Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
aniabania kanie | 2009-08-04 12:17:23 Bardzo dziękuję z odpowiedź,
po sprawdzeniu przyczyn poszarpywania napiszę co dalej. |
tkr78 toyota corolla góra kalwaria | 2010-12-14 15:17:05 witam. mam identyczny problem z Corolla 2002r 1,6 16v 215tys przebiegu.
możesz mi napisać czy udalo Ci sie usunąć ta usterkę?? pozdrawiam Tomek |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-12-15 23:47:04
Tzn co sie dzieje?? |
tkr78 toyota corolla góra kalwaria | 2010-12-16 17:55:10 witam. pali sie kontrolka check engine po odczycie kodu P0420 wydajnośc katalizatora poniżej progu , do tego samochód wpada w drgania na wolnych obrotach (są około 600obr. ) wczesniej bylo 800-900 i nie było drgań. po wizycie u mechanika zostala wyczyszczona przepustnica ale bez efektu problem zostal. podobno musze wymienic katalizator na nowy ale jego koszt to bagatella 3,5tys zł !!! MASAKRA
4 lata śmigałem i nie bylo problemów aż tu nagle .... |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-12-19 22:43:44
Zacznijmy od tego ze te modele maja zakodowane w kompie obroty biegu jalowego na poziomie 600.Wiec napewno nie mogles miec 800 Silnik prawidlowo chodzi na 600-650 obr i jak otwrzysz drzwi kierowcy to sie telepia ...i to jest normalne. Oczywiscie jezeli spadaja ponizej 600 to trzeba ISC wyczyscic.Podobnie jezeli przeplywomierz jest zabrudzony to telepie bardziej niz normalnie. Natomiast kod katalizatora to juz inna bajka i nie powoduje on zadnej roznicy w pracy silnika,chyba ze jest popekany wklad i lata w obudowie, co zreszta slychac pod autem. W Katowicach mozna zalozyc u Gawronskich kata z VW za 1500zl i dziala ok. |
tkr78 toyota corolla góra kalwaria | 2010-12-20 16:21:36 Dzieki za podpowiedź z czyszczeniem przepływomierza i zaworu ISC.
Co do obrotów biegu jałowego to pamietam że były okolo 800obr ,kolega ma taką samą Toyke tyle że z 2003r i ma 800obr. Katalizator nie jest popekany bo nic nie brzęczy, w sumie żeby nie ta kontrolka na desce to spokojnie bym śmigał dalej ale wkur... mnie jak coś nie dziala jak powinno. Chetnie bym się przejechał do Katowic zrobić zamianke KATA ale mam 300km ,chyba że przy okazji kiedyś jak nie wymyślę czegos innego... pozdrawiam |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-12-20 22:57:06
Niema takiej opcji ...na nagrzanym silniku bieg jalowy jest 600-650 obr chyba ze sa duze pobory ciepla lub pradu wtedy komputer moze troche podniesc. |
Ariel240 Jelenia Gora | 2012-12-31 14:34:14 Witam,
Chciał bym dołączyć się do dyskusji na temat błędu P0420. Posiadam od sierpnia b.r. corollę E12 1.6 z 2002 roku. Przebieg 130000 km(zapewne cofnięty) Od dłuższego czasu mam problem z w/w kodem. Podłączono mnie do komputera i koleś powiedzial żę to zapchany katalizator i tak jak u kaloegów poniżej trzeba auto przegonić na obrotach. Zrobiłem tak - ale błąd ciągle powraca. Ponieważ opcji na ten błąd jest dużo ( od nieszczelność układu wydechowego poprzez uszkodzona sonda za katem do nawet złego spalania mieszanki paliwowej) kupiłem sobie kabel ze złączem OBDII i cyklicznie kasuje ten błąd, szukając w między czasie rozwiązania. Podobno można zlutować rezystor z kondensatorem i oszukać obwód 2-giej sondy ale czy to działa ?!? W między czasie wymieniłem filtr powietrza i świece zapłonowe - stare były jeszcze Denso - trochę zużyte ale jeszcze by na nich pojeździł. Obroty faktycznie są jakiś niskie ok 600 jak się nagrzeje. Wyczyściłem przepływomierz nic to nie pomogło ale widocznie tak ma być. Ostatnio przy okazji ustawiania zbierzności (po wymianie drążka) diagnosta sprawdził mi spaliny i stwierdził żę katalizator jest w 100% sprawny - wspólczynnik lambda jest w okolicach 1. Stąd moim zdaniem P0420 nie oznacza że katalizator jest do wymiany. W sumie poza widniejącą kontrolką check engine nie odczuwam żadnych skutków w/w błędu. Spalanie w normie 7,5-8 ( mam 12 km "czystej " drogi do pracy ), samochód chyba katalogowo dynamiczny, nie mam porównania. Moje pytanie do szanownych forowiczów jest takie czy komuś udało się pozbyć w sposób trwały tego upierdliwego błędu ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-12-31 14:53:14
Obroto maja byc w granicach 600-650 lub wiecej jezeli jest wieksze obciazenie mechaniczne lub termiczne komputer podnosi obroty o ile uwaza za stosowne.Jezeli spadaja ponizej 600 to ISC lub przepustnica do czyszczenia. Zadna usterka sondy nie spowoduje powstania kodu P0420 w sposob bezposredni chyba ze sonda 1 ma np uszkodzona grzalke lub slabo oscyluje ale wtedy w pamieci jest rowniez kod bledu sondy i trzeba najpierw usunac usterki towarzyszace. Jezeli jest tylko kod P0420 to tylko wymiana katalizatora na nowy oryginalny rozwiaze problem lub tulejka oszukujaca na sondzie 2. Katalizator na badaniu wychodzi przewaznie dobrze chyba ze jest zapchany lub rozkruszony i lata wewnatrz ,a to dlatego ze kod powstaje 256 sekund po odpaleniu na sredniorozgrzanym silniku. Poprostu wtedy jeszcze nie dopala wlasciwie i zdazy wywalic blad po paru chwilach juz jest ok ale blad pozostaje.Sprawny katalizator szybciej osiaga temperature przy ktorej dziala prawidlowo. |