[zeppelin] Mk7 1,6 16V 4x4 :-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W sumie to nie miałem opisywać tego samochodu, no ale jakoś Przemek (smallsize) mnie zmobilizował że to taki rzadki okaz jest, to w takim razie opisze co nieco o nim.
Pacjentem jest escort mk 7 1,6 16V z 95 roku. Samochodzik jest dość zmęczony życiem, oczywiście blacharka do zrobienia tzn podłoga, podłużnice są całe . Przy samochodzie nie grzebał żaden blacharz (na szczęście), miał dwie małe kolizje w przód i w tył. Na początku miałem wymontować graty i go pociąć ale jakoś się zlitowałem.

Napędy są o dziwo sprawne, tak samo jak hamulce, abs itd. Do wymiany podpora wału na już bo prawie się rozleciała, oraz jakiś luz jest w tylnym zawiasie, na szczęście zarówno wał jak i zawias posiadam w zapasie.
Ogólnie to buda mogłaby być w lepszym stanie, no ale cóż do ślizgania po górach akurat będzie...

Plany, wyspawać podłogę, już część zrobiłem ale niestety nie miałem aparatu, jak będzie czas to wrzucę silnik z rs 2000, bo 1,6 to pomyłka jest, jakiś lepszy zawias wymodzić i się bawić .
Samochód jest już w tej chwili prawie totalnie wypruty i nigdy już tapicerki do niego nie wrócą, oraz inne udogodnienia.

Poniżej przedstawiam poglądowe fotki.




















  
 
a jednak, udalo mi sie ciebie przekonac. tylko nie zaposc tego watku jak pozostale


jeszcze raz gratuluje rarytasu i ratuj, bo szkoda.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Oj chciałbym kontynuować wątek escort z napedami sierry, dużo zrobiłem, ale niestety z braku garażu i czasu projekt stoi na ogródku pod plandeką i czeka na lepsze czasy... Tego jestem w stanie jako tako uruchomić bo mogę nim wyjechać z garażu i go zwolnić, tamtym nie ma szans...

Cytat:
2012-10-07 17:20:44, smallsize pisze:
a jednak, udalo mi sie ciebie przekonac. tylko nie zaposc tego watku jak pozostale jeszcze raz gratuluje rarytasu i ratuj, bo szkoda.

  
 
Zawsze byłem ciekaw jak rozwiązany jest napęd w tej wersji, bo nigdy tego nie widziałem. Dzięki za fotki.
  
 
No właśnie ja też. Z zewnątrz wygląda to jak dopięcie się miedzy prawą ośkę a skrzynie, mechanizmem z przekładnią.
Skrzynia pewnie też się różni? Tak się zastanawiam, Jak prawe koło się nie kręci to nie ma napędu na tył ?? Czy on stale jest zapięty w skrzyni?
  
 
skrzynia się różni kilkoma elementami. Otóż: szmoc z silnika idzie sobie na przez wałki tak jak w zwykłej skrzyni na przekładnie główną. z niej wychodzi taki kieł (rurka z wieloklinem) i toto cuś wchodzi w transferbox. Tam, na przekładni planetarnej odbywa się podział mocy. z boxa kolejnym kąskiem rurki 40% szmocy wraca do skrzyni do przekładni głównej, gdzie siedzi mechanizm różnicowy (nie połączony w w.w przekładnią (znaczy połączenie jest, ale wiskotyczne - coś co ma dziłać jak międzyosiowa szpera).przez te 2 rurki i box wchodzi półośka wprost w mechanizm różnicowy (z drugiej strony jak w zwyklaku - prosto w skrzynię)
Proste
pozostałe 60% szmocy grzeje wałem na tylny dyfer
jakieś pytania??

"It's a kind of magic
A kind of magic
It's a kind of magic
This is a kind of magic
Magic - ha ha ha it's magic
It's a kind of magic"



-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-10-07 22:14:07 ]
  
 
fajnie ktos klape pomalowal
  
 
da sie to wogole jakoś zmodzić aby bylo tylko rwd??
  
 
Cytat:
2012-10-08 07:28:22, daras84 pisze:
da sie to wogole jakoś zmodzić aby bylo tylko rwd??



wątpię żeby satelity w układzie planetarnym to wytrzymały

Ps. Skąd wiesz że napędy sprawne rozbierałeś ?? ja też myślałem ze moje są ok a okazało się że wszystkie satelity były uszkodzone a auto o dziwo jeździło
  
 
Cytat:
2012-10-08 07:28:22, daras84 pisze:
da sie to wogole jakoś zmodzić aby bylo tylko rwd??



Wszystko się da, pytanie tylko czy stać Cię na to. Tunel wału to będzie jeden z mniejszych kosztów.
  
 
tunel na wał to już jest
teoretycznie da się wywalić napęd przedniej osi.
w boxie jest przekładnia planetarna. zasilana jest na kosz satelit. słoneczko odpowiada za przednią oś a tył z koła pierścieniowego. możnaby to zaspawać na sztywno, tylko nie wiem w krórą strone obracałyby się koła. (przełożenie też wartoby policzyć)

(mam nadzieje że nic nie pomieszałem)


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-10-09 08:23:06 ]
  
 
Żeby to miało ręce i nogi bez druciarstwa polecam silnik wzdłuż i skrzynia z wałem od ściery.
  
 
Cytat:
2012-10-09 08:52:40, Chouna pisze:
Żeby to miało ręce i nogi bez druciarstwa polecam silnik wzdłuż i skrzynia z wałem od ściery.



tyle to i ja wiem, chodizlo mi o seryjny napęd, bo zestaw na swapa rs2k leży a i jest tani mk7 4x4 do wziecia a zima idzie
  
 
Suabo widze te pseudo przekładnie pod rs2k
  
 
te pseudo przekładnie montowano seryjnie w RS2K. (nie twierdzę, że są udane, ale jakoś to jeździ) max moment jaki to znosi to 220 Nm


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Cytat:
2012-10-09 09:00:50, daras84 pisze:
tyle to i ja wiem, chodizlo mi o seryjny napęd, bo zestaw na swapa rs2k leży a i jest tani mk7 4x4 do wziecia a zima idzie


A po co ci sam tył? 4x4 trakcje przynajmniej ma(przynajmniej na prostej). A tak jak pisał Venom jak dasz po garach to zerwie i lata jak tylny napęd
  
 
Cytat:
2012-10-09 09:11:17, Chouna pisze:
Suabo widze te pseudo przekładnie pod rs2k



Chłopie jak nie widziałeś tego to się nie odzywaj.
4x4 w 1.6 i 2.0 są takie same tylko skrzynie mają inne przełożenie główne

Jak masz bude 4x4 to wszystko pasuje
  
 
Cytat:
2012-10-09 10:16:34, Kakiel pisze:
A po co ci sam tył? 4x4 trakcje przynajmniej ma(przynajmniej na prostej). A tak jak pisał Venom jak dasz po garach to zerwie i lata jak tylny napęd


na suchym nie zerwie, ale na mokrym jużda rade


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-10-09 12:28:33 ]
  
 

Jesteś pewien że jest inne przełożenie główne?? Ja takiej informacji się nie doszukałem nigdzie. Co do transferboxa u mnie mam nadzieje że jest wszystko ok, gdyż przy silniku 1,6 to ma on raczej luz i nikt tego tak nigdy nie katował jak rs 2000. Ale zobaczymy, napewno zrobie fotorelacje. a właśnie jaki olej macie wlanych w waszych transferboxach?? Wiem że ma być SAE 80.
Cytat:
2012-10-09 12:00:01, Diviz pisze:
Chłopie jak nie widziałeś tego to się nie odzywaj. 4x4 w 1.6 i 2.0 są takie same tylko skrzynie mają inne przełożenie główne Jak masz bude 4x4 to wszystko pasuje

  
 
sprawdz m tisie/microcacie.
RS ma 3:56 (w gałkologii jest 3:82, ale albo ta skrzynia nigdy nie wyszła, albo wyszła na samym początku prod. jak pytałem, to ten nr części nie występuje w spisie)
1.6 ma 4.cośtam

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..