Dmuchawa ogrzewania/wentylacji się nie włącza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie załącza się silnik dmuchawy w kabinie. omega A z klimą.
jakiś tam przekaźnik słychać po ustawieniu pokrętła prędkości dmuchawy na ponad 1/2 prędkości dmuchawy.
kontrolki nie przygasają na desce, bezpieczniki sprawne.

regulator nadmuchu?
przekaźnik?
silnik i wiązka elektryczna do dmuchawy?

który to przekaźnik i jak się dobrać ewentualnie do silnika dmuchawy

dzięki
  
 
Na 99% padł bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy. Koszt to jakieś 2zł, najgorsze to się do tego dobrać...
Musisz zdjąć podszybie i całą dmuchawę wyjąć.
Ten bezpiecznik termiczny wygląda jak troche większy opornik wlutowany z boku rezystora od dmuchawy.
  
 
ten bezpiecznik termiczny kupuje w ASO czy w elektronicznym?
a jakie to ma parametry, bo nie chce rozgrzebać auta i później latać po sklepach szukając bezpiecznika
  
 
mozesz zamiast tego wlutowac bezpiecznik 30A i tez bedzie git Temat juz poruszany w duperelkach
  
 
Jesli padł bezpiecznik termiczny, to jest to światełko ostrzegawcze o nadmiernym poborze prądu przez dmuchawę. Po "naprawie" rezystora warto zamiast bezpiecznika w skrzynce wpiąć amperomierz w celu pomiaru pobieranego prądu.

Zamiast tego zabezpieczenia termicznego można wlutować cokolwiek, bezpiecznik 30 A nie spełnia tam roli ochronnej.

ps. po namyśle stwierdzam, iż lutowanie tam topika 30 A jest pomysłem nieszczęśliwym, w przypadku jego stopienia (np, stopi przy prądzie 29.5 A a ten w skrzynce bezpieczników przy prądzie np29.8 /tolerancja produkcji/) to wymiana tego na silniku przyznacie sami nie będzie ani szybka , ani miła.....


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-02-10 11:47:52 ]
  
 
No ja swego czasu wlutowałem tam po prostu gruby drut i tyle.
Funkcję zabezpieczenia prądowego pełni i tak ten bezpiecznik w skrzynce.
BTW. Te bezpieczniki termiczne to chyba w jakimś elektronicznym się kupuje, tyle, że niestety trzeba wyciągnąć oryginał na wzór...
  
 
Jak się pali termik to sygnał, że silnik dmuchawy ma już za duże opory. Najlepiej wybebeszyć przesmarować i podłączyć. Silnik łożyskowany jest na panewkach - niestety. Także sama wymiana termika może być rozwiązaniem doraźnym.
  
 
Cytat:
Te bezpieczniki termiczne to chyba w jakimś elektronicznym się kupuje, tyle, że niestety trzeba wyciągnąć oryginał na wzór...

Tak , są w sklepach z częściami elektronicznymi, kupowałem kiedyś do silnika elektrycznego.

  
 
Koledzy są jeszcze szroty, ja dałem dyszke i jest ok..
Powodzenia ,pozdrawiam.
  
 
zdjąłem podszybie, mechanizm wycieraczek zdemontowany ale wymiary wentylatora razem z mechanizmem obiegu zamkniętego już na pierwszy rzut oka są znacząco większe niż szczelina między szybą a ścianką grodziową.
cały zespół dmuchawy jest elastyczny/rozciągliwy, że "większe" wyjdzie przez "mniejsze" ?
napewno da się to wyjąć od strony podszybia?
jakieś wskazówki plizzz

dzięki


  
 
W B np trzeba zdemontowac schowek pasazera podejrzewam ze w A tak samo schowek i cos tam jeszcze zeby dostac sie do wentylatora.
  
 
Wychodzi po "kawałku" przez podszybie.
  
 
Cytat:
2008-03-08 15:56:15, omegolotC30NE pisze:
Wychodzi po "kawałku" przez podszybie.



czyli?
  
 
Silnik przed wyjęciem trzeba "ogołocić" z osłon wentylatorów, rezystora i wychodzi.
  
 
dzięki wielkie za wskazówki.
dmuchawa wyjęta.

czy element który jest winnym w całej historyjce to ten kurdupel z fotki poniżej?



[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2008-03-15 13:11:27 ]
  
 
Tak.
  
 
witam!

po wymianie akumulatora dmuchawa działa tylko na 4. Help ???


ps. oma b 2.5 td
  
 
Może coś więcej na temat jaka wersja ?
  
 
Cytat:
2012-12-12 10:45:13, Mariosomegos pisze:
Może coś więcej na temat jaka wersja ?



2.5 tds 1998.r klima-manualna, kombi.
  
 
Do wymiany rezystor dmuchawy, u mnie koszt takiego to 30 zł.