[mkVII] pomoc w wybraniu opon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie użytkownicy, mam problem z doborem opon do moich nowo zakupionych alusków. Alusy są 15 calowe i wyglądają tak samo jak te ze zdjęcia podanego w linku niżej :
http://www.google.pl/imgres?q=alufelgi+ford+escort&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1366&bih=677&tbm=isch&tbnid=4lKlagSYjWfPxM:&imgrefurl=http://www.fakty.polgratka.pl/motoryzacja2/strony/6448/&docid=iebNoqgsepWX_M&imgurl=http://srvimg01.tablica.pl/images_tablicapl/44891505_1_644x461_ford-escort-18klima-alu-felgi-polecam-wroclaw.jpg%253Frev%253D6&w=615&h=461&ei=iXdbUI2bHYb3sgaJvYHoCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=837&vpy=372&dur=1990&hovh=194&hovw=259&tx=169&ty=112&sig=103830112952810880738&page=4&tbnh=151&tbnw=239&start=60&ndsp=20&ved=1t:429,r:13,s:60,i:309

Jakie proponujecie opony? dodam, że w zawieszeniu nie było nic robione, nie było nic obniżane, wszystko jest oryginalne. (amorki i spręzyny) są standardowe. Czy dać profil 195/50 czy 195/55 albo 195/60 ? doradźcie coś, bo przez zimę chcę zakupić opony, żeby na wiosne tylko założyć i śmigać na nich
Chętnie też odkupię od kogoś opony jeśli ma w dobrym stanie.
  
 
poprawiam RS7 15"
a do tematu, to zdecydowanie 195/50, ale producenta nie podpowiem.


[ wiadomość edytowana przez: bubs0n dnia 2012-09-20 22:44:16 ]
  
 
Do tych felg to raczej 195/50R15. Natomiast ciężko mi doradzić Ci konkretnie jakie opony kupić, bo nie ma opon, które są super do wszystkiego. Najczęściej jest tak, że jeśli wzrasta przyczepność opony to razem z nią rośnie hałas i szybkość zużycia lub cena. Tak samo nie możesz mieć jednocześnie dużej powierzchni kontaktu i idealnego odprowadzania wody. Mogą być różne twardości ścianki bocznej co kosztem komfortu może poprawić szybkość reakcji na skręcone koła. Zastanów się do czego to mają być opony to może Ci coś podsuniemy.

Chodzi o to, żebyś kupił oponę odpowiadającą sposobi użytkowania auta. Bez sensu byłoby kupowanie opony, którą trzeba mocniej przetyrać, rozgrzać, żeby zaczęła się kleić jeżeli miałoby to być na dojazdy po zakupy do sklepu

Mnie bardzo zależy na prowadzeniu, rancie ochronnym felgi i wyglądzie bieżnika, ale jestem wstanie przymknąć oko na komfort i hałas, więc u mnie na wiosnę prawdopodobnie zawita u mnie Yokohama S.drive. Obecnie dojeżdżam do końca TOYO T1-R i muszę przyznać, że o ile we wszystkim były po prostu dobre to droga hamowania na suchym i mokrym była rewelacyjna. Największym ich wadą był hałas i przeciętny start z miejsca na mokrym.
  
 
Mi także chodzi o to, żeby były przyczepne do drogi, bo lubię w zakręty nieraz wjeżdzać ostro i szybko ;p opony nie mogą być hałaśliwe. Bardziej chodziło mi o wysokość opony żeby dobrać, ponieważ nie wiem czy 195/50 nie będzie za niska na nasze polskie drogi. Może
195 55 albo 60?
Opony mają służyć do jazdy dziennej, po prostu.
  
 
55 kiepsko wygląda, a 60 to już wogóle balon. od kilku lat tylko na 15 latam (zimą też) i guma 50 jest ok.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
kiedyś miałem alu założone 15 na oponach 195 50 to miałęm dużą przestrzeń miedzy nadkolami a kołami. ale pomyślę, może założe także takie oponki.
  
 
Nie będą za niskie. Większe będą balonowate. Jak masz przestrzeń, to obniż auto chociaż sprężyną, a jak chcesz komfortu to szukaj opon o takiej charakterystyce. Ja jeżdżę na 13" 175/70 i na polskie drogi to tylko czołgiem Mam jeszcze 205/40/17, to czuć trochę jak by w ogóle opon nie było, ale za to jak się trzyma drogi miodzio! Z tym, że różnica w profilu jest kolosalna




[ wiadomość edytowana przez: bubs0n dnia 2012-09-21 22:21:32 ]
  
 
nie chce nic obniżać, nie na nasze drogi, może jak kupie inne auto to wtedy z nim coś po przerabiam ;p a essi jest rodzinny teraz to musi ładnie wyglądać i być wygodny
  
 
Ja osobiście eksploatuję Uniroyal'e Rainsport'y 2, 195/50/15 i mogę je z czystym sumieniem polecić. Największy plus to przyczepność na mokrej nawierzchni oraz wygląd bieżnika (jodełka). Pozdrawiam
  
 
jak chcesz miec wygodniejsze auto to zaloz 13'' 175/70/r13, jak chcesz szybko w zakrety wchodzic to zaloz 15'' w rozmiarze 195/50/r15, obydwa te kola beda mialy taka sama dziure miedzy nadkolem a opona,bo to sa wlasnie poprawne opony do escorta, kazdy inny nie proporcjonalny rozmiar bedzie przeklamywal predkosc i przebieg oraz zmieni osiagi auta i spalanie paliwa,wiec nie kombinuj jak nie jest to konieczne
  
 
wiesiu dziękuję za radę, założe wtedy 195/50 dla spokoju. a Oponek poszukam jakiś ciekawych może jakieś nie firmowe uniroyal ;d hehehe
  
 
wg mnie takie 195/50/r15 na lato to idealny kompromis miedzy trzymaniem nawierzchni a komfortem. W przypadku zimowek juz nie koniecznie bym byl zadowolony z takiego rozmiaru,bo niestety istnieje spore ryzyko uszkodzenia felgi na jakiejs wyrwie w asfalcie. Na zimowki chyba lepsze sa 185/60/R14.
  
 
zimówki narazie mam 175/70 13 bodajże albo 80
  
 
Ja w kombicy mam na zimę Toyo Snowprox 195/50 R15 i dają rade