[MKV] Nierowna praca na zimnym silniku 1,6 EFI CVH

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam problem z moim zabaweczka. Ogólnie ostatnio został odmłodzony silniczek tzn remont całej głowicy, nowy wałek , popychacze, rozrząd, pompa wody.I teraz problem rano przez około kilometr zamula silnik tzn przy dodaniu gazu dusi się, niechętnie przyspiesza, ma lekko za niskie obroty około 700. Po tym krótkim dystansie wszystko jest ok. Przyspiesza normalnie trzyma obrót około 900.

Sprawdzone:
- czujnik temp wody
- czujnik zasysanego powietrza
- potencjometr przepustnicy
- świece i przewody są raczej ok bo na ciepłym zachowuje się ok / świece niepopękane

Powoli kończą mi się pomysły został już tylko map i lambda.
Lambda raczej nie ma wpływu na początku pracy sygnał jest brany z ECU.

Trzeba chyba będzie zrobić ten tester tylko ze większość podanych linków no forum wygasła.

Macie jeszcze jakieś pomysły co by tu grzebnąć?

  
 
sprawdz sonde lambda
  
 
filtr powietrza?
kody błędów...i reset kompa?
świece i kable niepopękane tzn wg Ciebie oznaka, że ok?
katalizator i wydech drozne?
odma i węże czyste?
na jakim oleju zasuwasz?
Wg mnie czujnik temp też trzebaby dokłądnie sprawdzić...
  
 
filtr powietrza? - nowy
kody błędów...i reset kompa? - reset robiłem kilka razy
świece i kable niepopękane tzn wg Ciebie oznaka, że ok? - nie popękane nie maja przebić, świece niepopękane, nieokopcone - co mówi mniej więcej ze układ WN ok.
katalizator i wydech drozne? - katalizatora nie ma , wydech wymieniony rok temu seria.
odma i węże czyste? - wszystko przeczyszczane przy rozkładaniu silnika.
na jakim oleju zasuwasz? 10W ELF
Wg mnie czujnik temp też trzebaby dokładnie sprawdzić... czujniki temp wody mam 4 wszystkie przy pomiarze pokazywały podobna rezystancje różnica rzędu kilku procent. czujnik temp zasysanego powietrza tak samo.

Zachowanie jest takie same zarówno na pb i lpg tzn pierwsze 10min jazdy nierówno chodzi czasami przymula. Podejrzewam lambdę. Zamówiona na allegro czekam na przesyłkę.

Kodów nie odczytałem bo gdzieś zgubiłem schemat testera a na forum linki wygasły.

[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2010-08-27 12:55:43 ]
  
 
Chyba zaraz krew mnie zaleje. Wymieniona lambda, niby się poprawiło nie jest mułowaty, wkręca się w miarę dobrze ale nie ma wolnych obrotów. Przedtem obroty działały czyli silniczek dobry.

Czy jakiś wpływ może mieć brak adaptacji ?

Sonda niby do forda już ze wtyczka
http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-fiesta-escort-ka-mondeo-bosch-i1188209076.html

Oczywiście sonda kolo boscha nawet nie leżała. Prawdopodobnie Getz.
  
 
Niestety sonda do kitu, daje na ubogo. Przy 3000obr. max 0,45v. Teraz pewnie będzie walka na siekiery z reklamacja.
  
 
Pomimo ze sonda była przeznaczona do forda tzn miała wtyczkę fordowska, trzeba było dołożyć dodatkowa masę z silnika. Teraz wskazania wąhają się 0,1- 0,6V. Dziwna jest jeszcze praca na biegu jałowym tzn pokazuje 0. Dopiero po odpięciu mapa wskakuje na bogato 0,75V.



[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2010-09-24 14:59:04 ]
  
 
Cytat:
2010-09-24 13:04:02, Deny pisze:
Pomimo ze sonda była przeznaczona do forda tzn miała wtyczkę fordowska, trzeba było dołożyć dodatkowa masę z silnika. Teraz wskazania wąchają się 0,1- 0,6V. Dziwna jest jeszcze praca na biegu jałowym tzn pokazuje 0. Dopiero po odpięciu mapa wskakuje na bogato 0,75V.


może łapie lewe powietrze na wtryskach, albo kolektorze...?
  
 
Po odpaleniu rano obroty lekko oscylują 500-700 po około 2 min pracy są stabilne 900 na PB i LPG. Czujnik temp co ECU podmieniany 3 razy bez zmian. Czekam jeszcze na drugi map sensor.

Dziwne są tez wskazania sondy na LPG maksymalnie 0,179V. Rozkręcenia ciśnienia na reduktorze nic nie daje. Silniczek krokowy chodzi prawidłowo.

Uszczelki w kolektorze nowe. Wtrysków nie zaczepiałem wiec można spróbować wymienić oringi ale raczej to nie bo obryty były by nierówne cały czas.

Ogólnie silnik poza tym rannym grymasem pracuje bardzo dobrze , obroty równe, ładnie się wkręca.

Nie daje mi tylko spokoju ta uboga mieszanka.


[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2010-09-24 15:07:15 ]
  
 
jeszcze zostaje komp...
  
 
surec masz może schemat tego testera do odczytywania kodów bo nikogo się doprosić nie mogę, a to co było na forum albo wygasły linki albo error.
  
 
wrzucę wieczorkiem, jak odnajdę.
  
 
Witam.
Kolego po wymianie sondy zrób reset kompa jeżeli nie robiłeś i przede wszystkim zaprogramuj go na benzynie czyli do czasu kiedy nie zakończy się samoadaptacja wyłącz gaz. Troszkę zainspirował mnie myk z odpięciem map-a - odpiąłeś przewody czy wężyk podciśnienia - i oczywiście sprawdź sam wężyk od mapa i wąż podciśnienia do serwa czy nie lapie lewego powietrza.
Pozdrawiam
  
 
Trochę po czasie ale okazało sie ze sterownik LPG Autronic AL700 zdechł, a ze był wpięty w szereg to nie dawał żadnego sygnału lambdy do PCM-a.


[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2012-10-19 23:03:27 ]