Wymiana oleju w skrzyni, relacja ..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy wymieniłem olej w skrzyniach jak wczesniej piałem, na pierwszy ogień poszła moja corolla 2C-E, kóra miała w skrzyni wymieniony olej w serwisie na VS200 rok temu w kwietniu i zrobione na nim 14000km, Czy był wymieniony :hmm:
Sami oceńcie...

Po zlaniu ze skrzyni stary olej wyglada tak:




A Dokładnie tak:




W serwisie mi pokazywali próbkę starego oleju w skrzyni i wygladał o wiele lepiej był przeźroczysty, ale nie czarny, więc profilaktycznie kazałem wymienić, wydaje mi się ze ten olej chyba był zalewany ale może 70000km temu ale nie kilka tys km temu, chyba że został zameczony w mojej skrzyni i tak poczarniał

Prawdy nie bede dociekał, zalałem długo oczekiwany Amsoil SVG 75W-90 do dodatkami EP, http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2043.pdf
Juz nie bede się martwił czy olej bedzie słaby

Wyglada po wylaniu z butelki tak:




Jak po zalaniu.. :hmm:
Lepiej, nie czułem jeszcze takiej róznicy po wlaniu jakiegokolwiek oleju klasy GL/5 75W-90, lewarek mi chodzi płynniej, redukacja z 1-2 bez metalicznego odczucia to samo z 2-3.
Efekt tzw. masełka, i na 5 biegu cos mi kiedys lekko wyło przy starłym obciazeniu ok. 1800-2000obr/ teraz jest o wiele ciszej.
Wsteczny tez płynnie wchodzi, ogólnie duzy plus.

Nastepnie na kanał poszła yariska z VVT-i 1.0 z przebiegiem przeszlo 120tys km serwis w Niemczech, wiec zakładam jakas wymianę ze była przy ok. 60tyś km.


Stary olej w yarisce po zalaniu do mojej "miarki" wyglada tak"



Uploaded with ImageShack.us





Co ciekawe korki spustowe wyglądają ciekawie, dolny był brudniejszy od górnego więc go "skatalogowałem"





Do Yariski poszedł równiez Amsoil tyle że wersja GL-4 75-W-90, również extremalnie mocny olej ale nieco inny..
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2077.pdf

Świezutki olej z buteleczki wyglada tak:





Różnica w pracy skrzyni równiez ogromna, mozna szybciej redukowac biegi, wszystko mniej "haczy", z 2-1 mogę wbić juz lewarek bez żadnych sensacji jadac pomału autem.
Wszystko bardziej miekko.

Oczywiscie nie omieszkam sprawdzić jego kondycji za rok, jak i tego w mojej rolce.
Mam nadzieję zburzyć neco obiegową opinie że "Panie w skrzyniach olejów się nie zmienia.."

pozdrawiam goraco
  
 
z opisu wywnioskowałem, że do corolli wlany GL5 a do Yaris GL4; zapytam dlaczego nie do obydwu GL5 (przepraszam za głupie pytanie, może to dla wszystkich oczywiste ale dla mnie akurat nie)
  
 
Moze tak odpowiem szybciutko odnośnie różnic GL-4 i GL-5,
GL-4 to srednioobciażone przekładnie walcowe i stożkowe (w tym
hipoidalne), pracujace przy dużym momencie obrotowym i
małej predkosci lub odwrotnie.

Gl-5 Olej o około dwukrotnie wiekszej ilosci dodatków EP w porównaniu z GL-4, Wysokoobciażone przekładnie walcowe i stożkowe (w tym
hipoidalne) pracujace przy dużym momencie obrotowym
i dużej predkosci. Szczególnie, stozkowe przekładnie
główne mostów napedowych.

Poza tym niektorzy producenci odradzaja oleje GL5 wlewac do skrzyn gdzie zalecanym olejem jest GL-4 ze wzgledu na złe oddziaływanie składników oleju na elementy z metali kolorowych, u mnie tego nie ma bo skład jest tak skomponowany że pozostaje neutralny dla elementów z mosiądzu, a że moja skrzynia ma niekiedy naprawdę ciężko jak to w dieslu to zalałem cos innego.
  
 
masakra - te kolory. jak wymienić ? i na jaki ?
  
 
A niech to ja w tokarkach nie widziałem tak brudnych olei gdzie potrafi się dostać płyn chłodzący
  
 
u mnie tez już po wymianie ! kolor spuszczanego oleju jak u Cromma - jak narazie same plusy, w ravce 1.8 nakazują wymianę co 60kkm (u mnie na blacie 128kkm) wiec teoretycznie jeśli był wymieniony przy 60kkm to na tym starym zrobiono 68kkm. zalałem MOBIL MOBILUBE 75W90 syntetyk - ostatnio zauwazył że na zimnym gdy wciskałem pedał sprzęgła lub popuszczał strasznie "skrzypiał" a dopiero po rozgrzaniu przestawał. Po wymianie jak narazie tego efektu nie ma PS. wiem ze to forum toyoty ale może ktoś będzie w temacie. dziś wymieniałem olej w skrzyni nie tylko w ravce ale i w hondzie civic mojego ojca. producent w książce podaje ze w Hondzie Civic z 98 roku w silniku 1.4 honda przewiduje olej silnikowy 10w40 gatunek SF lub SG do skrzyni manualnej. i takim zalałem ale z ciekawości zadzwoniłem do H i tam kolo od "częsci" (bo serwis już nie pracował) mówi mi ze tylko MTF hondy, ze silnikowy olej to do aut do 97, a od 98 juz MTFa należy lać. To co książka kłamie pytam ? on na to bym sobie książkę wymienił - aja ze książka z autem od nowosci jest jutro pewnie do serwisu przedzwonię ale dziwne ze kolo mówi ze używanie silnikowego (zgodnie z ksiązką) grozi awarią

[ wiadomość edytowana przez: byczasty dnia 2010-05-14 03:52:58 ]
  
 
Witam, podepnę się do tematu z uwagi na to iż u mnie w Yarisce Verso 1.3 skrzynia także działa topornie. Pytanie ile oleju i jaki powinienem użyć w tym modelu. Jeszcze jedno, poniżej zdjęcie, odkręciłem tak mi się wydaje korek do wlewu oleju i czujnik który był obok w ani jednym nie widać stanu oleju. Tak powinno być czy jest go za mało?.

  
 
[quote]
2013-03-04 18:40:35, szafarz pisze:
Witam, podepnę się do tematu z uwagi na to iż u mnie w Yarisce Verso 1.3 skrzynia także działa topornie. Pytanie ile oleju i jaki powinienem użyć w tym modelu. Jeszcze jedno, poniżej zdjęcie, odkręciłem tak mi się wydaje
Wlasnie tak ...wydaje sie
No jakbys tam mial obserwowac poziom to do skrzyni wchodziloby z 7litrow oleju
Korek spustowy jezeli wogole jest w skrzyni to w dolnej czesci a wlewowy i zarazem ustalajacy poziom przewaznie jest nieco powyzej ,szukaj w okolicy i na wysokosci lewej polosi.
Skrzynia jest smarowana rozbryzgowo a nie plywa cala w oleju.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-03-05 21:14:24 ]
  
 
Ok, dziękuję za informację, już widzę gdzie są oba korki. Pytanie ile mam kupić oleju na wymianę, jaka ilość powinna być wlana. I jeszcze jedno bo dużo łatwiej wlać od góry niż z boku, czy może być wlane tym otworem od samej góry?.
  
 
Cytat:
2013-03-06 10:57:29, szafarz pisze:
Ok, dziękuję za informację, już widzę gdzie są oba korki. Pytanie ile mam kupić oleju na wymianę, jaka ilość powinna być wlana. I jeszcze jedno bo dużo łatwiej wlać od góry niż z boku, czy może być wlane tym otworem od samej góry?.


Wchodzi jakies 2.5 -3l
Nalac mozesz ktoredy wejdzie
A ma byc tyle zeby wyciekalo przez ten gorny otwor kontrolny z boku.
  
 
Ok, dziękuję Panu bardzo za informację. Mam jeszcze pytanie jaki najlepiej olej do skrzyni, lub inaczej o jakich dokładnie parametrach. Marka nie musi być konkretna tylko jakie ma mieć parametry. Auto to yaris verso 1.3 z 2000r z manualną skrzynią. Przejechane 160 000 jak mi się zdaje olej mógł być nie wymieniany od nowości a na pewno nie był przez ostatnie 70 000 to czas jaki posiadam to auto.
  
 
API GL4 lub GL5
SAE 75W90
1,9L
Olej wymienia się co 60tyś.km.
  
 
Ok, dziękuję wszystkim za pomoc, teraz tylko kupić i wymiana.
  
 
obyście nie lali olejów dla siebie comma lub mannol bo w mrozy bedziecie załować -
  
 
Ok, dziękuję, myślałem o kupnie oleju Motul MotylGear. Jeszcze jedno bo mam drugie auto które zbliża się do 100 000 yaris z 2008 czy w nim także powinno się wymienić olej?, czy w tych nowszych jest inaczej bo z tego co czytam opinie są różne.