Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
michno45 (M) V-ce Prezes Zarządu FEFK ford focus MK2 EL Manufaktura | 2012-11-24 13:06:01 mam pytanie do znawcow,otoż w jednym z łodzkich warsztatow samochodowych przeczytalem na tablicy przed wjazdem ze do diesli zakladaja chipy i DPF co ma przyspażac mocu do 20 kucykow usuwają też fapa- wytlumaczcie co to jest grane bo ja w mechanice jestem dętka, za 140 auto ma byc szatan ----------------- FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA byl Escort MKVII 1,4 byl Focus MKI 1,8 tddi jest Focus MKII 1,6pb Dystrybutor Gadżetów |
michno45 (M) V-ce Prezes Zarządu FEFK ford focus MK2 EL Manufaktura | 2012-11-25 07:37:41 [quote]
2012-11-24 13:06:01, michno45 pisze: mam pytanie do znawcow,otoż w jednym z łodzkich warsztatow samochodowych przeczytalem na tablicy przed wjazdem ze do diesli zakladaja chipy i DPF co ma przyspażac mocu do 20 kucykow usuwają też fapa- wytlumaczcie co to jest grane bo ja w mechanice jestem dętka, za 140 auto ma byc szatan [/quote mialo byc 1400zl,mnie chodzi o wyjasnienie co są te opisane chipy i inne i do czego slużą,ale widze ze duzo odslon a nikt nic nie wie ----------------- FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA byl Escort MKVII 1,4 byl Focus MKI 1,8 tddi jest Focus MKII 1,6pb Dystrybutor Gadżetów |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2012-11-25 07:58:46 Michał poczytaj sobie
Tekst zaczerpnięty z http://www.gcstuning.pl/ |
evol_umf Sympatyk FEFK opel ascona Szczytno | 2012-11-25 08:10:14 No i Tevenet -ięknie wytłumaczył na czym polega chiptuning, więc mi pozostały filterki
W nowoczesnych konstrukcjach z silnikiem o zapłonie samoczynnym normy emisji spalin są bardzo rygorystyczne, a najłatwiej jest po prostu wyłapać wszystkie śmieci jeszcze w układzie wydechowym nie ingerując przy tym w silnik. Więc w okolicach kolektora wydechowego są mocowane filtry cząstek stałych, które wyłapują "brudy" a w dogodnych warunkach ECU wysteruje silnik do uzyskania wysokiej temperatury i wygrzeje filtr spalając jego zawartość, przez co poza samochód wypadają jedynie nieduże ilości brudów. W rzeczywistości filtr jak każdy inny element dławi przepływ spalin i powoduje większe obciążenie dla silnika. Można go wyciąć i poprawić mapy sterowania silnika (wewnątrz ECU) tak aby zmniejszenie oporu nie wywołało jakichś nieporozumień między komputerem a silnikiem. Przy okazji można wykorzystać też opisane wcześniej rezerwy potencjału silnika. A co do nazewnictwa DPF i FAP - to po porostu filtr cząstek stałych, z tym że skrótowo z angielksiego i z francuskiego. |
thomas77 Sympatyk FEFK Focus 1,6 Ecoboost krakowskie przedmieście | 2012-11-25 08:15:09 Michał jeśli już to w Krakowie jest gosc co się zwie Heko i ma hamownię ,czipsowała sie u niego prawie cała Polska dieslowska z focus klub,mondeo itp... za 700zł bodajże masz czip plus mapa i 2x hamowane auto a przyrost mocy zależny od stanu auta,ale widziałem ze z 1,8 tddi 90ps zrobiono 117 ps np...
poczytaj na fokus forum bo chyba jesteś tam |
michno45 (M) V-ce Prezes Zarządu FEFK ford focus MK2 EL Manufaktura | 2012-11-25 11:30:33 trzy piękne posty ktore mi wszystko wyjasnily i serdeczne podziekowanie-ech starego konia nowych sztuczek sie nie nauczy, za dlugo jezdzilem trampkiem i poldkiem zeby sie znac na zawiłych sciezkach elektroniki fordowskiej,dzieki PANOWIE ----------------- FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA byl Escort MKVII 1,4 byl Focus MKI 1,8 tddi jest Focus MKII 1,6pb Dystrybutor Gadżetów |