Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-09 22:12:10 Kody blędów w ALDL Monitorze są cztero cyfrowe. Kto z kolegów wie jakie jest ich znaczenie? |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2004-11-10 14:18:19 Ten soft nie działa z Espero |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-11-10 15:08:38
Jak nie działa, jak działa. Na Podkarpackim zlocie testowaliśmy go na czterech Esperkach. I to każdy z innym silnikiem |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-11 22:49:32 Znalazłem w sieci pliczek z instrukcją obsługi skanera AMX550. Są tam opisane m.in kody błędów Espero jednak są to kody dwu cyfrowe
proszę |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-13 16:42:36 Proszę bardzo. Któryś z kolegów Klubu podał te linki. Widzę, że są jeszcze aktualne.
Link do wersji angielskiej Link do wersji spolszczonej |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-11-15 10:12:10 Czegoś tu nie kumam.
Skoro spolszczona wersja programiku to Twoja robota, to dlaczego u Ciebie nie działa, a na laptopie Piotra_W działa? I powiem więcej działały obydwie wersje PL i GB. Może to wina podłączenia się do kompa. |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-11-15 10:23:01 GM Monitor dziala, nie dziala ALDL. ALDL'em zostal niechcacy nazwany GM Monitor i dlatego ALDL niby dziala, ale tak naprawde to GM Monitor dziala. Jasne? |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2004-11-15 14:38:33 Wracając do GM monitor (błędnie nazwany ALDL monitorem) nie wyswietla błędów a tylko licznik zarejestrowanych błędów. Błędy czytasz "miganiem"
|
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-15 21:32:28 Poniżej do kompletu rosyjska wersja GM Monitora (jak już ustaliliśmy)
link do wersji rosyjskiej
Jak rozumiec wobec tego wartość 0000 po "ERRORS" U mnie wyświetlane było tu (o ile pamiętam 0464) zrzut ekramu GM Monitora: +---------------- ********** ¦Current RPM: 0 ¦Spark advance: 0 ¦Throttle opening: 0.0 ¦MAP voltage: 0.0 ¦MAT/Intake air temp.: -40.0 ¦Injectors pulse width: 0.0 ¦Battery voltage: 0.0 ¦TPS voltage: 0.0 ¦Coolant temperature: -40.0 °C ¦O2 sensor: 0 mV ¦Vehicle speed: 0 Km/H ¦Batt/Ign: 0.0 V ¦Block learn: 0 ¦Block learn cell: 0 ¦Fuel integrator: 0 ¦Idle air control: 0 ¦Desired engine RPM: 0 ¦Desired idle RPM: 0 ¦Baro: 0.00 V ¦PROM ID: 0 ¦Errors: 0000 ¦00:00 +------------------------------ 00:00 to rzeczywiście licznik błędów. Jego wartośc wzrasta o 1 co kilkanaście - kilkadziesiąt sekund. O ile pamiętam kasuje się ona po wyłączeniu zapłonu. |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-17 21:08:16 Może masz rację, nie daje mi jednak spokoju fakt, że liczba błędów - 0464 (jak przypuszczasz) nie zwiększa się.
Nie rozumię zasadności stosowania timeru działania silnika skoro jego wartość jest zerowana po zgaszeniu silnika. Jakie on miałby znaczenie? Dziś po raz pierwszy dokonałem diagnostyki silnika przy pomocy żaróweczki Check Engine. Wyszły mi następujące błędy: 12 - normalnka 32 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (przy mojej instalacji gazowej, I rzędu, to chyba normalne) 44 - Czujnik tlenu (sonda lambda) - j.w. 53 - ??? Lampka Check Engine nie jest odłączona podczas jazdy na gazie, ponieważ co jakiś czas świeci.
tzn, ze wyłączając zapłon odłączane jest ECU od zasilania? Czyli przepięcie bezpiecznika F1 z gałęzi 30 na 15? |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-18 18:21:12 Pawol dzięki za miłą pogawędkę. Takie dyskusje uczą Muszę to wszystko sprawdzić, ale pogoda nie dopisuje.
W jakim celu stosowany jest timer działania silnika ? Musze sprawdzić czy wzrosła liczba błędów Zastanawia mnie co oznacza błąd 53 w książce nie ma opisu |
Andik Klubowy Weteran VW B51.9TDI,MK32.0TDCi Szczecin | 2004-11-18 18:39:40 53 to błąd imobilajzera !!
Kody błędów Ecu 12 = Czujnik położenia wału korbowego Brak sygnału z czujnika CPS 13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu 14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) 21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie 23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT) 24 = Czujnik prędkości pojazdu (VSS) 32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu 33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie 35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu 42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu 44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka 45 = To samo, co 13 i 44 Za bogata mieszanka 51 = Elektroniczne urządzenie sterujące pracą silnika (ECM) 53 = błąd immobilisera |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-18 21:07:33 Dzięki Andi! Skąd to masz?
Jak rozumiec błąd immobilisera skoro samochod nie ma problemów z zapłonem? |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-11-18 21:12:27 Tez kiedys komputer pokazal mi blad immobilisera i tez sie zdziwilem, bo wszystko bylo ok. Zrestartowalem komputer i blad sie juz nie pojawil....
Pozdrawiam Krzysiek - QLogic |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-18 21:16:26 Ano jak trza to trza, ale skąd sie wziął ten błąd? Nie da mi to chyba spokoju!
Skasuje kompa to pewnie blad zniknie. Czy to tabela wszystkich błedów występujących w Espero? |
alf3 Daewoo Leganza Opole/Odrowąż | 2004-11-21 15:20:36 Różnice w odczytywaniu kodów błędu różnią sie od posiadanego ECM są to niewielkie zmiany ale ECM ITMS-6F a ECM IEFI-6 ma inne zastosowanie w numeracji kodów błedu.Przy okazji mała poprawka do niektórych kodów:
14 - Oznacza wysoką temperature płynu chłodzącego wyzsza od 146 stopni 15 - niska temperatura plynu chłodzącego nizsza od -35 stopni 21 - oznacza wysoki sygnał TPS 22 - niski sygnał TPS 33 - wysoki sygnał czujnika MAP 34 - niski sygnał czujnika MAP Jeżeli chodzi o błąd 53 Immobilizer może on wystąpic przy rozruchu silnika kiedy rozruch trwa pare sekund i dopiero wtedy silnik zapali. Pozdrawiam - Darek |