[MkV] Rs2000 chłodnica oleju, 4x4 i modyfikacje silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy orientuje się ktos jaka mozna chłodnice oleju zamontowac do tego silnika. A raczej od jakiego innego samochodu moze pasowac??

[ wiadomość edytowana przez: AlexMk5 dnia 2012-10-07 20:09:41 ]
  
 
oryginalnie RS nie posiada chlodnicy oleju. jaka ci sie uda wsadzic taka bedziesz mial. grzeje sie no nie?

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Cytat:
2012-10-05 15:39:57, smallsize pisze:
grzeje sie no nie?


jak jest moc to musi się grzać
  
 
Może to Ci pomoże chłodnica
  
 
wiesz co, mam w domu kompletny zestaw do chłodnicy oleju, pochodzi z volvo 460 td. jak wrócę z ciekawości sprawdzę jak to się ma do średnicy filtra oleju bo tam się wkłada dystans między blokiem a filtrem, są dwa otwory którymi prowadzi się olej.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
nie grzeje się temperatura jest wmiare w normie n iewiem czy nie bede go uturbiac i chce sobie powoli to jakoś zebrac do kupy. Chodzi mi głównie o podkładke pod filtr bo chłodniczke moge np zalozyc od sierry cosworth i z bani
  
 
Cytat:
2012-10-06 02:12:39, AlexMk5 pisze:
nie grzeje się temperatura jest wmiare w normie n iewiem czy nie bede go uturbiac i chce sobie powoli to jakoś zebrac do kupy. Chodzi mi głównie o podkładke pod filtr bo chłodniczke moge np zalozyc od sierry cosworth i z bani


O cóż za plany Mam nadzieje że wiesz na co się piszesz
  
 
Cytat:
2012-10-05 21:14:31, Kleszczak pisze:
wiesz co, mam w domu kompletny zestaw do chłodnicy oleju, pochodzi z volvo 460 td. jak wrócę z ciekawości sprawdzę jak to się ma do średnicy filtra oleju bo tam się wkłada dystans między blokiem a filtrem, są dwa otwory którymi prowadzi się olej.



Coś takiego podkładka
są też podkładki z wbudowanymi chłodnicami,nie trzeba żadnych przewodów ciągnąć.
  
 
Wiem jakie to koszty. Ale cóż napewno nie uturbie go do póki nie bede mial 4x4 bo 150 koni i przednia oś to juz jest sporo zwłaszcza przy deszczu.

Lukris dokładnie o coś takiego mi chodziło
  
 
Chłodnica napewno przydatna sprawa, życzę tylko powodzenia ze skrzynią biegów do 4x4, z silnikiem umieszczonym poprzecznie... Niestety fordowskie skrzynie w silnikach poprzecznie montowanych nie znoszą większych momentów zbyt dobrze..
Cytat:
2012-10-06 09:57:00, AlexMk5 pisze:
Wiem jakie to koszty. Ale cóż napewno nie uturbie go do póki nie bede mial 4x4 bo 150 koni i przednia oś to juz jest sporo zwłaszcza przy deszczu. Lukris dokładnie o coś takiego mi chodziło

  
 
czyli sugerujesz zeby nie uturbiac go i bawić się w zwiekszanie mocy bez turbiny?? Taki plan tez miałem. Tak czy siak zobaczymy co z tego wyjdzie wpierw skoncze blacharke zawieszenie i te nieszczesne tuleje wahacza a potem bede bawił się w modyfikacje silnika
  
 
Tak zwane transfer-boksy nie wytrzymują niekiedy seryjnego momentu.
Nie chcę zapeszać bo już parędziesiąt osób chciało uturbiać escorta i się na poście na forum skończyło.
Znajdź skrzynie ze szperą jak masz problemy z trakcją.
  
 
jak ma problemy z trakcja w RSie przy serii to znaczy, ze ma problem z zawieszeniem lub ukladem kierowniczym.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Napisał na mokrym,a na mokrym są problemy z trakcja w rsie.
  
 
Cytat:
2012-10-06 15:30:53, lukirs pisze:
Napisał na mokrym,a na mokrym są problemy z trakcja w rsie.



ok, racja, ale napisal zwlaszcza przy deszczu i tez, ze bedzie gumy wymienial wiec ok.

za duzo dzisiaj przy kompie

a, ze na deszczu sa problemy to wiem, bo sam posiadam RS'a.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
skrzynka z szperą nic nieda wrecz pogorszy prowadzenie samochodu w ciezkich warunkach tj śnieg,deszcz i zużycie opon. Fakt faktem tuleje lemfordera wytrzymuja umnie okolo 5 km spokojnej jazdy dlatego tez nie bede bawic sie w powerflexy a beda robione specjalne tuleje na zamowieniez poliuretanu oczywiście (wrzuce fotki jak bede mial je juz w rekach.Druga sprawa moze wina tez lezy w kołach i zawieszeniu ktore obnizylem -60 - 40 kit fk automotive.

Ale wracajac do tematu. Właśnie zastanawiałem się widzac aukcje na allegro tboxa z opisem uszkodzone przekładnie,po rozmowie z sprzedajacym okazalo się że uszkodzone są wszystkie przekładnie w mniejszym lub większym stopniu co mnie bardzo zdziwiło. Więc jeśli chodzi o 4x4 jednak musiała by być przeróbka całego silnika zawieszenia a dokładniej swap na silnik z sierry wraz z skrzynia i napędem. Hmmmm temat ciężki nie mniej jednak będe chyba zarywał noce rozmyślając która opcje wybrac bo odziwo silnik który kupiłem (rs2000) okazał się w świetnym stanie kompresja na garkach po 14,5 i przebieg 130tys w co moge uwierzyć zwłaszcza że pracuje on umnie już miesiąc na pełnym syntetyku i nie widze żadnych wycieków oleju i ubytków.

A jeśli chodzi o adapter pod filtr oleju zasada montażu jest tak prosta jak wygląda tzn. podkładka wąż-> chłodnica->wąż - > podkładka ?
  
 
masz graty do essa 4x4? jeżeli masz i zależy ci głównie na trakcji na śniegu i błocie to wstaw skrzynie i dyfer z mondeo. nie zajedziesz tego. Trakcja jest a nie zmieni ci charakterystyki prowadzenia auta. (pozostanie "prawie FWD)

Co do boxa z essa, to zazwyczaj rozpina się kosz satelit i zaczynają się one mielic. Błąd konstrukcyjny to jedno, 2ga sprawa, że 99% boxów ma nalatane po 150 tys i więcej.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Gratuluje że udało ci się znaleźć w tak dobrej kondycji N7A.

Co do swapa na silnik sierry. Wiesz, że w to w zasadzie sprowadza się do przełożenia prawie kompletnego zawieszenie z niej? Bo skrzynia wzdłużnie i miejsca nie ma tyle z przodu. Plus miejsce na wał. Plus jeszcze z tyłu miejsce na mechanizm. W zasadzie z escorta to pozostaje buda

Co do szpery. Nie jeździłem autem ze szperą na przód, tylko na tył. Więc nie wiem jak się to zachowuje. W tylnonapędówkach natomiast łatwiej trakcje zerwać. Ale za to lepiej kontrolujesz auto, jest bardziej przewidywalne, bardziej można wyczuć moment zerwania.

Po za tym, po coś w focusie RS stosuje się szpere W prawdzie elektronicznie sterowaną, ale jest
  
 
dopiero teraz doczytałem. jak wsadziłeś n7a i chcesz teraz zapiąć 4x4 to strzeliłeś sobie w kolano. skrzynia z mondka nie siada bezkolizyjnie do n7a :/

jak chcesz uturbiać i mieć 4x4 to wsadzaj cały zesytaw z mondka. dmuchniesz zetecka 2.0 i bedziesz miał pare kucy z wmiare wytrzymałym napędem.

Cytat:
2012-10-06 17:52:30, Kakiel pisze:
Co do swapa na silnik sierry. Wiesz, że w to w zasadzie sprowadza się do przełożenia prawie kompletnego zawieszenie z niej? Bo skrzynia wzdłużnie i miejsca nie ma tyle z przodu. Plus miejsce na wał. Plus jeszcze z tyłu miejsce na mechanizm. W zasadzie z escorta to pozostaje buda


Nie zapominaj o wychetaniu wnęki na skrzynię w przedniej ścianie


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-10-06 19:00:42 ]
  
 
Cytat:
2012-10-06 08:39:28, lukirs pisze:
Coś takiego podkładka są też podkładki z wbudowanymi chłodnicami,nie trzeba żadnych przewodów ciągnąć.

dokładnie takie coś.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach