[MKVII] Cieknie mi chyba Wspomaganie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio rozbierając mojego RS'a zauważyłem miejsce które było uwalone olejem

Oczywiście poniżej też tam gdzie Jest Titek ;P




na moje oko płynu w wspomaganiu ubyło . odkręciłem zbiorniczki by sprawdzić czy gdzieś nie pękł ( choć wydaje mi się że w miejscu klejenia jest szpara) przemyłem wszystko środkiem do czyszczenia silnika i spłukałem i puki co pozostawiłem . choć nie wiem czy robię dobrze . A potrzebuje info z czego jeszcze może tam rzygać olejem ?
Ps. Pompa wspomagania mi się kończy choć nie jest ona uwalona olejem
  
 
Nikt nic nie wie ?
  
 
Na pierwszy rzut oka wygląda to na wyciek płynu od wspomagania, jeżeli miałeś klejony zbiorniczek to rzeczywiście może ci dalej sączyć, chociaż często też sączy, na samym mocowaniu wąż króciec od zbiorniczka lub po prostu wąż ma postrzępiony koniec i słabo uszczelnia sie w miejscu gdzie zaciska go opaska.

Inna sprawa to fakt iż często olej ucieka górą przy korku a potem spływa po obudowie zbiorniczka w dół, i też niby wszystko jest szczelne,a wąż jest wilgotny i dookoła pełno tłustych plam, chociaż to nie wina węża ani nawet miejsca łączenia węża ze zbiorniczkiem.


A skąd jeszcze może tam zaciekać? A choćby spod uszczelki osłony rozrządu. Ale u ciebie wygląda to bardziej na wspomaganie. Zerknij też na kolor, jeżeli będzie to bursztynowy lub czarny to olej silnikowy ze wspominanej osłony rozrządu , jeżeli czerwony to płyn od wspomagania.

Na początek umyj wszystko dokładnie a potem obserwuj gdzie pojawią sie pierwsze ślady wycieku.

[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2010-03-29 21:49:29 ]
  
 
olej był stary bo auto nie jeździ już kilka tyg , z obudowy raczej wątpię prędzej z zbiorniczka , bo jak mnie pamięć nie myli to kiedyś już go czyściłem i potem znów był uwalony
  
 
jak pompa wspomagania sie konczy to wszystkie nieszczelnosci zaczynaja sie pocic jak napisał kolega Remarq.
przez korek ,przez opaski na wezach,z oski pompy.....
najlepiej dokładnie umyc,pojezdzic i obserwowac..
  
 
u mnie do momentu , kiedy lekko ciekło, pomogl plyn z uszczelniaczem, STP firma chyba.

klik




[ wiadomość edytowana przez: majkelos dnia 2010-04-22 14:41:30 ]
  
 
cieknące wspomaganie przezyje escorta)
  
 
a ile tego płynu trzeba kupić? mi się chyba zlał cały
  
 
jakieś 0,5l czyli cała flaszka takiego STP wejdzie i jeszcze trochę, pytanie tylko jak szybko tracisz ten płyn
no i jak straciłeś cały to luknij jeszcze na stan pompy
  
 
dzięki, tak czy owak muszę płyn kupić - widziałem na allegro STP ok litrowy w cenie ze 40zł - czy to dobra oferta czy radziłbyś inny towar?

Co z tą pompą mogę sam sprawdzić nie mając kanału?
pozdrawiam
  
 
no chyba całkiem niezła cena. mi lało się z magla i zanim go zregenerowałem to używałem płynu przekładniowego
jak sprawdzić pompę? wlej płyn i słuchaj kręcąc kierownicą
ale ja bym spróbował znaleźć źródło wycieku, może z pompy też się sączy
no i płyn wspomagania obniża trwałość paska wielorowkowego
jak już Ci przestanie się lać to lepiej go wymienić
  
 
ano postaram się coś wyczaić - oczywiście podzielę się wnioskami.
Po zauważeniu dziwnego zachowania wspomagania i stwierdzeniu ubytku płynu byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie gdzie kolega mi dolał płynu i zamontował nowy zacisk na wężyku przy zbiorniczku - z uwagą jednakże że nie stwierdził skad ten płyn uciekał.
Ciekawostka, że jak jechałem do niego to mi pękł pasek klinowy - niby zbieg okoliczności, ale jak piszesz że ten płyn niszczy strukturę paska to by był jednak związek miedzy tymi zdarzeniami!
Pojeździłem trochę (ze 2 tyg) i niby było ok, ale ostatnio widzę plame na postoju, test i szybko sie okazała że to się płyn zlewa ;(

pozdrawiam

PS
czy może się coś zepsuć jak jeżdżę bez płynu?
  
 
Może się zatrzeć pompa wspomagania jak będziesz jeździł bez płynu. Za wiele opcji nie ma jeśli chodzi o wycieki. Albo leci z któregoś węża, albo z magla. Jak puszczają uszczelniacze w maglownicy to często gęsto leci płyn po wahaczach i od tego mogą jeszcze tuleje dostać w tyłek.