Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotr0437 TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback Warszawa | 2012-08-21 13:18:33 Nowa Toyota Auris – więcej dynamiki i technologia hybrydowa
· Wraz z debiutem na paryskim salonie samochodowym (koniec września tego roku), nowy Auris rozpoczyna ofensywę Toyoty w popularnym segmencie C; · Nowe oblicze Toyoty: śmiała i wyrazista stylistyka, przemyślane rozwiązania, wysokiej jakości materiały, przestronne i wygodne wnętrze; · Planowana udział wersji silnikowych: 1/3 napęd hybrydowy, 1/3 silniki benzynowe, 1/3 silniki Diesla; · Lepsza dynamika przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji szkodliwych substancji; · Kluczowy produkt dla wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie; · Debiut w polskich salonach – styczeń 2013 roku; Nowa Toyota Auris wyróżnia się śmielszą, bardziej wyrazistą stylistyką nadwozia, wyższą jakością wnętrza, lepszą dynamiką oraz większą sprawnością jednostek napędowych – w tym flagowego napędu hybrydowego. Te cechy nowego Aurisa w pełni odzwierciedlają dążenie Toyoty do tworzenia bardziej atrakcyjnych, przyciągających dynamiką samochodów w oparciu o wieloletnią reputację producenta pojazdów wyróżniających się jakością, trwałością i niezawodnością. Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w popularnym segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryła zapewniają Aurisowi znakomity współczynnik oporu aerodynamicznego Cd, wynoszący zaledwie 0.28, dzięki czemu samochód odznacza się lepszą stabilnością prowadzenia i niższym zużyciem paliwa. Przód pojazdu z wyrazistym wlotem powietrza oraz reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej, nadaje Aurisowi dynamiczny wygląd i sprawia, że samochód zdecydowanie wyróżnia się na drodze. Radykalne zmiany stylistyki widoczne są również z boku. Wydłużone przeszklenie podzielone na trzy powierzchnie ze słupkiem środkowym w kolorze fortepianowej czerni, oraz dynamiczny słupek tylny, nadają Aurisowi bardziej smukłą niż dotychczas linię. Tył samochodu wyróżnia się wypukłymi i wklęsłymi powierzchniami szeroko otwieranej pokrywy bagażnika, nowymi, zachodzącymi na boki zespolonymi lampami oraz nowym zderzakiem, uzupełniającym stabilność bryły nowego Aurisa. Zmodernizowane wnętrze Aurisa oferuje więcej przestrzeni, większy komfort, a także – poprzez staranny dobór oświetlenia, kolorystyki i szczegółów wykończenia – poczucie wyższej jakości kokpitu. Jego charakter wzbogaca „Skyview” – jeden z największych w popularnym segmencie C panoramicznych szyberdachów . Obramowania nawiewów powietrza, wskaźników, środkowej konsoli i tunelu, regulatorów klimatyzacji i systemu audio wykończono satynowo-srebrzystym metalem. W wyższych wariantach wyposażenia tablica przyrządów pokryta jest skórą. Powierzchnie w kabinie są przyjemniejsze w dotyku. Kierownica została obszyta najwyższej jakości skórą nappa, połączoną pojedynczym ściegiem. Górna powierzchnia tablicy przyrządów oraz górne części paneli drzwi wykonano z miękkich materiałów. Uchwyty na drzwiach i nad drzwiami mają delikatną fakturę, podłokietniki na drzwiach są wykonane z materiału przyjemnego w dotyku, a słupki od wewnątrz pokryte tkaniną. Projektując wygodną i praktyczną kabinę poprawiono również pozycję kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiększono o 20 mm. Wydłużono też o 90 mm przestrzeń ładunkową. We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiększono do 360 litrów, zaś dzięki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie, Auris Hybrid udostępnia tyle samo miejsca na bagaże, co inne modele w tej klasie. Dzięki mniejszej wysokości pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu środka ciężkości, oraz usprawnieniom układu kierowniczego i zawieszenia – w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami – nowy Auris wyróżnia się zwiększoną precyzją i przyjemnościa z prowadzenia oraz większym komfortem dla pasażerów. Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości, szczególnie w górnej części nadwozia, zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii o 10%, obniżeniem środka ciężkości samochodu oraz zmniejszeniem całkowitej masy pojazdu, w zależności od wariantu, nawet o 40 kg. Wprowadzając nowy model Aurisa, Toyota jako pierwsza firma zaoferowała nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napędu. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napędowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniająca się podwyższoną sprawnością i dynamiką. Oprócz hybrydowej jednostki napędowej, nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne – 1,4 l i 2,0 l – oraz dwa silniki benzynowe – 1,33 l i 1,6 l. Ocenia się, że każdy z wariantów napędu – silnik benzynowy, wysokoprężny i napęd hybrydowy – powinien stanowić około 1/3 całkowitej sprzedaży Aurisa. Zaprojektowany z myślą o Europie nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie. Nowa Toyota Auris z napędem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym będzie miała swą europejską premierę 27 września 2012 r. na paryskim salonie samochodowym. Na rynku polskim samochód zadebiutuje w styczniu 2013 roku. Najważniejsze fakty Historia Toyota jest wiodącym w świecie producentem samochodów segmentu C, mogącym się poszczycić sprzedażą ponad 39 milionów egzemplarzy w ponad 140 krajów od wprowadzenia modelu Corolla w roku 1966. Toyota jest również wiodącym w świecie producentem samochodów z w pełni hybrydowym napędem – od premiery modelu Prius w roku 1997 sprzedano ponad 4,3 miliona pojazdów. Sprzedaż wprowadzonego w roku 2010 Aurisa Hybrid pierwszej generacji przekroczyła 60 tys. egzemplarzy, co czyni z niego drugi pod względem popularności hybrydowy samochód w Europie – po Toyocie Prius. Wymiary - Długość 4275 mm (o 30 mm więcej, niż aktualny Auris) - Szerokość 1760 mm (bez zmian) - Wysokość 1460 mm (o 55 mm mniej) - Rozstaw osi 2600 mm (bez zmian) - Pojemność bagażnika 360 l (wszystkie wersje, w tym hybryda) Aerodynamika Cd od 0,28 (najlepszy w segmencie C) Jednostki napędowe: Napęd hybrydowy (1/3 sprzedaży), diesel – 1,4 l & 2,0 l (1/3), benzynowy – 1,33 l & 1,6 l(1/3) Produkcja Burnaston, Wielka Brytania żródło: Toyota |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2012-08-26 21:34:52 z tyłu jak hyundai
ale fajna fajna |
dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2012-08-27 11:54:04 Paskuda |
Aurisowsky Auris Łazy | 2012-10-10 08:40:21 Ło matuchno, albo mój gust coraz bardziej stoi (nawet w miejscu), albo te auta coraz paskudniejsze
Środek apetyczny... |