Projekt turbo Matrix

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przymierzam się do założenia turbo do silnika 2ZZ-GE.
Bigelektorn - czy możesz mi potwierdzić, czy w tym silniku są kute tłoki i korbowody?
Czy masz jakiejś rady na co trzeba zwrócić uwagę przy tej operacji?
Chcę to zlecić fachowcom (za którego Ciebie uważam), ale wcześniej chcę rozeznać temat jak wygląda obsługa VVTL-i przy turbo.
Czy Ty jesteś w stanie podjąć się takiemu zadaniu?
  
 
Nie gdyz jak nadmieniles uwazasz mnie za fachowca a nie idiote.
A tylko idiota zalozy turbo do silnika w ktorym go nie bylo i nie jest zaprojektowany do tego.
Korbowody zawsze sa kute w kazdym silniku.
Niema wiekszego znaczenia czy tloki sa kute czy odlewane jezeli niema dysz natryskujacych olej na plaszcz tloka w celu schlodzenia to i tak sie pozacieraja po zalozeniu turbiny , a w silnikach bez turbiny ich niema.Dwa uklad chlodzenia wieksza chlodnica nierzadko chlodnica oleju skrzyni biegow.Inna mapa wtrysku itd.
Roznic jest sporo.
  
 
ale to ma być wersja soft turbo, tylko o 40 KM więcej - poniżej propozycja jaką dostałem od tunera:

"Generalnie zestaw obejmuje:
-FMIC z aluminiowym lekkim orurowaniem oraz niezbędnymi łącznikami silikonowymi,
oczywiście orurowanie gięte odpowiednio tak aby był optymalny przekrój, spawane tig
-kolektor wydechowy nierdzewny robiony na zamówienie
-uszczelki ASO
-turbosprężarka TD04
-downpipe nierdzewny robiony na zamówienie, możliwość wykonania całego wydechu stali nierdzewnej na nierdzewnych tłumikach
-oprzyrządowanie sprężarki
-układ dolotowy CAI
-strojenie przez jednego z najlepszych tunerów w polsce Maćka (macpl) +wykres z renomowanej hamownii
-ecumaster det3 z mapsensorem, bądź w opcji droższej emu (zalezy od kieszeni klienta)
emu zapewnia dodatkowo możliwość sterowania liftem, sterowania zmienna fazą, pełną kontrole nad spalaniem stukowym
oraz jezeli masz telefon z androidem to mozesz miec wyswietlane parametry silnika na tym ekranie zamiast dodatkowych zegarów
-zestaw można także uzupełnić szperą, sprzęgłem jezeli ostro Pan startuje, badz oodprezaniem silnika i dalszymi modyfikacjami nad zwiekszeniem moc
Awaryjność jest wynikiem ewentualnej słabości silnika z dotychczasowej eksploatacji a nie dołożenia doładowania. Jak do tej pory nie było problemów. 1GFE przy 300 tys. km dostał instalacje turbo bez żadnych konsekwencji"
  
 
Dalej twierdze ze zajmuje sie naprawianiem tego co jest zepsute a nie odwrotnie.
W kazdym razie zycze powodzenia ale nie wroze temu pomyslowi zbyt pomyslnej przyszlosci.
  
 
Mam podobne odczucia jak Ty, nie do końca jestem przekonany, a szukam możliwości zwiększenia głównie momentu obrotowego.
To co można zrobić w tym silniku bez dodawania turbo? Czy chociaż dolot zimnego powietrza coś tu da?
Chyba, że pozostanie mi zamiana na Suprę, bo już toyota nie ma lepszych silników