[MKVII] Ogromne spalanie PB podczas jazdy na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem posiadaczem Forda Escorta mkVII 1.6 16v 97' z instalacją LPG. W ostatnim czasie wysiadł mi bezpiecznik od przełącznika GAZ - PB. Po Jego wymianie zauważyłem, że podczas jazdy na LPG autko zaczęło pochałaniac bardzo dużo PB. Co może być tego przyczyną?
Zdaję sobie sprawę, że podałem mało szczegółów ale nic więcej niestety nie wiem.

Dodatkowo chciałem zapytać czy ciężko wchodzące biegi podczas jazdy sa objawem zużytego sprzęgła?

Czekam na odpowiedź i serdecznie pozdrawiam.
  
 
Wiesz, wiesz, tylko lenisz się...
1. Jaka instalacja (typ: sekwencja, gaźnikowa, itp)
2. Co znaczy dużo paliwa? Dla mojej córki dużo to dwa lizaki, a mało to jeden... Kokretnie zmierz, ale nie przez wskaźnik, tylko zalej do pełna, pojeżdzij, i zalej znowu do pełna.
3. Ile już jeżdzisz na lpg, miałeś jakieś regulacje, serwisy?
4. Wszystkie biegi chodzą ciężko? przy postoju, przy jeżdzie? Sprawdzałeś stan oleju w skrzyni?
5. Jaki przebieg ma autko?
6. Jak wciskaszgaz do dechy, to przyśpiesza normalnie równo z obrotami?
Sprzęgło da się też regulować, choć zużycie także jest możliwe.
  
 
1. Instalacja gaźnikowa zakładana przez poprzedniego właściciela pod koniec 2000 roku
2. Przejechałem ok. 80km na LPG i równocześnie zużyło 10l PB. Wcześniej PB praktycznie nie ubywało ze zbiornika.
3. Autko kupiłem we wrzesniu ubiegłego roku, żadne serwisy i regulacje nie były robione. Kupiłem nowy elektrozawór i wymieniałem cewke od parownika.
4. Biegi wchodzą ciężko podczas jazdy ( po przejechaniu 20-30km ) na wyłączonym silniku wskakują jak powinny. Stanu oleju w skrzyni nie sprawdzałem.
5. Autko ma przejechane 200tys km.
6. Tak, przyspiesza bardzo płynnie. Z tym nie ma żadnego problemu.
  
 
A czasem nie masz gdzieś wycieku tej benzyny? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że silnik płynnie by pracował spalając Pb i gaz jednocześnie
  
 
może po prostu wymieniłeś bezpiecznik na zły i jeździsz na benzynie a nie na gazie he
  
 
Ostatnio mam same problemy z tym autem i już chyba nic mnie nie zadziwi.. A chwilowy brak gotówki uniemożliwia mi wjazd do warsztatu.
Jeżdzę na pewno na LPG bo kilka dni temu musiałem awaryjnie odpalać, ponieważ wstyd się przyznać zabraklo mi PB a nawet nie zauwazylem ze pusty zbiornik byl. Co do wycieków pod autem jest sucho.

[ wiadomość edytowana przez: Torunianin dnia 2012-04-13 14:52:49 ]
  
 
Cytat:
2012-04-13 14:49:04, Torunianin pisze:
Co do wycieków pod autem jest sucho. [ wiadomość edytowana przez: Torunianin dnia 2012-04-13 14:52:49 ]



Sprawdzałeś na zgaszonym czy odpalonym silniku?
  
 
Moje zdanie jest takie Przełącznik pokazuje ci że jedziesz na LPG
a tak naprawdę jedziesz na PB nie ma możliwości jazdy na LPG+PB.
Paliwo by zamarzło w gaźniku zobacz sobie zwykłe napełnianie zapalniczki Gaz jest Zimny a po jakim czasie można sobie łapy poparzyć więc ja jestem pewien swojej wypowiedzi
nie działa któryś elektrozawór i nie jedzie na LPG tylko właśnie na PB a wskaźnik pokazuje jazdę na LPG
  
 
Cytat:
Paliwo by zamarzło w gaźniku zobacz sobie zwykłe napełnianie zapalniczki Gaz jest Zimny a po jakim czasie można sobie łapy poparzyć więc ja jestem pewien swojej wypowiedzi



Bzdura ,nie wiesz nic o zasadzie działania instalacji LPG .Do zmiany fazy ciekłej na lotna służy reduktor zwany parownikiem .On ogrzewa i rozpręża ciekły gaz .Gaz w momencie wyjścia z reduktora ma około 30-40 stopni na plusie.
  
 
Tak czy inaczej auto nie pojedzie jednocześnie na Pb i lpg. Sprawdzałeś czy gazu ubywa? Bo może rzeczywiście jeździsz na benzynie
  
 
Rzecz w tym, że 2 krotnie zmuszony byłem do odpalania awaryjnie na gazie. Jak doleje PB autko odpala bez problemu a po osiągnięciu 2tyś. obrotów automatycznie przełącza się na LPG. Słychać także, że w momencie osiągnięcia 2tyś. obrotów elektrozawór LPG otwiera się. Żadnych wycieków nie zauważyłem zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Tak więc nie mam pojęcia w czym tkwi problem
  
 
Cytat:
2012-04-13 16:12:48, kamil76 pisze:
Bzdura ,nie wiesz nic o zasadzie działania instalacji LPG .Do zmiany fazy ciekłej na lotna służy reduktor zwany parownikiem .On ogrzewa i rozpręża ciekły gaz .Gaz w momencie wyjścia z reduktora ma około 30-40 stopni na plusie.


Może i nie mam pojęcia o instalacji LPG ale wiem że na LPG+PB Auto nie pojedzie tego jestem pewny
  
 
Odcina Ci wtryskiwacze benzynowe jak przelaczy sie na gaz?? Wężę są całe od benzyny to pompka przecież pompuje pb cały czas gdy jedziesz na gazie.

[ wiadomość edytowana przez: Golin dnia 2012-04-13 20:47:58 ]
  
 
Cytat:
2012-04-13 20:46:27, Golin pisze:
Odcina Ci wtryskiwacze benzynowe jak przelaczy sie na gaz?? Wężę są całe od benzyny to pompka przecież pompuje pb cały czas gdy jedziesz na gazie.



Bo powinna cały czas pompować paliwo. Przed wtryskiwaczami jest zawór odcinający dopływ benzyny. Jedyne co mi się widzi to możesz mieć uszkodzony przewód paliwowy między pompką a owym zaworem. I tamtędy może ci lać benzynę. Dlatego też nie masz plam pod autem.
  
 
Cytat:
2012-04-13 19:02:14, Pomocny pisze:
Może i nie mam pojęcia o instalacji LPG ale wiem że na LPG+PB Auto nie pojedzie tego jestem pewny



Mylisz się kolego, moje autko pochłania w chwili obecnej PB+LPG, rozmawialem dzis z wujkiem, powiedziałem w czym tkwi problem i powiedział, że słyszał o kilku takich przypadkach. Na dniach będę kontaktować się z jego znajomym gazownikiem. Jeżeli będzie w stanie mi pomóc opiszę dokładnie w czym tkwił problem.

EDIT: Mam jeszcze 1 pytanie; Czy spalanie PB podczas jazdy na LPG może być powodem zatartej pompy paliwa? ( zdaje sobię sprawe że to pytanie może rozśmieszyć niektórych do łez, lecz jeżeli o to chodzi to nie mam zielonego pojęcia )
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Torunianin dnia 2012-04-15 02:05:44 ]
  
 
Torunianin - zatarta pompa paliwa po prostu nie pompuje. Czyli paliwko nie wychodzi po za układ bak>pompka.

Co do sytuacji że auto spala razem PB i LPG, wydaje mi się że jest możliwa taka sytuacja, ale auto musiało by byś specjalnie zestrojone. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby np do komory spalania trafiało troszkę benzyny + mieszanka gazowo powietrzna.

Słyszeliście o dieslach i LPG? Gdzieś czytałem że Ropa podtrzymuje prace silnika na wolnych obrotach a Gaz jest spalany podczas przyśpieszania, utrzymywania prędkości. Ale to było dawno i mogłem coś przekręcić.

Ale np teraz jest moda na te HHO, - da się na obu paliwach? da (ale nie poruszajmy tematu bo jest to temat rzeka he)
  
 
Cytat:
2012-04-15 01:18:48, Torunianin pisze:
Mylisz się kolego, moje autko pochłania w chwili obecnej PB+LPG, rozmawialem dzis z wujkiem, powiedziałem w czym tkwi problem i powiedział, że słyszał o kilku takich przypadkach. Na dniach będę kontaktować się z jego znajomym gazownikiem. Jeżeli będzie w stanie mi pomóc opiszę dokładnie w czym tkwił problem. EDIT: Mam jeszcze 1 pytanie; Czy spalanie PB podczas jazdy na LPG może być powodem zatartej pompy paliwa? ( zdaje sobię sprawe że to pytanie może rozśmieszyć niektórych do łez, lecz jeżeli o to chodzi to nie mam zielonego pojęcia ) Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Torunianin dnia 2012-04-15 02:05:44 ]



Jak zatarta pompa to paliwa nie powinna pompować.

Jak auto przełącza się na gaz to przez chwile chodzi na obu paliwach. Czasami przełączają się po dwa wtryskiwacze, czasami wszystkie zależy od instalacji.

Można jeździć na takiej mieszance, ale nie po to zakłada się gaz do samochodu

Wtryski są zazwyczaj odcinane elektrycznie, nie mogą nie dostawać paliwa bo ich szybko szlak trafi. Pompa sobie paliwa pompuje przez co się nie zaciera bo to co wpompuje to wraca powrotem.
  
 
podepnij sie pod wtrysk i bedzie wszystko jasne.
  
 
W ubiegły czwartek Escort odwiedził gazownika, jak narazie wszystko gra. Niestety nie mogłem być osobiście i wiem tyle że: "coś przeczyścił, coś wymienił" Koszt - 30 zł. Dziękuję za podpowiedzi odezwę się jeszcze pod koniec tygodnia. Pozdrawiam
  
 
Odkopuję ale moze komuś się przyda.

W brc może być tak że wskaźnik pokazuje że jedziesz na gazie ale faktycznie możesz jechać na benzynie - sprawdzone osobiście. Zeby sprawdzić wypnij na działajacym silniku przełąconym na LPG "+" od elektrozaworu np. na parowniku, jeśli samochod zgaśnie to jeżdziłeś na gazie.
Zresztą w instrukcji jest nawet napisane że przy większym obciążeniu silnika (duże obroty) instalacja gazowa może się sama wspomóc benzyną. Ale jak to się ma do rzeczywistości na wtrysku to nie wiem bo nie sprawdzalem, ale na gaźniku jak jest razem PB+LPG to albo silnik gaśnie, albo ma muła aż się wypali jedno z paliw dlatego jest przełącznik do wypalenia dawki paliwa przed przelączeniem na inne.