Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2013-05-21 07:49:37 Witam!
Mam pytanie, jako że jeszcze tego nie robiłem, czy wymiana tulei tylnej belki może odbyć się w garażu, czy raczej jechać na warsztat? Konkretnie czy do wyjęcia/włożenia tulei potrzeba prasy lub innych sprytnych narzędzi? Na jakie problemy mogę natrafić przy tej robocie? Kolejne pytanie dość istotne: wymieniam tuleje a co ze śrubami czy też ulegają zużyciu i czy też powinno się je wymienić razem z tulejami? Co do samej roboty wyobrażam sobie to tak: 1/ zdejmuję koła 2/ samochód na podpory 3/ podpieram belkę lewarkiem 4/ odkręcam śruby na tulejach 5/ opuszczam przód belki 6/ "wyciągam" tuleje 7/ "wkładam" nowe 8/ ... składanie w kolejności odwrotnej 4-1 "wyciągam" i "wkładam" bo liczę, że nie będzie z tym problemu. Pozdrawiam. Robert. [ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2013-05-21 09:08:55 ] |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2013-05-21 11:09:31 No i właśnie po to zadałem te wszystkie pytanka żeby się dowiedzieć od osób które już to robiły czy np. mogę mieć problem z usunięciem lub założeniem nowych tulei - prasy chciałbym uniknąć bo wtedy trzeba całą belkę wyjąć, a to poza amortyzatorami jeszcze hamulce (rurki, linki i czujniki ABS-u) zawsze można coś urwać. |
maly10001 Sympatyk FEFK Essior Mk5 Garzewo | 2013-05-21 12:15:07 chcesz wyjmować belkę ??
wziąłeś pod uwagę przewody hamulcowe ?? |
Marcin91 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Ostrów Wielkopolski | 2013-05-21 14:09:29
Tak wziął pod uwagę przewody hamulcowe Ja również dołączam się do pytania, bo też czeka mnie ten zabieg. Co ze śrubami? Kupić nowe? A stare tuleje raczej łatwo pójdzie wyjąć, gorzej z nowymi, ale jak się będzie miało je kupione to można dorobić do nich dwa płaskowniki z otworami, kawałek nagwintowanego pręta i pod autem wprasować je w belke i po zabawie |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2013-05-23 21:56:41 Tuleje mam już kupione, wziąłem MOOGa. Jutro sobie dorobię podkładki i śruby do wciskania i zobaczymy jak to pójdzie.
W temacie wyjmowania starych to słyszałem, że pomoże ścięcie gumy po jednej stronie, młotek i sama wyskoczy. W temacie śrub - nowe raczej nie będą potrzebne więc cofam pytanie. Nowe śruby będą potrzebne pod warunkiem problemów z gwintami, czyli gdy będą duże problemy z odkręceniem. Jako takie zużycie śrub, owszem możliwe, ale mało prawdopodobne. Ja obawiałem się, że pojawił się luz pomiędzy tuleją a śrubą tak pewnie nie będzie ponieważ dokręcona śruba ściska wewnętrzną część tulei i tam jest przyłożona główna siła. Tyle teorii, może jutro się za to wezmę to opiszę co i jak. |
cwojdzik Sympatyk FEFK MK 7 kombi Sulejewo | 2013-05-23 22:14:16 Wiec tak wyjecie bez prasy możliwe ale ciężkie , ja zrobiłem z rury wyciskacz średnica taka by naszło na tuleje do rury dospawane dwa kątowniki 2x2 i na środku wywiercona dziura do śruby , śruba do wykręcania chyba 16 drobnozwojowa, nakrętki po dwie z każdej strony duże podkładki i powoli wyszło do wciskania ten sam sprzęt tylko odwrotnie użyty , fotkę mogę przesłać dopiero w sobotę jak chcesz.
Marcin sama śruba wiele nie da bo jak idealnie nie wycentrujesz tulei to za diabla nie wskoczy albo się zatnie dlatego ten kawałek rury by idealnie wycentrować |
Marcin91 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Ostrów Wielkopolski | 2013-05-23 23:30:25 no racja jak tuleja się skantuje na początku to żadna śruba nie pomoże, pierw trzeba ją idealnie naprowadzić, jak już troche wejdzie to potem z górki i nie polecam smarować tulei smarem, wejdzie łatwiej ale potem może sie wyrobić |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2013-05-31 22:22:22 A podczas montażu belki koniecznie trzeba pozostawić nie dokręcone śruby i wtedy opuścić autko z podnośników tak aby belka ustawiła się odpowiednio pod obciążeniem auta i dopiero wtedy dokręcić do oporu bo inaczej bardzo szybko tuleje będą znowu do wymiany. |
zibo666 Sympatyk FEFK Ford Escort Częstochowa | 2013-06-01 15:09:25 ja dzisiaj przeprowadzilem akcje wymiany tulei. stara wyszla bezproblemowo przy pomocy śruby i paru konkretniejszych podkładek i kawałka rury. z nową rowniez nie bylo problemu. wieksza podkladka na tuleje i w dziure ją. glownie trzeba pamietac o idealnym ustawieniu. ja posmarowałem delikatnie sam brzeg zeby plynniej wchodzila. na koniec zrobiłem tak jak kolega nowypn, zostawilem niedokrecone sruby i po opuszczeniu dokrecilem. efekt - z tylu nic nie wali, nie puka i co najwazniejsze 180pln w portfelu. |
Marcin91 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Ostrów Wielkopolski | 2013-06-01 15:20:46
śruby nowe? Jakie tuleje kupiłeś? |
zibo666 Sympatyk FEFK Ford Escort Częstochowa | 2013-06-01 16:57:34 śrub nie wymieniałem, z reszta chyba nie ma takiej potrzeby wszystko z nimi bylo ok tuleje firma Febi, czytałem o nich, wielu poleca a slyszalem nawet że Febi pakuje oryginaly Forda do pudełek i zdziera logo , z reszta na necie nawet jest gdzies temat ziomek sie wypowiadał. wczesniej kupilem jakieś tansze gówno i pojezdzilem na nich jakies pol roku. zobaczymy jak te sie sprawdza. |
Marcin91 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Ostrów Wielkopolski | 2013-06-01 17:41:44 bo febi to przepakowacz patrzyłeś czy tuleje mają zdarte jakieś logo? |
zibo666 Sympatyk FEFK Ford Escort Częstochowa | 2013-06-02 17:35:58 |