Auta z FSO w kraju i na świecie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Zdjęcie zostało wykonane w październiku przez moją dziewczynę Iwonę podczas zakładowej wycieczki do Egiptu. Wiedziałem, że Polonezy były tam eksportowane i poprosiłem ją o uwiecznienie jakiegoś "okazu" na fotografii. Nie przypuszczałem, że trafi się taki piękny "borewicz" z lusterkami od czegoś nowocześniejszego... Podobno dużo Poldków w Kairze jeździ jako taksówki.

Na marginesie dodam, że zakładowa (Zakład Energetyczny Warszawa Teren) wycieczka była w połowie sponsorowana przez zakład. Ciekawe kto za to płaci??? Pewnie ... "ci państwo" więc jeśli wasze rachunki za prąd będą się wam wydawały troszkę za duże, to pomyślcie, że dzięki temu mamy na naszej stronie zdjęcie naszego ukochanego Polonezika z czarnego lądu

pozdrawiam BENY

[ wiadomość edytowana przez: BENY dnia 2002-11-27 10:09:59 ]
  
 
Poldki były również eksportowane do Chin, ale tam służyły jako autobusy , a malacze brali na taksówki.
  
 
Właśnie ciękawi mnie jakie to on ma te lusterka , a tu duuuuupa ... nie widać pierwszej fotki. buuuuuuuuuu
  
 
Jakiś smutny ten Poldek.Chyba nie jest mu tam dobrze

  
 
W egipcie była montownia FSO , montowali DF i po czesci Polonezy na zasadzie takiej jak Daewoo montowało Lanosy i Nubiry , składali je z gotowych czesci . Skonczylo sie to chyba w 82' ..... Co do Chin to mam nawet gdziesz w domu zdjecia pierwszego salonu FSO w Pekinie . Do ciekawostek mozna dodac ze po pierwszej partii eksportowych poldków jakas firma rozebrała poldka na czesci i z klonowała go . Tak wiec jezdzily w Chinach nie legalne Poldki !!! Podobno montowali wlasnej produkcji silniki 0,9-1,3(1,5?) ..... To by tyle , jak bede mia czas i bedzie mi sie chcialo to napisze wiecej na temat eksportu ...
  
 
Montownia Poldkow w Egipcie dzialala od 1980 do 1993 roku, a wiec skladane byly tez tam modele Caro. Rozmawialem niedawno z Egipcjaninem, wlascicielem Poloneza z 1990 roku zmontowanego tam na miejscu. Nie mogl sie nadziwic, ze nawet tam nie cieszy sie juz zbyt dobra opinia - wg niego to swietne autko.
Co do lusterek, to pewnie sa sterowane od srodka, dlatego rok produkcji Poloneza ze zdjecia mozna oszacowac na 1984-1989.
Jak macie jeszcze jakies fotki z Polonezami na obcych numerach to dawajcie!

Olaf: napisz wiecej nt. eksportu FSO - porownamy nasze dane!

Pozdrowka
Adamus
  
 
Jednak lusterka nieoryginalne I daszek zegarow jakis bialy. Egipski tuning Poloneza, no, no

Pozdrowka
Adamus
  
 
moze jakis misio nad deska???
U mnie wszystko widac
  
 
tia... I piramidka na tylnej półce

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2002-11-27 14:39:39, OLO pisze:
tia... I piramidka na tylnej półce


A z przodu na desce proponował bym sfinksa
  
 
tego sfinksa, to raczej na masce jaguar ma kota, to poldek może mieć sfinksa
  
 
uhm. Bo jest tak samo zwinny...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
I przydały by się jakieś halogeniki na te ich słynne EGIPSKIE
CIEMNOŚCI
  
 
No co Ty? Mgla w Egipcie???

Adamus
  
 
No raczej burza piaskowa
  
 
Mam świerzutką fotkę poloneza z Egiptu (jeszcze ciepła ze skanera ) zrobiona 3 tygodnie temu przez mojego kolegę.

  
 
niezły sztrucel po małej katastrofie chyba...
  
 
chyba tak mnie zastanawia jedno w jakim celu obniżył halogeny
  
 
Cytat:
2002-12-20 12:26:25, GDA pisze:
chyba tak mnie zastanawia jedno w jakim celu obniżył halogeny



ALBO ZABIJA NIMI MAŁE EGIPSKIE KOTKI... albo one są założone "do góry nogami"
  
 
od razu widać że ma podwyższoną zawiechę-pewnie przerobiony na terenowca