Check engine , ciepły silnik , bieg jałowy, pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam identyczną sytuację z toyotą corollą verso , silnik d-4d końcówka roku 2002, czyli pali super , siła i przyspieszenie jest , puki jest zimny silnik to wszystko w porządku , a jak już złapie temperaturę , to podczas ruszania włącza się check engine i tak jak pisał przedmówca maksimum 2000 obrotów i po chwili gaśnie . Byłem u jednego mechanika , który wymienił filtr paliwa który jak się okazało niestety miał oberwany wkład w środku , popatrzył po przewodach stwierdził że nie ma wycieków , odpiął jeden wspólny przewód od przelewów i kazał odpalić silnik , po chwili kazał zgasić stwierdzając , że to co tam naleciało jest o dużo za dużo więć diagnoza należy wykręcić wszystkie wtryski i dać do regeneracji (koszt który mi podał to między 300 –a 700zł za sztukę załamka) zapomniałem dodać iż wcześniej podłączany był laptop który wyświetlił usterkę o spadku ciśnienia paliwa. Moje wątpliwości powstały po wizycie u elektronika który dość dokładnie zdiagnozował mój silnik , nie pamiętam już dokładnie ale wyglądało na to iż nie było za dużych przelewów na wtryskach, a ponadto ciśnienie na listwie po zaświeceniu się checka nie spadało jakoś widocznie.
Pytanie moje jest takie , co w tym wypadku , czy zacząć od próby oczyszczenia całego obiegu paliwa jakimiś środkami których dość jest teraz na różnych aukcjach, czy szukać przyczyny gdzie indziej , czy od razu na głęboką wodę z tymi wtryskami , chociaż jak na razie finansowo chyba nie dam rady i czym ewentualnie grozi zostawienie tego tak jak jest?


[ wiadomość edytowana przez: lolekkm dnia 2012-12-16 20:09:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: lolekkm dnia 2012-12-16 20:11:46 ]
  
 
Identyczna do czego???
No to zdradz tajemnice jaki byl kod bledu?


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-12-16 22:26:45 ]
  
 
Kurcze , niestety gość który mi to sprawdzał zapisał kod błędu, a ja niestety nie , miał się dowiedzieć co on oznacza , byłem u niego wczoraj , ale narazie się nie dowiedział. Chciałem żeby mi dał wydruk bądź zgrał na kartę wartośći z wtrysków i pompy , ale powiedział że nie ma takiej możliwośći trzeba by było pisać sobie na kartce, podjadę do niego jeszcze raz , ma powtórzyć procedurę i wtedy sobie zapiszę , tyle że doradził mi żeby dolać narazie do paliwa trochę oleju ( wlałem 200 ml czerwonego stihla na pół zbiornika) i nie wiem czy teraz nie będzie przekłamań. Ale kod błedu w razie coś wezmę od niego.
Jestem tu nowy i dlatego jakoś to pominąłem , mam identyczne objawy jak w tym temacie i do niego starałem się nawiązać "Corolla e12 d4d przy ciepłym silniku brak mocy check engine"

[ wiadomość edytowana przez: lolekkm dnia 2012-12-17 00:32:05 ]
  
 
Dowiedziałem się, kod błędu to 78 (7) , próbowałem też odłączać przewody od zaworów SVG i w obu przypadkach taka sama reakcja, delikatnie spadają obroty, a po ponownym podłąćzeniu silnik zaczynał szatkować i włączał się check engine i gasł.
  
 
Tylko informacja dla czytających mój post, jak się okazało awaria auta wiązała się z uszkodzonym wtryskiwaczem, kupiłem używkę, a wymiana uzdrowiła jak narazie auto , dodatkowo duże podziękowanie dla Bigelektrona , który też pomógł w diagnostyce.