[MKVII]-przednie zawieszenie,-mocno tłucze.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas jazdy na wprost tłucze mocno przednie zawieszenie. Jak sprawdzić, czy to wina przegubów, czy też może łożyska. Nie mogę też ustalić z której strony. Diagności też rozłożyli ręce.
Dziękuję za wszelkie porady
  
 
przeguby usłyszysz jak będziesz skręcał, tak ?
Łożyska z reguły szumią, tak ?

Sprawdź łączniki stabilizatora, tuleje na wahaczach.

Na pewno Ci to tłucze w zawieszeniu ?
Ja miałem metaliczne stukanie nie dawno i to nie było zawieszenie.
  
 
To nie jest szum tylko stukanie ( dudu...dudu..dudu ...itd ). Na pewno zawieszenie z przodu, bo to czuc w podłodze. Sprawdzę wieczorem łączniki i tuleje. Ten stuk jest równomiernie powtarzalny a tak by chyba nie było w przypadku tulei wahacza?

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-08-07 10:29:10 ]
  
 
gumy stabilizatora dobre ? Sprawdź też.
  
 
Stabilizatory obydwa mają niecałe 8 m-cy. Jak na stabilizatory to stukanie jest za mocne, ale sprawdzę.

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-08-07 10:56:40 ]
  
 
Może sanki Ci się odkręciły skoro czujesz te stuki w podłodze.
Też u siebie miałem ostatnio jakieś "stukotki", myślałem, że to przednie zawieszenie, a okazało się, że poluzowała się śruba od stabilizatora tylnej belki.
  
 
Kola załóż inne a na poczatek sprobuj je dokrecic
  
 
Cytat:
2012-08-07 16:16:53, Clipper_skce pisze:
Może sanki Ci się odkręciły skoro czujesz te stuki w podłodze.


Wstyd się przyznać , ale nie wiem o co chodzi?
Od kół zacząłem, pojechałem rano do wulkanizatora i sprawdziliśmy, że są ok. Kiedyś w oponę wbiła mi się śruba 8-ka i było podobnie, więc najpierw poszedłem w tym kierunku.
Clipper w MKVII nie ma chyba stabilizatora tylnej belki?

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-08-07 17:46:41 ]
  
 
Sanki to jest coś takiego jak w tym link: LINK

Przykręcone do podłogi od spodu auta 6 lub 8 śrubami. Do nich mocuje się wahacze.
  
 
Dzięki Clipper.
  
 
Na odleglosc to takie gdybanie, moze to byc wydech nawet, mogla sie obluzowac jakas sruba z tulei wahacza, moze ktoras poducha silnika sie obrywa albo luzuje na srubie. Powodow moze byc mnostwo
  
 
Cytat:
2012-08-07 10:56:13, sambor2 pisze:
Stabilizatory obydwa mają niecałe 8 m-cy. Jak na stabilizatory to stukanie jest za mocne, ale sprawdzę.



Stabilizatory? Chyba łączniki stabilizatora - jeśli mówimy o liczbie mnogiej. Escort ma jeden stabilizator przymocowany do budy dwoma tulejami (tzw gumy stabilizatora), a na końcach łącznikami do kolumny mcpersona. Typowym objawem wywalonych tulei stabilizatora jest właśnie głuche, metaliczne stukanie. Usterka w zasadzie niegroźna, ale strasznie wkurza. Mało kto to wymienia "eksploatacyjnie" bo dostęp jest nienajlepszy, a później jest szukanie jak zaczyna stukać - więc stawiałbym na to. Wjedź na kanał, złap za stabilizator (to taki pręt ok 3cm średnicy) i szarpnij nim pożądnie góra, dół, prawo, lewo. Jeśli jest choćby minimalny luz to znaczy, że nadszedł czas na wymianę gum.
  
 
rok temu to zrobiłem i mam święty spokój. JEst instruktaż jak to zrobić, nie wiem czy tu, czy na samnaprawiam.pl ale jest.
  
 
Pre100n,- tak właśnie, wymieniłem łączniki stabilizatora oraz gumy w obejmach. Faktycznie jest utrudniony do nich dostęp, odgiąłem obejmę i wcisnąłem gumy. Nie udało mi się dzisiaj wjechać na kanał, więc Wasze podpowiedzi sprawdzę jutro. Na razie dzieki fest
  
 
Przed chwilą wróciłem ze stacji diagnostycznej. Zero jakichkolwiek luzów, - na szarpaku nic nie wyszło .
Mechanik ze stacji przejechał się ze mną i stwierdził, że to na 95% będzie wybite łożysko. Wcześniej sprawdzałem jeszcze raz:
1/. Podczas robienia kółek w lewo i w prawo nic nie słychać, albo prawie nic.
2/. Podczas jazdy na prostu mocno tłucze.
Teraz się zastanawiam skoro łożysko piasty to dlaczego nie tłucze podczas pełnego skrętu w lewo lub w prawo?
Czy do wymiany łożyska będzie potrzebny ściągacz?
  
 
Kolego miałem identyczny problem ze zdiagnozowaniem usterki. Na szarpakach nic nie wyszło, luzów dosłownie zero i gdyby nie jedna "pierodoła" to szukał bym dalej i się denerwował. Polecam sprawdzić poduszkę górną amortyzatora!!
  
 
Cytat:
2012-08-08 13:19:40, jk-cbr pisze: Polecam sprawdzić poduszkę górną amortyzatora!!


Poduszkę z lewej strony wymieniałem jakiś rok temu, ale wydaje mi się, że stuki były dużo mniejsze?. Może i masz rację, teraz jednak skłaniałbym się, że to jest od strony pasażera, a ta poduszka jest stara. Sprawdzę i napiszę.
  
 
Cytat:
2012-08-08 13:19:40, jk-cbr pisze: Polecam sprawdzić poduszkę górną amortyzatora!!


Poduszkę z lewej strony wymieniałem jakiś rok temu, ale wydaje mi się, że stuki były dużo mniejsze?. Może i masz rację, teraz jednak skłaniałbym się, że to jest od strony pasażera, a ta poduszka jest stara. Sprawdzę i napiszę.
  
 
Cytat:
2012-08-07 10:06:38, sambor2 pisze:
Podczas jazdy na wprost tłucze mocno przednie zawieszenie. Jak sprawdzić, czy to wina przegubów, czy też może łożyska. Nie mogę też ustalić z której strony. Diagności też rozłożyli ręce. Dziękuję za wszelkie porady


Zmień diagnostów
  
 
Cytat:
2012-08-08 13:59:05, RemikGT pisze:
Zmień diagnostów


I co dalej?. Jak sprawdzić?