Pomoc w montażu modułu do domykania szyb

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

Może mi ktoś powiedzieć gdzie powinienem szukać kabli do monażtu tego modułu EXUS . Alarm mam już zamontowany.Esort RS rok 93
  
 
N - żółty pod stacyjką
M - z alarmu
K - z alarmu
S1-S4, P1-P4 - wiązka przycisków od szyb
+/- - też powinny być w wiązce przycisków od szyb

weź próbnik i poprostu sprawdzaj wiązke który jest który naciskając przyciski od szyb
  
 
Witam

Podepnę się pod temat. Kupiłem moduł do domykania szyb u Stiga:

Moduł domykania 4-ech szyb

Czy ktoś już montował taki moduł? Mam MK7 Kombi z 1997 roku,
dwie szyby przednie elektryczne i szyberdach, nie mam alarmu. Chciałbym to wszystko podpiąć do tego modułu. Niestety nie jestem elektrykiem i niebardzo wiem w którym miejscu to zamontować, czy przy przyciskach otwierania szyb czy przy skrzynce bezpieczników no i do jakich kabli następnym problemem jest znalezienie kabla od szyberdachu.

Może ktoś pomóc w tym temacie?
  
 
jesli chcesz podpowiedzi to moge tylko tyle podpowiedziec, szyberdach sobie odpusc,chyba ze otwierasz tylko w 1 strone (bo ten modul domykania nie bedzie wiedzial w ktora strone ma krecic).

Co do wpiecia,to rzeczywiscie najlatwiej bedzie wpiac sie przy przelacznikach,bo tylko tam masz kable idace na lewa i prawa strone,jak nie chcesz przy przelacznikach,to musisz ciagnac kable do lewego i prawego slupka lub progu.
  
 
też myślę nad takim bajerem, jest to warte uwagi ?
  
 
przy 4 szybach w cabrio mysle ze jest to najbardziej godne uwagi Wysiadasz z auta z otwartym dachem i z otwartymi szybami, zamykasz pilocikiem i pieknie wszystko sie zamyka poza dachem.
  
 
tego fabrycznie nie było, więc tylko zestaw z allegro wchodzi w rachubę, prawda ? Czy gdzieś we Wro można to kupić wiesiu666 ?
  
 
niestety firma ktora sprzedawala od lat we wroclawiu zawinela sie z wroclawia i zmienila wlascicieli i teraz nie znam ani jednej.

  
 
no z szyberkiem jeszcze powalczę, musi tylko zrobić się cieplej, myślę że jak pociągnę kabel od przełącznika to będzie domykał, ale mam inne pytanie, skąd pociągnąć główny kabel? Tam na schemacie (niebawem go umieszczę) jest napisane że: wyłączenie zapłonu. Obawiam się że może być tak że gdy stanę na parkingu i wyłączę silnik to nagle wszystko zacznie się zamykać tego bym nie chciał.
  
 
bez schematu niestety nie sadze ze ktos Ci pomoze.
  
 
Tu masz we Wrocławiu
Ja mam u siebie dokładany tyle że na 2 szyby
  
 
Cytat:
2013-02-05 11:25:46, djtados pisze:
Tu masz we Wrocławiu Ja mam u siebie dokładany tyle że na 2 szyby



Dzięki Kacper, nie miałeś problemów, jakichś jaj z tym po montażu ?
Długo to masz ?

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2013-02-05 11:33:29 ]
  
 
Tez mam domykanie i moja uwaga jest taka, ze trzeba zwracac duza uwage na srednice dorabianego kabla. Potem moze wyjsc zonk ze szyba jezdzi za wolno
  
 
Cytat:
2013-02-05 11:33:15, kiciek pisze:
Dzięki Kacper, nie miałeś problemów, jakichś jaj z tym po montażu ? Długo to masz ? [ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2013-02-05 11:33:29 ]


Ja mam od początku czyli jakieś 6 lat.
Tak jak pisze Paulo- grube przewody trzeba dać bo spadki napięcia będą lub poprostu moduł dać przy samych kablach od szyb
  
 
Poniżej zamieszczam linki do skanów opisu modułu który zakupiłem oraz skan schematu, może teraz ktoś będzie w stanie mi pomóc jak podłączyć ten moduł (dołączony opis słabo do mnie przemawia), głównie chodzi o to że nie wiem skąd wziąść sygnał sterujący, czyli ten, który mówi modułowi że został zamknięty zamek, a nie tylko wyłączony zapłon, bo stanęłem np. na parkingu żeby zapalić fajke.

ja mam escorta kombi 1.8 16v MKVII

opis moudłu oraz podłączenia

schematy


[ wiadomość edytowana przez: mar22 dnia 2013-02-08 10:25:17 ]
  
 
Poniżej zamieszczam linki do skanów opisu modułu który zakupiłem oraz skan schematu, może teraz ktoś będzie w stanie mi pomóc jak podłączyć ten moduł (dołączony opis słabo do mnie przemawia), głównie chodzi o to że nie wiem skąd wziąść sygnał sterujący, czyli ten, który mówi modułowi że został zamknięty zamek, a nie tylko wyłączony zapłon, bo stanęłem np. na parkingu żeby zapalić fajke.

ja mam escorta kombi 1.8 16v MKVII

opis moudłu oraz podłączenia

schematy


[ wiadomość edytowana przez: mar22 dnia 2013-02-08 11:48:46 ]
  
 
Musisz podlaczyc wyzwalanie masa albo plusem pod wyjscie komfortu w centralnym zamku (zaleznie od tego co wychodzi z centralki zamka, czy + czy -). A do szyb rozcinasz kabel ktory idzie do guzika do gory (czyli +12 bo szyba ma + jak jedzie do gory jesli mnie pamiec nie myli, musisz sprawdzic miernikiem ktory to przewod) i podpinasz tak jak na obrazku. Prosta sprawa

[ wiadomość edytowana przez: Paulo21 dnia 2013-02-08 11:55:30 ]
  
 
czyli mój centralny zamek ma wyjście komfortu tylko jest nieużywane w tej chwili tak?

gdzie go szukać? w drzwiach? przy skrzynce bezpieczników? czy może gdzieś przy kostce z przyciskami do opuszczania szyb?
  
 
Ale masz fabryczny centralny z kluczyka, czy masz dolozony centralny na pilota?
  
 
mam oryginalny centralny z kluczyka, sterownik do centralki na pilota dopiero będę dokładał (w innym wątku ten temat zamieściłem).