uszkodzone/wyciągnięte linki? Ew jest gdzieś ręczna regulacja naciągu linki w mk5?
  
 
Możesz mieć coś z linką. Linki potrafią się rozciągać zwłaszcza gdy się gdzieś zakleszczą w pancerzu. Skrócenie linki przy drążku nic nie da jeżeli nie chodzi swobodnie.
  
 
linka chodzi w 100% swobodnie i bez zacięć.
  
 
A czy popuściłeś linkę przed wymianą?
Procedura jest taka .Popuszczasz linkę ,wymieniasz elementy ,składasz ,nie zaciągasz ręcznego !!! Najpierw nogą kilkukrotnie wciskasz mocno pedał hamulca aby samoregulatory wybrały luz i dopiero wtedy naciągasz linkę ręcznego .
Powinno być dobrze ,ale nie spodziewaj się cudów ręczny w Escorcie nie należy do idealnych.
  
 
Ja bym powiedział, że ręczny w Escorcie to najgorszy jego element.
  
 
Ajtamajtam...narzekacie jak stare baby... wszystko się da zrobić, tylko robić trze chcieć...
Na docisk szczęk składa się łańcuch elementów:
1. Bęben (średnica)
2. Szczęki
3. Cylinderki
4. Jarzmo (część o którą opiera się szczęka)
Jeśłi nie masz rozjechanego bębna, to naspawaj na mijsce styku szczęk z jarzmem trochę glutów, to szczęki utworzą większą średnicę. 1mm nadspawu da Ci około 0,3mm większą średnicę.
Ale tak jak koledzy piszą, koniecznie składaj ręczny na ściśnietych szczękach. No i zerknij, czy nie masz smaru na okładzinzch, albo bębnie.
Ala, ale, jeśli nożny masz ok (jak go sprawdzałeś, hę?), to może trza podciągnąć na lince ?

Klik

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2012-06-11 22:05:35 ]
  
 
znam procedure i sie do niej zastosowalem,

hamulec roboczy dzialał wg mnie dobrze bo po nacisnieciu pedalu jak auto stalo na koziolku nie dalo sie ruszyc kola za chiny, natomiast na recznym dalo sie je recznie przekrecic (przy uzyciu sporej sily ale jednak).

jesli ktos pisze ze ręczny w escorcie nie nalezy do idealnych albo jest bardzo kiepski to znaczy że chyba musi powymieniac jego podzespoly.

ogolnie pomoglo delikatne podciagniecie na lince ale:

- musze poczekac az okladziny sie troche dotrą bo jak podreguluje zeby reczny smigal to jedno kolo kreci sie swobodnie, a drugi delikatnie spowalnia - podejrzewam że jak okładziny sie dotrą pod bęben to będzie możliwa bardziej precyzyjna regulacja ale ogólnie to koła w końcu da sie zablokować na każdej nawierzchni

niestety zajeło mi to kilka godzin bo:

- sruby regulacyjne mialem zafajdane konserwacją wiec zeby sobie "ulatwic" prace (zaraz wyjasnie czemu w cudzysłowu) postanowilem odpiac linke od lewarka ręcznego - rozebrałem tunel, odpiąłem zawleczkę i wyciagnalem sworzen. Udało mi sie rozruszac regulację, chce zapiac linke i lipa sworzen wpadl pod wykladzine podlogi i wygluszenie..;/ - wkurzony odkrecilem fotel pasazera, zdemontowalem calutki tunel, odkrecam fotel kierowcy i jeb - urwalem srube wraz z nakretka spawnieta do podlogi przy lewej nodze kierowcy...

wkurzony na maksa wyciagnalem fotel, wywalilem wykladzine i wygluszenie........ a sworznia nie ma... jak sie okazalo schowal sie pod dzwignia hamulca ;] podloga rozebrana na marne a jeszcze jutro musze gonic do tescia wspawać nowe mocowanie fotela..

chaos, chaos po trzykroć chaos..... i nerwy ofc.


no nic, robota która miała zając 30min do 1h zajeła kilka godzin, dużo nerwów, zbednej roboty i jutro jeszcze musze zlozyc srodek...


no ale przynajmniej wiem o co chodzi z tym recznym

koniec monologu.

bez odbioru.
  
 
Jak już wyciągnąłeś wykładzinę to trzeba było sobie chociaż ją wytrzepać, a resztę poodkurzać.
  
 
A skąd wiesz, że ma brudną?
Shad-k - a samoregulatory dawałeś ori?
  
 
Wykładzina jest zawsze czysta - nie toleruje syfu w aucie.


Samoregulatory nowe z zestawu naprawczego TRW

ogólnie już wszystko ogarnięte na cacy - ręczny działa, mocowanie fotela wspawane - lecę składać resztę

[ wiadomość edytowana przez: shadk-k dnia 2012-06-12 14:06:42 ]
  
 
No to jak rozwiązałeś problem to opisz rozwiązanie, bo ja też się szykuję na zmianę bębnów i wszystkiego co w nich na nowe.
  
 
Cytat:
2012-06-12 01:45:58, shadk-k pisze:
jesli ktos pisze ze ręczny w escorcie nie nalezy do idealnych albo jest bardzo kiepski to znaczy że chyba musi powymieniac jego podzespoly. .


a co powiesz na moje 3 escorty?
miałem mk4 - słabszy prawy tył, zawsze! nawet po wymianie części
mam mk7 - słabszy prawy tył, po remoncie hamulców
mam mk5 - słabszy prawy tył, przed remontem hamulców jeszcze
przypadek??
  
 
jesli chodzi o prawy tyl to jest najdalej wysuniety punkt ukladu hamulcowego i o ile sie nie myle to najmniej %-owo działa na niego płyn w sensie rozpieralności, ogolnie 70% przód a 30% idzie na tył i dlatego moze sie tak dziać...
  
 
Jak wszystko powymieniałeś to nie ma chu.. żeby nie hamowało.albo linka albo myszy cięgno przegryzły ręczny to u mnie podstawa i nie piszcie że nie da się go do porządku zrobić,bo się da.jak znajdę filmik to pokarze jak seryjne bębny slika zatrzymują spróbuj stare samoregulatory założyć może...
  
 
Cytat:
2012-06-12 19:17:48, kupiec pisze:
a co powiesz na moje 3 escorty? miałem mk4 - słabszy prawy tył, zawsze! nawet po wymianie części mam mk7 - słabszy prawy tył, po remoncie hamulców mam mk5 - słabszy prawy tył, przed remontem hamulców jeszcze przypadek??


to po co robiłeś aż 3? Ja bym po pierwszym przestał, szkoda kasy...
A i co oznacza remont, kto go robił, jakie części?
No i ten Twój Mk5 przed remontem jeszcze (to chyba się nie liczy do czarnej serii hamowników jeszcze), może jednak przerwiesz złą passę...
  
 
Cytat:
2012-06-12 19:34:51, zibo666 pisze:
jesli chodzi o prawy tyl to jest najdalej wysuniety punkt ukladu hamulcowego i o ile sie nie myle to najmniej %-owo działa na niego płyn w sensie rozpieralności, ogolnie 70% przód a 30% idzie na tył i dlatego moze sie tak dziać...


znaczy jak z węża 20m i 25m podlewasz ogródek, to mają różne ciśnienie na końcu?
Ciśnienie zależy od pompy i oporów po drodze, a róznice w długości mają znikome znaczenie.
A tak właściwie, to ręczny jak na razie jest napędzany wajchą, a nie pompą...
  
 
Przeciez juz napisalem że sprawe zalatwilo podregulowanie linki pod autem - wystarczylo troche podciagnac i jest idelanie - reczny zacina kola bez wzgledu na nawierzchnie przy oponach 205.
  
 
nic nie rozumiesz...ręczny w escorcie jest niemożliwy do naprawienia...więc nie mogłeś tego dokonać...
  
 
Cytat:
2012-06-12 20:50:04, surec pisze:
znaczy jak z węża 20m i 25m podlewasz ogródek, to mają różne ciśnienie na końcu? Ciśnienie zależy od pompy i oporów po drodze, a róznice w długości mają znikome znaczenie. A tak właściwie, to ręczny jak na razie jest napędzany wajchą, a nie pompą...



wow, tyle ze jest naciągany wajchą to ja wiem czytalem na ktoryms forum ze tak sie moze dziac jesli chodzi ogolnie o hamulce, a to w jakim stanie kto ma przewody hamulcowe, czy ma pozaginane czy cos to ja juz nie odpowiadam...ludzie nie spinajcie sie tak.

co do samego recznego wazne ze dziala i pionowo moze Ess stac koniec OT


[ wiadomość edytowana przez: zibo666 dnia 2012-06-12 21:48:00 ]
  
 
Cytat:
2012-06-12 21:44:04, zibo666 pisze:
...ludzie nie spinajcie sie tak. ...


żartujemy przecież sobie, coby smutno nie było jak na ruskie skórę łoją...